BMI Power deluxe.

• Topicstarter Topicstarter jan baja ss
  • Startdatum Startdatum
J

jan baja ss

Guest
BMI Power deluxe. wie ken deze boot en wat vinden jullie er van.
of heeft er iemandt ervaring met deze boot.

is dat een leuk bootje om te varen of valt het tegen.
zag hem staan voor 129 euro maar twijfel nog.

hoelang kan je varen met 3300 mah accu.
die winkel zij kan alleen vol gas of geen gas niet geregelt dus klopt dat.

heb jij die robbe zelf dan.
zal dit niks wezen hoelang vaar je op een accu kan alleen vol gas varen zij die winkel geen regelaar dus.

Tja wat moet je daar nu weer op zeggen. Mijn bootje gaat ongeveer 30 misschien 35.. Maar dat vind ik niet snel. Sterker nog, ik ga een nieuwe kopen om deze nog sneller te laten lopen...
Kijk anders eens bij de avonturen van Arnold met zijn nieuwe boot, en bekijk eens zijn filmpjes...
Maar om te leren varen, kan het natuurlijk een hele mooie snelheid zijn...

Groeten,

Hallo Jan Baja,

De boot is een iets betere boot dan de boten met 'two powerful 380 motors', die sturen door één van de motoren uit te zetten, deze heeft dan een proportioneel roer, wat het varen iets realistischer maakt.
De motor wordt bedient door een schakelaar: aan of uit. Niet erg bevorderlijk voor de levensduur van de motor en de batterij en niet erg realistisch...
Het feit dat er wordt gewezen op 'wel vier verschillende frequenties' duidt op een bijzonder breedbandige 27MHz installatie, met een redelijk bereik, maar ook redelijk storingsgevoelig.

De 25 km/h is net wat sneller dan de gemiddelde Nikko boot, met een 540 motor is zo'n grote boot ietwat ondergemotoriseerd, maar ja, anders wordt er niks meer op verdiend....

Categorie: speelgoed (maar dat zijn al onze boten, op de keper beschouwd, nietwaar?)

Groeten, Jan.

vorge week gekocht en wezen varen vaart wel mooi.
vraag me af of hier een lipo op kan zit geen lipo regelaar tussen het is aan of uit met varen.
staat eigelijk op mag maar tot max 10 volt.

[URL="
- RC Power de luxe 280 bmi[/URL]
dit was met 8.4 volt accu de 9.6 licht al klaar kijken wat dat doet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jan,

Heb je ook een paar foto's van het binnenwerk?
Aan het vaargedrag te zien zou het zwaartepunt een tikje meer naar voren mogen.

Welke motor zit erin?

De motor zal zeker draaien op een Lipo, of de Lipo het leuk zal vinden om zonder regelaar ertussen aan en uitgeschakeld te worden, weet ik niet.
Je zult met een Lipo wél langer kunnen varen, maar niet sneller, omdat het maximale voltage 10V is, een volgeladen 3S Lipo zit al boven de 12V, dat zal de motor niet lang meedoen, al helemaal niet, als 'ie geen waterkoeling heeft.

Groeten, Jan.

de motor is een 540 water gekoelt,dat zwaarte punt is een bak waar de accu in kan.
dus met een lipo is hij zo kapot.
of moet er een brushless motor in dan met regelaar wat zal het kosten ongeveer.
of is deze er niet geschikt voor.
kunstof romp is het.
andere optie wat kost een leuk bootje die 50km loopt erbij wat is een goede boot ook speedboot.
graag advies.

Hallo Jan,

Het zwaartepunt van de boot bepaal jij, niet de fabrikant, die er een bakje voor de accu inplakt...
Ik vind de boot wat te ver achterover hangen op snelheid, vandaar mijn opmerking over het naar voren verplaatsen van het zwaartepunt.
Je zou eens kunnen proberen wat gewicht op de neus te leggen en zien of de boot dan wat vlakker vaart op snelheid. Als dat werkt,zou je de accuschaal naar voren kunnen verplaatsen voor hetzelfde effect zonder extra gewicht in de boot.

Meer snelheid, tja...
Je kunt natuurlijk alles verbouwen, maar eenvoudig te realiseren zijn een paar opties:
- een andere motor, die een hoger voltage aan kan en meer toeren draait,
- een andere prop met meer spoed (op dezelfde motor en accu).
Je bent gebonden aan de maximale maat schroef, die onder de boot past, de fabrikant heeft de boot met minimale middelen uitgerust, die op elkaar afgestemd zijn, ga je daar aan knutselen, dan zal dat ten koste van je vaartijd en/of levensduur van de motor gaan.

Wil je harder en heb je liever niet dat na een ongelukje de boot tot onderdelen gereduceerd is, dan zou je hier eens kunnen kijken:

Rennboote - GB-Modellbau

Ik heb nét twee Blaze 650 vaarklaar gemaakt en ik ben voor mezelf bezig met een ARPRO 700EP.
Deze boten varen na enig afstel- en instelwerk 45-50 km/h, hebben een polyester romp.
Met een andere motor zit je zó op 65 km/h.
Vaarklaar, met zender, ontvanger, servo, Lipo. lader, voeding e.d. moet je op ruim €325,00 rekenen.
Zie ook dit topic:
mijn-nieuwe-boot
En hier:
p1-arpro-700ep

Groeten, Jan.

hij hoord zo met de neus omhoog kijk maar op andere films.
Rennboot Blaze is wel mooi zit alles al in toch op accu en ontvanger na.

Hallo Jan,

Dat 'ie op andere filmpjes óók met de neus omhoog vaart, wil alleen maar zeggen dat deze boten standaard met het zwaartepunt te ver naar achteren geleverd worden en dat de eigenaars er niks aan gedaan hebben.

Zó ligt een snelle boot op snelheid op het water:
full

In mijn vorige antwoord heb ik al opgelepeld wat er nog bij moet, wil je kunnen varen.
Desgewenst heb ik wel een lijstje voor je met de benodigde onderdelen, stuur maar een PM als je die wilt hebben.

Groeten, Jan.

pompebled wat vin je van 26cc benzine boten is dat wat of niet.????

Back