BMI Copperhead12 with new front end...

Bij Corally is de SP 12 V geen lang leven beschoren geweest. De meeste rijders konden of niet met de V overweeg of vonden de auto te nerveus/direct.
Ik had ook langere flexplates aan de zijkant en reed altijd met dezelfde std afstelling die het voor mij heel goed deed. De auto kwam uit in augustus 1993 maar de vervanger was er al een half jaar later. Met die vervanger reed David Spasshet in Parijs 1994 naar de eerste wereldtitel voor Corally.

De voorwielophanging werd als optie uitgebracht maar werd ook niet echt een succes. Zag er mooi uit en in theorie werkte het ook goed maar de praktijk......

Als ik een keer bij MACH ben zou ik de BMI wel eens van dichtbij willen bekijken.
 
Met beide shims aan de achterzijde staat hij op 6° caster. Hoeveel graden hij zal staan met de shims op andere plekken kan ik nu nog niet zeggen. Zal het eens aan Jason vragen of anders met de Hudy opmeten...
 
Caster op de BMI new front end:

- Beide shims voor = 2°
- Eén voor, één achter = 4°
- Beide shims achter = 6°
 
Hier even een fotootje van de Copperhead12 met alle electronica erin. Heb inmiddels ook al een aantal accu's met de CH12 gereden en ik kan alleen maar zeggen... Wat een auto!!! Ligt als een blok op de baan en stuurt zeer scherp en precies...

Copperhead12004.jpg
 
Back
Top