Hallo Jan,
Het zwaartepunt van de boot bepaal jij, niet de fabrikant, die er een bakje voor de accu inplakt...
Ik vind de boot wat te ver achterover hangen op snelheid, vandaar mijn opmerking over het naar voren verplaatsen van het zwaartepunt.
Je zou eens kunnen proberen wat gewicht op de neus te leggen en zien of de boot dan wat vlakker vaart op snelheid. Als dat werkt,zou je de accuschaal naar voren kunnen verplaatsen voor hetzelfde effect zonder extra gewicht in de boot.
Meer snelheid, tja...
Je kunt natuurlijk alles verbouwen, maar eenvoudig te realiseren zijn een paar opties:
- een andere motor, die een hoger voltage aan kan en meer toeren draait,
- een andere prop met meer spoed (op dezelfde motor en accu).
Je bent gebonden aan de maximale maat schroef, die onder de boot past, de fabrikant heeft de boot met minimale middelen uitgerust, die op elkaar afgestemd zijn, ga je daar aan knutselen, dan zal dat ten koste van je vaartijd en/of levensduur van de motor gaan.
Wil je harder en heb je liever niet dat na een ongelukje de boot tot onderdelen gereduceerd is, dan zou je hier eens kunnen kijken:
Rennboote - GB-Modellbau
Ik heb nét twee Blaze 650 vaarklaar gemaakt en ik ben voor mezelf bezig met een ARPRO 700EP.
Deze boten varen na enig afstel- en instelwerk 45-50 km/h, hebben een polyester romp.
Met een andere motor zit je zó op 65 km/h.
Vaarklaar, met zender, ontvanger, servo, Lipo. lader, voeding e.d. moet je op ruim €325,00 rekenen.
Zie ook dit topic:
mijn-nieuwe-boot
En hier:
p1-arpro-700ep
Groeten, Jan.