bling bling V3

Ik zou een motor nemen met minder rpm/volt. Nu kan je maar een klein propje draaien (met heel veel toeren) en dat is niet zo erg prettig. Propjes kleiner dan 8 inch geven een vertraagd effect als je gas geeft.

Probeer te zoeken naar een motor die een 8x4inch prop op 2 cellen draait.

suc6
 
Even een vraagje, welk toestel kan ik beter bouwen voor het f3p-C programma, de BlingBling of de click (de blinbling ziet er wel makkelijker te bouwen uit)
 
Jawel, alleen zie ik bij de click niet hoe ik de verticale romp moet snijden(in twee delen). Bij de BlingBling is dat wel te zien. Ook bij de click zitten er van die dingen op de vluegels(weet niet hoe het heet). Moeten die er echt op, en wat is de functie van die dingen(en hoe maak je die)
 
gewoon in het midden snijden, en klaar
de rare dingen, zitten nu overal op, het oog wilt ook wat of het funktioneel is weet ik niet , maar het is mooi ( ik vind da )
 
dus niet hoekjes snijden zoals bij de Bling Bling, naar mijn idee is dat wat steviger.

NOg steeds geen duidelijk antwoord eigenlijk:
Welk toestal kan ik het best gebruiken voor f3p-c. De click of de Bling Bling?
 
Okidoki, ik zag toevallig ook een PlingPling, mooi gemaakte tekening met alle vemreldde koolstofdiktes, is dat model ook goed te gebruiken?:P
 
HOi Fabian,

Ik heb de PlingPling zo'n beetje ontworpen, wel op basis van de BlingBling, en op tekening gezet. Ik vlieg er zelf ook mee.

Ten opzichte van de Click is de PP wel wat wiebeliger. Ik ga nog experimenteren wat er met de PP gebeurt als je de vleugeltips alla Click maakt (met die side-force generatoren) maar vooralsnog wint de Click het qua rust.

De PP is echter wel makkelijk te vliegen met wat zwaardere spullen, zelfs rond de 180 gram doet ie het nog aardig.

De carbon structuur die op de tekening van de PP staat, is ook te gebruiken op elk ander model.

Succes met bouwen
Gr
Winfried
 
simendewulf zei:
gewoon in het midden snijden, en klaar
de rare dingen, zitten nu overal op, het oog wilt ook wat of het funktioneel is weet ik niet , maar het is mooi ( ik vind da )
Die rare dingen moet je naar mijn mening als winglets zien maar dan voor zowel normale vlucht als inverted.
In beide gevallen moeten ze voorkomen dat de over de vleugel stromende lucht weg lekt naar de tips.
Gevolg is dan meer rolstabiliteit en tevens wat extra lift bij meskant vliegen.
Om deze reden heb ik dan ook een 60cm versie gebouwd in de hoop dat dat niet zo wiebelig is ondanks de kleine spanw.
Met een 20 gr motor en een 540mA 2s lipo komt hij op ongeveer 145 gram totaal en is ook meer bedoeld voor buiten.
Het wachten is nu op een mooie stille winterdag. :)
 
60cm span en 145 gram? Daar valt alleen mee te pylonracen op volgas :lol:

Grt.
 
Ik kan ook wel vliegen maar kan ook nog veel leren.
Het is mij al gelukt met een STC met dezelfde spanw te vliegen.
Die was 125 gr maar veel minder vleugel oppervlakte en geen aillerons.
Verder met een Bling Bling van 80cm 220 gr met 2 motoren.
Maar wel buiten met weinig wind. :wink:
Eerst eens een 10gr outrunnertje bouwen en dan een 300 ma lipo kopen dan heb ik weer 20gr gewonnen. :)
 
Hallo,


Ik heb er ook 1 gebouwd en zit nou met een gewicht van 152 gr. indoor vliegen doe ik toch niet dus voor buiten moet dit wel lukken zeker!!
Hier nog een foto van mijn creatie








De groeten Menno
 
Hallo,

De eerste vlucht ging niet goed, ik had de kruisverbindingen van de vleugels met seconde lijn vast gezet en die lieten na 10 meter vliegen alweer los. Ik heb ze nou beter vastgezet dus morgen maar weer proberen.

Groeten Menno
 
Back
Top