bls451 vs ds610

Hier een vraag voor de medemens..
Ben nu aan het eind gekomen van de bouw van mijn nieuwe raptor 90se.
Word het tijd voor de elektronica uit te gaan zoeken.
Mijn vraag was nu dus eigenlijk:
Vele hier op het forum neigen naar de bls 451 voor op de swash,
Als ik ga kijken naar de specs/prijs dan komen de ds610 eigenlijk heel goed naar voren, waarom is deze servo een beetje verwaarloosd?
aangezien je bij FL al voor 130 euro 3 servo's koopt een leuk altarnatief ?
Of hebben jullie argumenten om toch voor de bls451 te gaan.

Ik zit nog steeds te twijfelen aangezien ik wel een voorstander ben van
1 merk blijven houden, aangezien ik de keuze voor bls 254 icm gy520 eigenlijk 90% al gemaakt had.
Of is de spartan dan toch ook weer een betere tegenhanger voor minder geld.

Zoekfunctie heeft mij nog niet kunnen overtuigen wellicht jullie wel, zoekfunctie dus wel gebruikt.

Mvg Rick Donders

Ik ben niet echt fan van Align's electronica. De servo's hebben ietwat speling en de schijnen sneller uit te branden.

Verder zou ik ook niet twijfelen over een Spartan. Dit is de beste gyro die ik ooit gebruikt heb.

Ik ben niet echt fan van Align's electronica. De servo's hebben ietwat speling en de schijnen sneller uit te branden.

Verder zou ik ook niet twijfelen over een Spartan. Dit is de beste gyro die ik ooit gebruikt heb.

Mmm, de elektronica moet wel heel betrouwbaar zijn voor mij, echter zal ik met mijn vliegprestaties nog niet het uiterste uit de servo's halen dus wat dat betreft zit ik te twijfelen dat de bls451 geen overkill zal zijn voor me.
Wel zal het wisselen van heli niet snel gebeuren dus eventueel doorgroeien naar 3d moet uiteraard wel kunnen.

1-0 voor de bls451 dus voor jou.

Over de spartan is het dan vooral de prestaties van de gyro of het instellen, waar je de voordelen van inziet?

Alvast bedankt rick

Beide om eerlijk te zijn, maar ik denk dat de GY520 qua afstellen niet veel moeilijker zal zijn. Qua performance kan ik niet zeggen, ik vermoed dat het ongeveer net zo goed is als de 601/611. Zelf heb ik de 601 gehad.

Als de servo's speling hebben zal je dit op termijn wel merken in de strakheid van de figuren die je vliegt.

Ik heb persoonlijk nog niemand gezien binnen mijn omgeving waarbij de Align servo's falen.. en dat zijn behoorlijke stickbangers ;)

Align servo's hebben alleen een wat hoger stroomverbruik dan de BLS. Maar ook de resolutie is bij de BLS wat verfijnder... maar ja.. ik weet niet in welk stadium je zit qua vliegen.. maar als reguliere vlieger ga je daar zeker geen verschil in merken. Het is ook maar net wat je budget toelaat natuurlijk gezien de prijsverschillen :D

Als het goed is gaan de BLS servo's natuurlijk wel langer mee. Helemaal als je ooit eens van plan bent om er een 3 assen gyro op te zetten.

Verschil in stroomverbruik tussen de 610's en 451's is wel aanzienlijk. De 610's ogen wel wat sterker en sneller maar de 451's zijn snel zat.

Lange termijn: 451's.

(vergelijking, heb de 610's en 451 op een 600E gehad)

Qua vliegstadium zit ik nog vrij laag, dus heftig 3d zit er zoiezo voorlopig nog niet in. Aangezien ik de raptor nog helemaal compleet moet maken met servo's, gyro, lipo etc wil ik wel even de overweging maken om eventueel een besparing te maken.
Alleen wil ik niet snel ''uitgekeken'' raken op de align servo's.
even voor de duidelijkheid de ds610 zijn 100 euro goedkoper als de bls451 bij koop van 3 uiteraard.
Is het dat waard of toch doorsparen voor op de langere termijn geen spijt te krijgen.

Mijn mening, aligns zijn prima. Ga je ooit naar vbar etc. toe op een grotere heli dan zou ik de BLS451's overwegen. 610's zijn ook prima geschikt voor 3D.

Aligns krijgen ook wel iets sneller speling. BLS zijn na 1 jaar nog zo goed als nieuw. Dus, weet je nu al dat je over 6 maanden FBL gaat, bls. Is het allemaal onzeker, gewoon die 610's nemen en een extra lipo kopen ;)

Laatst bewerkt:
De Aligns zijn sterker en sneller dan de futaba's dus ook voor een v-bar setup de betere keus.

Ik heb ruim 400 vluchten op de aligns zitten zonder problemen.
en ik trek flink aan de sticks. ik heb niet meer speling als nieuwe.

ik ken er ook die al meer dan 200 vluchten erop hebben met een 8V setup.
ook daar zijn de aligns tegen bestand.

De specs van de aligns zijn wel beter maar helaas halen ze die wel niet ;)

Op 8V zou ik ze nooit, maar dan ook nooit gaan draaien. Snel zat op 6V. En waarom nou juist die servo's met FBL? Niet vanwege extra koppel of snelheid, maar vanwege betrouwbaarheid en duurzaamheid.

Fbl gaat de komende 2jaar niet gebeuren denk ik.
En ga het ook niet op 8v zetten.
Aangezien er hier niet echt dergelijke nadelen voor mijn vliegstijl worden verteld, denk ik dat de ds610 gewoon een goede keuze is voor mij.
Dat levert een bijna gratis spartan gyro op :-D
Deze wel gewoon met de bls254 nemen, dat is een bewezen combi lijkt mij

Mvg Rick

Ik vlieg de spartan met de Align ds620...supercombo
Scheelt je weer een hoop geld.;)

ps [URL="
[/URL] een link waar alan een flybarless t700 vliegt met de ds610.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vlieg de spartan met de Align ds620...supercombo
Scheelt je weer een hoop geld.;)

Deed het ook prima! +1
Enige echte verschil wat ik merkte, BLS251 bleef een stuk koeler en leek de staart net wat beter te houden met veel wind. Maar die 70 euro extra niet waard om die reden.

Ik ben over.. het worden de align servo's!
3 x Ds610 op de swash
Spartan Ds760 + Ds650 op de tail.
Voor die 6 euro toch een hele snelle tail servo.
Vind het toch merkwaardig dat het prijsverschil dusdanig groot is in
vergelijking met de specs.

Ook een voordeel van deze setup is het geheel op 6V te laten lopen.

Wat een voordeel voor 1 avond zoekwerk
Rick

Ik heb ook gewoon DS610 op m'n 600 ESP en die is flybarless met V-bar en dat werkt perfect. Enige is idd. zoals genoemd het stroomverbruik dus daarom heb ik de Castle BEC pro gekocht i.p.v. de standaard 6A Align regelaar maar voor de rest echt fantastische servo's ;)

Ik heb ook gewoon DS610 op m'n 600 ESP en die is flybarless met V-bar en dat werkt perfect. Enige is idd. zoals genoemd het stroomverbruik dus daarom heb ik de Castle BEC pro gekocht i.p.v. de standaard 6A Align regelaar maar voor de rest echt fantastische servo's ;)

Het werkt ook allemaal wel met vbar. Maar de BLS serie is daar de bewezen combo bij. En als je naar FBL gaat boeit die 100 euro extra ook niet meer. Laat eerst de align jongens met FBL flink die servo's proberen wanneer het uitkomt op een 600 of 700. Tot op heden is de BLS vbar combo verreweg het populairst.

Back