BM3520-7 670kv is dat wat?

Bij mij ook, maar volgas wordt toch zeer weinig gebruikt bij een 3 D kist, voor de lipo is het helemaal géén probleem,, die kan continu 75 ampére aan

Gisteren bij www.perba.com eens een lipo pakkket gehaald van Zenza 4 cellen 2500 mAh
Met een 12x6 prop was het verbruik 32 Amp.met een lagere trekkracht dan het 5 cellen pakket
Het nieuwe pakket moet natuurlijk eerst een beetje gediend hebben , alvorens de volle capaciteit kan afgegeven worden
Omdat het zwaartepunt eerder te koplastig aangaf, heb ik de wielkappen weggenomen( gewicht een 100 gram)
De lipo is ook al ruim 200 gram lichter, zodat ik een dikke 300 gram uitspaar
Dus het verschil aan trekkracht zal wel door het gewichtsverschil gecompenseerd worden, denk ik...
Morgen eens een nog grotere prop ( 13x6 of zoiets ???) testen op dit pack :lol:

vandaag eindelijk deze motor eens kunnen testen.
Prop 12x8 APC (brandstof)
regelaar CC Phoenix 80
accu 5s1p 4100 himodel
Volgas 35 Ampere bij 19,1 volt bij 9200 toeren

Prop 13x4 APC (wideblade, brandstof prop)
rest gelijk, ook rond de 35 Ampere.

De versie die ik heb kan dus een nog grotere prop aan. Volgende keer in de modelbouwwinkel een 14x4 meenemen en misschien ook een 13x6.

Gistermiddag eens kunnen meten met een 14x4W prop van APC. Direct in het begin 41,5 ampere wat na een halve minuut terugvalt naar 38,5 ampere bij ongeveer 8500 toeren. Nu moest ik de romp heel goed vasthouden vanwege de enorme trekkracht die dit creeërt. Toch maar eens de komende weken die oude Telemaster opbouwen en gaan vliegen ermee om te kijken wat er nu daadwerkelijk voor een vermogen uit komt. Dan de komende winterperiode een mooie 3d kist ontwerpen en bouwen zodat ik het volgende jaar een groter model erbij heb. Wel nog eens een 13x6 of 8 zien te verkrijgen om nog meer metingen te doen.

mmm...

Theo:
Prop 12x8 APC (brandstof)
accu 5s1p 4100 himodel
Volgas 35 Ampere bij 19,1 volt bij 9200 toeren

Prop 13x4 APC (wideblade, brandstof prop)
rest gelijk, ook rond de 35 Ampere.

ik:
12x6 APC Electric prop
930 watt
51 amp >>> dit zou belast dus 18,23 volt zijn

vreemd, waar ligt dat aan?
- verschillende versies van deze motor?
- de brandstofprops van Theo? (passen bij mij niet op de standaard adapter, by the way)
- het feit dat ik een 5s2p-pakket gebruik?

Prettige motor. Hij draaid op een 50'er maat Logo 600 op 6S lipo. Voldoende power, netjes stabiel draaien i.c.m. Himodel (Feigao) 60 amps regelaar!

Dik tevreden...

Greetz van Aldert

Ik zal morgen nog eens beter meten en alle waardes eens helemaal opschrijven. Tot nu toe ben ik echter zeer tevereden over deze motor voor wat ik gemerkt heb en gevoeld heb. de komende tijd die oude Telemaster maar eens opnieuw gaan bespannen en voorzien van servo's, dan kan ik hem in de lucht aan de tand voelen.

Zo, dat morgen is dus zaterdag geworden, maar dat is niet zo een ramp.

De items die gedurende de gehele meting hetzelfde zijn gebleven zijn de motor, de accu Himodel 5s1p 4100 en de regelaar CC Phoenix 80.

prop 14x4W APC 3d
toeren 9000
volt 17,9
ampere 42,5
watts 765

prop 13x4W APC 3d
toeren 9600
volt 18,1
ampere 36
watts 695

Prop 12-6 E van APC
toeren 9100
volt 17,8
ampere 35
Watts 618

De accu is tussendoor niet weer geladen. de 14x4 was met verse accu en de andere props op volgorde erachteraan. De volgende keer eens een beetje gaan spelen met de instellingen van de regelaar. Bij het opstarten en het stoppen van de motor klinkt er een metaal achtig geluid dat lijkt op het springen van een veer. Met dat geluid ben ik niet zo blij. Nu gebruik ik software version 1.55 final, en wil toch nog eens terug naar de vorige final software versie 1.14 aangezien ik daar met de andere regelaars toch heel goede ervaringen mee heb.

Om met dit motortje tot redelijke amperes op 5S te komen heb ik inmiddels een behoorlijk klein propje (11x7) op m’n kist zitten. Aangezien ik weinig snelheidverschil merk tussen halfgas en volgas met m’n Extra (dikke vleugel), overweeg ik eens een 4S-setup te proberen, zodat ik een wat grotere prop ook kan draaien. Lijkt me efficiënter en ook beter bij de kist passen.

Hier ergens lees ik dat iemand met 4S / 3600 met een 13x7 prop 42 amp trekt. Ik heb 2 x 2S 1800 Litestorms liggen; als ik er twee bijhaal heb ik ook 3600 mah en zakt ’t gewicht van m’n kist van 2730 naar 2460 gram. Ik kom dan op 232 watt/kg.

Goed idee?

Theo,

Ik heb de ouwe, trouwe BM weer eens opgepakt en eens wat waarden die ik gemeten heb in Drive Calculator gestopt. Met een 11x7 APC-E kom ik aan 50 amp >>> het kan niet anders zijn dan dat ik de 730 kv-versie heb. Fijn he?, die internet-chinezen!

Als ik rond de 40 amp uit wil komen, moet ik naar een 11 x 5,5 prop!

groetjes,
Dennis

Theo Coenen zei:
Zo, dat morgen is dus zaterdag geworden, maar dat is niet zo een ramp.

De items die gedurende de gehele meting hetzelfde zijn gebleven zijn de motor, de accu Himodel 5s1p 4100 en de regelaar CC Phoenix 80.

prop 14x4W APC 3d
toeren 9000
volt 17,9
ampere 42,5
watts 765

prop 13x4W APC 3d
toeren 9600
volt 18,1
ampere 36
watts 695

Prop 12-6 E van APC
toeren 9100
volt 17,8
ampere 35
Watts 618

De accu is tussendoor niet weer geladen. de 14x4 was met verse accu en de andere props op volgorde erachteraan. De volgende keer eens een beetje gaan spelen met de instellingen van de regelaar. Bij het opstarten en het stoppen van de motor klinkt er een metaal achtig geluid dat lijkt op het springen van een veer. Met dat geluid ben ik niet zo blij. Nu gebruik ik software version 1.55 final, en wil toch nog eens terug naar de vorige final software versie 1.14 aangezien ik daar met de andere regelaars toch heel goede ervaringen mee heb.

Vandag eindelijk met die motor kunnen vliegen op mijn Telemaster. Model gaat vertikaal door tot aan de zichtsgrens. Power is meer dan genoeg. Nu maar eens aan de slag om er weer een sleephaak op te monteren en dan eens een zwever erachter hangen.

Back