Blizzard .15 bouwproject van Corvidae.net

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Jorrit, 28 okt 2005.

  1. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    De Blizzard .15 heb ik uitgekozen om te bouwen omdat ik toch nog een snelle MVVS .15 GFR had liggen van een eerder project. Wilde iets snels en ook het mooie glasvezel rompje trok mijn aandacht. Nu is het dan echt tijd om eraan te beginnen aangezien hij al een jaar ligt te verstoffen in zijn doos. Ongetwijfeld tot ongenoegen van Peter Pankras himself. ;) Nee, grapje. Had Peter beloofd er een mooi bouwverslag van de maken, en zo gezegd zo gedaan. Hierbij maak ik er een begin aan.

    Zal proberen het iets gedetailleerder te maken dan voorheen. Vind het toch leuker om meer aandacht te besteden aan de kleine bijzonder- en wetenswaardigheden. Het plan is om de vleugel in te dekken met glas en het vervolgens te spuiten. De romp is erg mooi gekleurd en geglitterd in de mal, dus die hoeft niet af te worden gewerkt. Erg mooie techniek, en ziet er zeer gelikt uit! :thumbsup:

    Zo arriveert het met de TPG.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De onderdelen uitgestald, inclusief het bijgesloten CNC pakketje. Ideaal!
    [​IMG]

    MVVS 15 GFR met venturi. M+R was ook een optie geweest, zeker gezien zijn lage prijs. (M+R is een gemodificeerde .15 Rossi Fire) Maar deze had ik al liggen, dus... :) Opmerkelijk is de goede kwaliteit die MVVS levert voor een schappelijke prijs. Zeer interessant, en ziet er gelikt uit met dat blauw geanodiseerde materiaal.
    [​IMG]
     
  2. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Begonnen met het plakken van de neuslijst en wingtips.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.558
    Locatie:
    Oegstgeest
    Door bouwen :D duurd lang :D !!!!! Leuk kisje!!!
    Hierna een club 20 en racen maar

    Groeten Martijn
     
  4. Marijn van D.

    Marijn van D.

    Lid geworden:
    25 feb 2005
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Groningen
    Heb inmiddels een paar modellen die Peter leverd zien vliegen en ze gaan hard :D erg hard! Ben beniuwd wat deze gaat doen, mooie setup btw!
     
  5. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Thnx. ;) ...jammer alleen dat een Club 20 niet hard genoeg gaat. :p Ben wat andere opties aan het bekijken om de snelheid richting de 300 km/h te pushen. 8)


    Vandaag even de wingtips gedaan...
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Didier

    Didier Guest

    Dan zal de Blizzard met de MVVS flink tegenvallen!!!!!!
    Heb dezelfde Blizzard met dezelfde MVVS en die haalt bij lange na niet de snelheid van Club20. :roll:
     
  7. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    ziet er goed uit jorrit..
    Wat didier zegt klopt wel aardig.. ook al zal de gang er behoorlijk in zitten.. wees daar maar niet bang voor. ;) Een mvvs red het gewoon bij lange niet kwa toeren tov bv een rossi. Nu zijn ze beide niet echt in prijs te vergelijken.. want je betaald gewoon wat meer centjes voor meer toeren in dit geval.
    Maar ik geloof er niets van dat de snelheid tegenvalt.. het is maar wat je gewend bent..

    Peter
     
  8. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Het ziet er in ieder geval wel snel uit.

    Ik ga het volgen, ook al hou ik niet meer zo van snelle modellen.
    Het bouwen ervan is altijd mooi maak maar veel foto's.
    Veel succes met de bouw.
     
  9. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    ..hiermee doelde ik op een Stiletto/Beretta met in-cowl rear exhaust Rossi 21... ;)

    Maar ik zal zeker veel foto's gaan posten! :)
     
  10. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    now we're talking! ;)

    Peter
     
  11. paulplevoets

    paulplevoets

    Lid geworden:
    20 apr 2004
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Sint-Truiden (België)
    @peter pankras

    hebben jullie ook wat modellen voor een Weston UK .50 ???Dit is die opgevoerde Webra motor, met paars geannodiseerde kop. We vliegen hem nu op een Magnum R, eveneens van Weston UK. Snelheid ligt enorm hoog, het geeft zowat de vliegeigenschappen van een jet denk ik.
     
  12. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    Hoi Paul,

    Ik ken de performance van die webra motor niet.. maar die past prima op de stinger 40.

    Peter
     
  13. spazz11

    spazz11

    Lid geworden:
    16 aug 2004
    Berichten:
    238
    Een uitspraak van een clubgenoot (een echte speedfreak) is: Snelheid went. En daar ben ik het ook mee eens. Hij heeft een magnum met een weston UK motor. Met deze afstelling moet deze rond de 290kmh gaan.
    Super vliegtuig met super motor, loopt betrouwbaar en vliegt eenvoudig.
    Hij heeft dit vliegtuig nog niet zo lang maar is al naar iets snellers opzoek. Denkend aan een pulsejet o.i.d. maar dit brengt ook de nodige problemen met zich mee, vooral het geluid.
     
  14. Marijn van D.

    Marijn van D.

    Lid geworden:
    25 feb 2005
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Groningen
    Volgens mij zijn de allersnelste modellen net als de echte straalaangedreven.
    Een pulsjet heeft een bijzonderlaag rendement, volgend mij krijg je die nooit naar de 300km/h een turbinekist zeker wel en ook nog meer.

    In Harsewinkel een electropylonracer gezien die geklokt is op 340!! ja electro he, trok bijna 150A 8O 8O 8O
     
  15. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    OT, maar een pulsejet haalt makkelijk over de 300.. probleem is inderdaad de enorme berg lawaai..

    En inderdaad.. snelheid went..

     
  16. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Zolang er geen officiele metingen zijn gedaan moet je eigenlijk niet met snelheden gaan gooien. Je zit er zo snel vele kilometers per uur naast.
     
  17. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Tja. Ik betwijfel ook een beetje of de Magnum met een Weston richting de 300 gaat. Hoeveel toeren maakt die motor op de grond? Een F3D model met FAI motor gaat die kant aardig op, maar een ARF delta met snelle ex-Webra? :? Lastig te zeggen. Ik verwacht dat hij zo'n +200 km/h haalt, gezien het vliegbeeld van vergelijkbare toestellen (BalsaCabin Demon?). Eigenlijk zou er een soort van landelijke Modelbouwforum.nl clock your speed-dag moeten zijn. ;) Kan iedereen die patst met zijn toestel eens de feiten onder ogen zien. [​IMG]
     
  18. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    iemand bij ons op de club heeft er eentje. en ik geloof er helemaal niets van. Als je al ziet wat een oppervlak je van voren gezien door de lucht moet sleuren.. daar verlies je nogal wat snelheid mee.
    Bij onze speedmodellen zijn wel snelheidsmetingen gedaan.. ben daar zelf niet bijgeweest, daarvoor moet je bij Look zijn.. en snelheden zijn dan als volgt.
    De stinger 21 , nu sharky met standaard os 32 sx gaat al gauw 240km/h. uit eigen ervaring en meting van FMT
    De stiletto en beretta met een rossi rear pylon (en hier is dan ook alles weggebouwd) gaat makkelijk over de 300.
    En de stinger 40, met een Nelson F.I.R.E is geklokt op 375km/h.
    Op de club is al een tijdje iemand bezig met een speed trap.. zou leuk zijn als je inderdaad regelmatig eens een meting kan doen.

    Genoeg geluld over snelheid.. Eerst die blizzard 15 afmaken Jorrit! ;)

    Peter
     
  19. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Jaja.. ;) Als die speedtrap gereed is wil ik er weleens langs komen knallen. :lol: Tussen de bedrijven door even snel het vleugeltje aan elkaar geplakt vanavond. Hopelijk kom ik morgen toe aan het insnijden van de ligger en de servo gaten. Voor nu weer even een kleine foto update:

    Profiel onder een hoek van 3° schuren
    [​IMG]

    12mm onder de wingtip
    [​IMG]

    [​IMG]

    ...en nu maar wachten tot de lijm droog is...
    [​IMG]
     
  20. Rico van Dijk

    Rico van Dijk

    Lid geworden:
    8 apr 2005
    Berichten:
    541
    Locatie:
    Almere
    Die is al lang droog jorrit, kom op, beetje door bouwen :p grin.. lijkt de overtoom wel :p

    leuk kizzie :D
     

Deel Deze Pagina