BMI Lipo regulator aansluiten

Ik heb al gezocht op internet maar kan niks vinden.
Ik heb een bmi lipo regulator maar heb geen idee hoe ik deze moet aansluiten... kan iemand mij helpen?
1 kant komt op de ontvanger, tot zo ver duidelijk maar de andere kant? komt die met een verloopkabel op de balancer kabel? of hoe werkt dit??

HELP!!!

Link naar het ding Frans, de naam zegt mij (nog) niets? Bij mijn weten wordt de balancer-aansluiting van een accu alleen gebruikt tijdens laden.

Heb het zelfde apparaat met een ander stickertje. Een 4.8 volt regulator (geschakeld). Geschikt voor twee Li-Po cellen.

De Li-Po heeft een oranje JST BEC stekker. Op de UBEC heb ik de twee draden voor de ingangsspanning vervangen door een JST BEC stekker. Dat waren twee draden zonder connector. In de achterzijde van de regulator zit een schroefje. Als je dat losmaakt is het ding makkelijk te openen en zijn de draden op de print te vervangen. De uitgang van de regulator heb ik voorzien van een snoertje met eenFutaba stekker. Deze komt in de ontvanger.

Ben eigenlijk niet zo tevreden met dit apparaat. Is gespecificeerd voor 5 ampère maar bij veel lagere belasting begint de spanning al te dalen. Is me in de modelbouwwinkel verkocht als zijnde een lineaire regulator, maar is dit beslist niet.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Over aansluiten ESC, 'multiple choice' bedradingsschema's
www.scriptasylum.com
-> RC calculations
full

-> electrical menu
-> system wiring
en
-> LiPo pack wiring

ook nuttig, voor keuze van lader
-> Lithium battery chargers ->
-> selecteer jouw lader, klik calculate en voila, overzicht van charger limits in tabelvorm, evenals power supply.
en ook in het electrical menu
-> Charger calculator
Zeeeer handige site voor e-volk, loop maar eens door de diverse menu-items. Toevoegen aan favorieten?

Connectorsoldeertips, do's and don'ts,
S39 / S65 en soldeer-vet/pasta zijn grote bagger!!!
Soldeer instructie videos voor verschillende typen connectoren
www.innov8tivedesigns.com
-> resources

Aangezien het allemaal vrij nieuw voor je is zoals je zegt, raad ik je zeer aan dit bericht over omgang met LiPo's te lezen, met video's
[188581] 2-lipos-tegelijk-laden-2

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zal je bij de XT-60 connector op de Li-Po nog een JST BEC connector moeten solderen.

Heeft je ESC geen ingebouwde BEC?

Let er ook op dat de spanning van de Li- Po niet hoger is dan de regulator aan kan. Dat zal waarschijnlijk 8,4 volt zijn. Twee cellen.

Mocht je ESC een ingebouwde BEC hebben en je wil de losse regulator gebruiken, dan niet vergeten de rode draad uit de de connector naar de ontvanger te verwijderen en te isoleren. Doe je dat niet dan gaan beide apparaten ruzie maken. Beide willen dan de spanning regelen en dat kan leiden tot defecten.

Heb een aantal specificaties van analoge en schakelende bec's bekeken (van Jeti). Bij beide typen daalt de maximaal leverbare stroom bij het stijgen van de ingangsspanning.

Dat kan, als het stroomverbruik van de ontvanger en servo's niet boven de 2 ampère uit komt. En als de BEC gebruikt mag worden bij het aantal Li-Po cellen dat aan de ESC is aangesloten. Deze informatie vindt je in de handleiding van de ESC.

Ja dat is gebruikelijk.
Bij erg grote of veel servos is 2A niet voldoende en moet een zwaardere losse bec gebruikt worden maar in de meeste gevallen is dat voldoende.;)

F,

Idd, je stopt/propt/ramt die futaba stekker in kanaal 3 van je zender, hij verzorgt dan de regeling van de motor en voorziet ook nog eens de ontvanger van de juiste stroom (door de BEC)

Stevo

maar dus niet de BEC op de regelaar EN de losse BEC/Limiter aansluiten..
1 van de 2. Niet allebei.

Wil je de Losse bec gebruiken, moet het rode draadje uit de stekker van de regelaar gepeutert worden.

Gebruik je de BEC op de regelaar, heb je de losse bec/limiter niet nodig.
Moet je wel zeker weten dat er niet meer dan 2 ampere wordt gevraagd.
bij kleine toestellen is dat meestal wel te gokken, wordt het wat groter of de servo's wat veeleisender weet je het niet zo snel..

Regelaar moet je instellen.
zender moet je instellen.

handleiding van de regelaar opzoeken, staat het in.
eerst zorgen dat de zender werkt, en dat er ontvangst is.
nog geen motor aansluiten voor je er aan toe bent..
je weet soms niet of het kanaal gereversed moet worden of niet....

als hij dus gereversed moet worden, gaat de motor volgas draaien als jij het gas dicht hebt staan.

Back