BMI Meribel 2500

• Topicstarter Topicstarter William
  • Startdatum Startdatum
W

William

Guest
Hallo,

Ik ben op zoek naar een +2m thermiek elektrozwever, mag met enkel rudder en hoogteroer zijn. Ik had gedacht aan de Meribel 2500 van BMI, of aan de Volare van Robbe. Iemand nog suggesties, ervaringen.

Grtz William

Zoek maar eens op "Robbe and Freewind" op dit forum,
een perfecte electrozwever van 2,20m met hele goede zweefvliegeigenschappen

gr Gert

Ik zelf vlieg met de Riser 100 van SIG.
Een heel goed(moedig) vliegende kist

.http://www.sigmfg.com/cgi-bin/dpsmart.exe/MainMenuFV4.html?E+Sig
yy1SIGRC62.jpg

Hij is eventueel uit te rusten met spoilers

William zei:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een +2m thermiek elektrozwever, mag met enkel rudder en hoogteroer zijn. Ik had gedacht aan de Meribel 2500 van BMI, of aan de Volare van Robbe. Iemand nog suggesties, ervaringen.

Grtz William

William,

Ik heb de Meribel 2500 nog liggen. Gekocht voor mijn vriendin maar die vliegt er niet mee en zelf wil ik graag wat anders, het afgelopen seizoen heeft ie nog niet gevlogen.

Hij is schadevrij, eventueel ook met servo's en/of accus en kan eventueel voorgevlogen worden.

PB maar bij interesse.

Groeten
Arthur

de meribel vliegt op zich wel aardig houd alleen niet van langzaam vliegen en is snel beneden.
ik heb zelf turbilators op de vleugles geplakt in de hoop hem iets langzamer te kunen laten vliegen en hem een iets gemoedelijker overtrek gedrag te geven.
het overtrek gedrag is wel beter maar echt veel langzaamer is het niet tenzij met veel wind.
vlieg dus niet echt graag met de meribel.
aleen als het goed waait
normaal vlieg ik met elk vliegtuig of het nu waait of niet

Ik heb de BMI Isola 2300. Ben een beginner dus zocht een beginnerskist. Maar het blijkt dat ook mijn instructeur het een leuke kist voor erbij vind. Vlieg goed en is iets kleiner dan de meribel.

Gr Frans

Hallo zwevers!
ik zelf heb ook de meribel en het vliegt goed
hij kan langzaam maar ook snel.
het liefste vlieg ik met de cortina van BMI
dit toestel vliegt zeer goed en kan tegen een stootje
ik heb nu 161 vuchten met dit toestel gemaakt zonder kleerschuren en zijn foto's te zien op mijn web-site www.pe1mvs.nl
kijk maar eens groetjes Wil

Ik heb hier een Meribel 2500 aangepast met rolroeren, ik kreeg dat ding orgineel de bocht niet om. De bochten dienen dan zeer groot te worden genomen.

De aansturing van de hoogteroer vond ik ook wat ruim, dit is ook allemaal
wat strakker gemaakt. (geen speling)
Door wat pur in de romp te spuiten.
De aansturing wiebelde wat in de romp.

Nu met rolroeren vindt ik het een prettig vliegend toestel.

Wat het overtrek gedrag betreft, zeer goedmoedig en de meribel kan zeer langzaam gevlogen worden.
Let goed op correcte zwaartepunt!!

Uitgerust met standaard motor en 7 cellen.(2500 Mah).

Lijkt inderdaad een leuk kistje. Heb zelf voor erg licht thermisch weer, bijvoorbeeld op de Wasserkuppe, een Cumulus XXL van Graupner aangeschaft voor 130,-. 2m25 spanwijdte. Aandrijving buitenlopertje, Jeti Advance 30 regelaar en een setje lipo's.

Moet wel zeggen dat alles wat in het kistje gaat meer dan dubbel zo duur is dan het vliegtuigje zelf, maar dat is niet ongewoon met deze hobby.

Hallo,

Bedankt voor al de reacties. Ik ben weer enorm beginnen twijfelen want de keuze aan +2m zwevers is grooooot. Heeft er nog iemand suggesties van 2-3m elektros zwevers met rolroeren, richting en hoogte? Ik dacht misschien aan de graupner maxie of de andromeda xxl van ed-modelbau.

Grtz William

hoi
ik heb zelf de graupner bussard net 2 meter span .geen rolroeren ,
maar vliegt als een trainer .
en ik krijg de hele tijd naar mijn hoofd geslingerd op de club.
dat je geen sjekkie mag draaien als je aan het vliegen bent :D :D
of nu mag je je handen wel weer aan de knuppels houden hoor.
groeten wiebe

Hallo,

Ik heb ondertussen wat zitten verder surfen op internet en op het forum en ben tot het besluit gekomen om oftewel:

de ellipsoid van staufenbiel
of de last down xxl van staufenbiel

te kopen.
Ik veronderstel dat de ellipsoid een stuk trager vliegt dan de last down door het lage gewicht.
Daarom nog enkele laatste vragen

1.Is het best dat een zwever zo min mogelijke weegt?
2.Ik las hier ook op het forum dat de XXL nogal snel vliegt, iemand ervaring, is het zo ECHT snel dat de flaps zeker nodig zijn, of is het snel dat de flaps gewoon een handige functie is?
3. welke raden jullie mij aan van de twee?

Alvast bedankt!
Grtz Willy

een zwever moet zo min mogelijk en zo zwaar mogelijk wegen, ook wel bekent als exact goed.

de xxl vliegt zo wel snel als langzaam goed.
maar ga niet van uit groote hoogen aan duiken en dan in eens weer optrekken.
een club genoot had dit gedaan en die verloor zijn motor accu, een paar servo's schoten los en daar door op een of twee roeren geen controle meer.
maar toch veilig te landen
flaps zijn handig bij kleine velden of wijnig wind.
bij wind still weer heb ik van anderen ervaren zouden spoilers niet onhandig zijn.
(deze ziten niet op de xxl)
butterfly zou niet efectief genoeg zijn om dan op ons club veld te landen.

Back