Geen leuk onderwerp, branden, maar je steekt er iedere keer weer wat van op (en niet in de fik dit keer

).
Nooit aan gedacht om een straalmotor zo "aan te steken". Maar zoals je ziet en leest dan is er waarschijnlijk ergens een groot probleem en dan kun je die "noodprocedure" beter maar helemaal niet doen, eerst alles goed nakijken wat de oorzaak is van niet-ontbranden en dat herstellen.
Ook zie je dat niet iedereen goed weet hoe met een brandblusser om te gaan. misschien es een cursusje ergens regelen voor jetvliegers? Iemand connecties bij een brandweergroep die dat leuk vindt om een groepje dat te leren in een uurtje of zo? Ik heb voor mijn werk verplicht om de drie jaar moeten blussen, kan helemaal geen kwoad.
Branddeken, tja, Melvin, het helpt zeker je trauma te verminderen dat je je kist niet ZIET affikken! :twisted:
Het verbod op Halon en andere drijfgassen is volgens mij ontstaan toen, met name de US een zondebok zocht voor de gaten in de ozonlaag (ik hoor er tegenwoordig niks meer over, volgens mij is het alweer mooi dicht...), een verbod op auto's en zware vervuilende industrie kwam iedereen ff slecht uit...
Hij blijft dus mooi in mijn startkist en ik hoop hem natuurlijk nooit nodig te hebben.
Niettemin, mijn nieuwe Elan verhuisd binnenkort naar Spanje en daar moet ik ook een blusser hebben, wordt dan uiteraard een CO2 dan.
Maar eerst ff wachten tot die lui van Wren een nieuwe "diffuser" hebben voor de 160.... sucks