BLUENOSE van YUANQING, schaal 1:72, Plank on Frame

En dan het vervolg project, ben benieuwd wat dat gaat worden :rolleyes:;)
Hoi Koos. Ik had al een keer in een antwoord een tipje van de sluier opgelicht. De kans is groot dat het een Haring Logger van rond 1900 wordt. Ik kom uit Vlaardingen en daar waren veel van die logger. Mijn opa werkte ook ‘in de haring’.
Een voorbeeld:
IMG_2677.jpeg

De Balder van iets latere leeftijd hebben ze in Vlaardingen geheel gerestaureerd:
IMG_8106.jpeg

Die is geklonken, dus ook met heel veel spantjes:
IMG_3420.jpeg

Mogelijk dat ik die van Evergreen ga maken.
Ik heb al contact met de stichting die verbonden is met het voormalige Visserijmuseum. Ze hebben veel tekeningen.
Het tekeningen archief van de NVM heeft er ook.
Gr. Peter

Laatst bewerkt:
Hoi Koos. Ik had al een keer in een antwoord een tipje van de sluier opgelicht. De kans is groot dat het een Haring Logger van rond 1900 wordt. Ik kom uit Vlaardingen en daar waren veel van de logger. Mijn opa werkte ook ‘in de haring’.

Oeps iets te snel gepost, aanvulling komt …..

Een echte Hollandse Nieuwe in aanbouw....ben benieuwd. Mooi om die relatie met jouw opa te leggen en dan zo'n boot te bouwen. Top idee!

Een echte Hollandse Nieuwe in aanbouw....ben benieuwd. Mooi om die relatie met jouw opa te leggen en dan zo'n boot te bouwen. Top idee!
Dankjewel, Peter. Hollandse Nieuwe voor zo’n Oudje is een goeie. Die houden we erin.
Gr. Peter

Hieronder een link naar het bouwverslag van een logger gebouwd door Kees de Mol. Het lijkt er op dat het verslag niet tot het eind doorloopt. Bij Modelbrouwers heeft hij ook gepost. Gr. Klaas.
https://www.modelbouwforum.nl/threads/zeillogger-kw140-wilhelmina-vii.254450/
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=49979
Dankjewel voor de link, Klaas. Die bouw heb ik gemist, maar er komt ook zoveel voorbij.
De Balder komt ook nog voorbij als inspiratie. Uit dit verslag kan ik ook wel inspiratie halen.
Moet nog verder actief gaan zoeken, maar alles op z’n tijd.
Gr Peter

Back