Bm 16m2 voor mijn opa

Hallo, ik ben net nieuw hier op het forum. Ik ontdekte vandaag dat ik een onafgemaakt model inclusief een tekening uit 1946 zoals hierboven en de handleiding voor het bouwen in mijn bezit heb.
Binnenkort ga ik met deeltijdpensioen en ik ben van plan om mijn extra tijd aan modelbouw te gaan besteden. Ik hoop uiteindelijk een model te kunnen bouwen van het schip waarmee mijn betovergrootvader schipbreuk leed in Zweden in 1876.....
Maar eerst deze uitdaging!

Hallo, ik ben net nieuw hier op het forum. Ik ontdekte vandaag dat ik een onafgemaakt model inclusief een tekening uit 1946 zoals hierboven en de handleiding voor het bouwen in mijn bezit heb.
Binnenkort ga ik met deeltijdpensioen en ik ben van plan om mijn extra tijd aan modelbouw te gaan besteden. Ik hoop uiteindelijk een model te kunnen bouwen van het schip waarmee mijn betovergrootvader schipbreuk leed in Zweden in 1876.....
Maar eerst deze uitdaging!

Hallo Carlien,
Dat zijn al twee projecten.
Goede voornemens. Succes.
Geniet van je deeltijdpensioen.
Geniet van modelbouw.

Veel modelbouwplezier
Willum

Beste leden van het modelbouwforum,

Mijn opa is afgelopen jaar van zijn boot gevallen en is in een verzorgingstehuis terrecht gekomen, hierdoor kan hij zijn passie, het varen, niet meer uitoefenen. Het eerste schip die mijn opa ooit bezat was een bm 16m2. Nu is het mijn opa zijn grote droom om een (ongebouwd) modelbouwpaket te bemachtigen en te bouwen. Na het internet afgezocht te hebben is het mij niet gelukt om een dergelijk paket te vinden.

Mocht een van jullie mij kunnen helpen met het bemachtigen van dit bouwpaket zou ik u eeuwig dankbaar zijn, en u zou mijn opa ziels gelikkig maken.

Alvast bedankt,

Stijn
Ik vond op het internet bij toeval het verzoek van Stijn om inlichtingen over de bouw van een model 16m2 (van een jaar geleden)
Is de bouw inmiddels gelukt ?
Ik heb enkele van deze modelletjes gebouwd en radiobestuurd gevaren.
Nog advies nodig ?

Deze tekening en nog een aantal andere heb ik liggen
Voor kosten van kopiëren en verzenden zijn ze van jou.
Je mag ze ook ophalen
Kost niks.
Ik heb ook nog een polyester romp van een BM staan
Mag ook overgenomen worden
Ik heb zoveel projecten dat het zonde is om te laten staan.

IMG_8517.JPG

Was de foto vergeten bij te voegen

Deze tekening en nog een aantal andere heb ik liggen
Voor kosten van kopiëren en verzenden zijn ze van jou.
Je mag ze ook ophalen
Kost niks.
Ik heb ook nog een polyester romp van een BM staan
Mag ook overgenomen worden
Ik heb zoveel projecten dat het zonde is om te laten staan.
Ik woon in Almere waar woon jij dan

Ik woon in Raamsdonksveer
Is een uurtje rijden.
We nemen na mijn vakantie wel contact op.
We komen wel tot een oplossing
Mvg René

Hallo,
Ben terug van vakantie
Heb al even gezocht en een gedeelte gevonden.
De romp is ongeveer 90 cm lang en van Polyesther
De spanten zitten er al in van hout.
Mast is ook al gedeeltelijk gemaakt.
Ik heb toen de tekening bij de copyshop op maat laten maken.
Dus alle onderdelen die op tekening staan kunnen 1:1 gemaakt worden.
Ook nog wat oudere tekeningen en zelfs een blauwdruk van een tekening.
Zal morgen wat foto’s maken en doorsturen.
Ik kan het eventueel allemaal in een doos stoppen en opsturen naar je.
Dat zal 6,75 kosten.
Als ik morgen de foto’s doorstuur zal ik prijs erbij geven.
Mvg René

Beste leden van het modelbouwforum,

Mijn opa is afgelopen jaar van zijn boot gevallen en is in een verzorgingstehuis terrecht gekomen, hierdoor kan hij zijn passie, het varen, niet meer uitoefenen. Het eerste schip die mijn opa ooit bezat was een bm 16m2. Nu is het mijn opa zijn grote droom om een (ongebouwd) modelbouwpaket te bemachtigen en te bouwen. Na het internet afgezocht te hebben is het mij niet gelukt om een dergelijk paket te vinden.

Mocht een van jullie mij kunnen helpen met het bemachtigen van dit bouwpaket zou ik u eeuwig dankbaar zijn, en u zou mijn opa ziels gelikkig maken.

Alvast bedankt,

Stijn
Er wordt nu een gebouwd model op Marktplaats aangeboden met titel: mooie miniatuur zeilboot

Back