bmw oracle beter laten zeilen.

hoi roel.

het achterste afdek opnieuw maken word een probleem ( ben niet handig met opnieuw maken):confused:
buisjes door het dek maken ga ik sowieso doen. en ik ga andere schoot touw gebruiken namelijk karper draad. slijt minder snel en is ook veel lichter waardoor het makkelijker door de buisjes glijd.
probleem heb ik gevonden waarom de servo zijn werk niet goed deed.
de accupack gaf niet genoeg power aan de servo dat hij die 2,5 kilogram kan trekken. inmiddels andere batterijen erin gedaan die beter hun power geven en toen was het voor elkaar.
met buisjes werken ga ik nog wel doen.

gr en bedankt Henk-Jan

Is geen slim plan. Of je moet de lijnen EXACT (op de millimeter nauwkeurig!!) zo afgetrimd hebben dat ze gelijk lopen. En dat gaat je waarschijnlijk niet lukken...

Een vraagje, waarom is dit moeilijker dan alles op een servo,
moet je daar dan niet de zeilen afgesteld hebben.

2 servo's - andere schootvoering per servo - 2 servo's op één kanaal - lijnen die elkaar kruisen ...

Van iemand die als nick "zeilertje" heeft, zou ik zo'n vraag niet verwachten.

hoi roel.

ik heb al even een stukje tektst gelezen dat je me toestuurde.
mooi verhaal geworden!
ga het vanavond met plezier aflezen en dan de dingen aanpassen die me wat minder lijken aan de boot die toch in de tekst stonden.

gr Henk-Jan

nog even een vraagje,

de fok zit op de giek vast bij mij met ringetjes.
nu is 1 van die ringetjes kapot gegaan, hoe kan ik dit het beste reparenen. met een nieuw ringetje? of bevestigen jullie de fok op een andere manier??

gr Henk-Jan

Lijkt me dat je zelf het antwoord hebt gegeven.
Ringetje vervangen. Of Googlen op afbeeldingen op bijvoorbeeld IOM Sail.
Dan zie je wat de meest gebruikte methode is.

Pendelaar

klaar04.jpg

Groetjes,
Dennis

Hoi Henk- Jan,

Misschien heb je hier wat aan dit is een foto van Dazzler z'n VO70.

Hier een link van het bouwverslag: http://www.modelbouwforum.nl/forums/zeilschepen/28641-vor-nieuw-bouwproject-ericsson-vo70-26.html

Groet,
Nick

Laatst bewerkt door een moderator:
Back