BNF top 10

Wie kan het best scorend BNF toestelletje aanduiden? :p
Ik vlieg de easystar II met een spektrum DX8, maar zou er graag een (goedkoop) BNF toestelletje bijhebben, misschien eentje met as3x technology?
Een grote oppervlakte om te vliegen heb ik, maar het gras daar staat natuurlijk niet heel kort en het stukje land is niet mooi effen, tractorsporen enzo...
Dus een toestelletje met wielen, misschien geen goed idee?

e flite carbon cub/parkzone archer, goedkope BNF toestelletjes en must haves?? misschien minder in de wind? maar wieltjes niet intkoppelbaar?
je hebt de mig, wielen ontkoppelbaar, maar megasnel, krijg ik stress van misschien :)
of de parkzone p-51d mustang? maar die kost weer genoeg :/

Hopelijk krijg ik goeie tips ;)

Laatst bewerkt:
Gekke vraag... meestal raken beginnende vliegers geïnterresseerd in een specifiek model of klasse, en vragen dan of dat een geschikt tweede toestel is. Wat interesseert je; warbirds, 3D, schaalmodellen? Ik heb zelf een tijdje een Horizon Hobbies 3AX Beast gehad, bleek toch nog wel kwetsbaar in mijn handen. Misschien heb je zin om eens een electrozwever te proberen? (dan heb je ook geen problemen met wielen op ongelijke grond...)
Kijk ook eens bij hobbyKing.com, PNF betekent daar dat je er alleen een ontvanger in hoeft te stoppen, voor de rest is alles gemonteeerd; erg veel keuze, levering duurt lang als het model uit hong Kong moet komen maar veel van het aanbod is ook leverbaar uit hun Nederlandse of Duitse pakhuis.

gekke vraag?
zoals ik al zei, ik vlieg met de easystar, is een elektrozwever he.
zou er graag een leuk bnf toestelletje bij hebben, waar ik misschien de telemetrie van men spektrum dx8 zender in kan plaatsen.
toestelletje mag liefst niet al te kwetsbaar zijn, moet tegen wat wind kunnen, en liefst niet al te duur :) een must have dus :p

Tja het eerste waar ik aan denk is een Bixler II, maar als je al een EasyStar hebt (wat door sommigen niet als een zwever wordt gezien...) dan is dat meer van hetzelfde. Maar dat is precies het probleem met je vraagstelling: iemand anders kan niet inschatten wat jij leuk vindt. En dat is toch het eerste wat jouw keuze moet bepalen.
Ik denk dat je gewoon het beste zelf door een paar sites kan bladeren, en kijken welke BNF / PNF modellen je aantrekkelijk vindt. Je kan zóveel kanten op, dat vind ik juist zo leuk aan modelvliegen (ik ben zelf een liefhebber van vliegende vleugels), er is voor iedereen wel iets leuks te vinden.
Dynamic S misschien? http://www.hobbyking.com/hobbyking/...Tail_Glider_1560mm_EPO_PNF_NL_Warehouse_.html

bixler II? Precies de easystar... Maar wat moeilijker te vliegen dan, dus volgens u een geschikte volger op de easystar?

Ik dacht aan een parkflyer, vlieg de easystar nu op een grote oppervlakte, maar vond het mss leuk om een toestelletje te hebben dat ik ook kan vliegen op de kleinere wei hier naast men huis...
Het is wel altijd interessant als het toestelletje tegen wat wind kan en toch ook tegen een stootje kan.
De as3x technologie is misschien een goed hulpmiddeltje bij parkflyers?
Toch las ik dat umx modellen later problemen zouden krijgen?
Een 3d toestel spreekt me ook aan, maar dat vliegen met wat wind is helemaal hopeloos he?
Had vroeger een shockflyer van depron, leuk toestel, kon traag vliegen maar ook snel, maar ook hier, wind is een probleem... Kwam hoog in een luchtlaag terecht en het toestel werd door de wind meegenomen over de bossen, nooit meer teruggevonden :( 300€ weggewaaid toen dacht ik :/
Heb niet lang een spektrum DX8 zender, zou graag een toestelletje hebben met meerdere mogelijkheden, kan telemetrie inbouwen, zou graag een extra flap hebben bvb.
Dacht misschien aan de parkzone carbon cub, maar die wieltjes doen me twijfelen... Een perfect effen terrein met heel kort gras heb ik niet...
De e flite mig is ook knap, wielen kunnen eraf, maar kan je er ook traag mee vliegen? Altijd snel vliegen kan me wel eens stress geven mss :p of de stryker van parkzone, maar vliegt ook altijd snel zeker?? (die heeft wel geen as3x)
Ik weet echt niet wat goed bij me zou passen, maar zou de mogelijkheden met men DX8 wat willen uitbreiden...

de stryker van parkzone, maar vliegt ook altijd snel zeker?? (die heeft wel geen as3x)

Die heeft hij ook niet nodig, De stryker Q is van poesje tot volwassen Bengaalse tijger te vliegen zonder hulpmiddelen......

Stevo

Je kan hem heel kort vliegen op kleine veldjes maar hou er rekening mee dat op volgas dit toestel gewoon heel veel meters vreet en snel hoog en ver weg is.

Het is gewoon een heerlijke vliegende vleugel die zelf acro kan vliegen waar gewone vleugels stoppen (4-puntsrolls, snap rolls slow roll, inverted flat spin en zo voort....).

Hij kan ook tegen een stootje, met die neus die "afbreekt" bij een harde landing of crash, hij is gemonteerd met magneten, al bij al een doordacht ontwerp.

Ik ben volgas lager dan de grond geweest vanuit duikvlucht, neus lag 10 meter verder. Niets aan, alles gecontroleerd, neus er terug op gezet en verder vliegen......

Ik hou wel van dit vliegtuigje (maar dat was al duidelijk)

Eén opmerking, de motor/prop combinatie (eigen aan een pusher) maakt een herrie! Weinig aan te doen maar niet voor elk veld geschikt bijgevolg

Stevo

Nope, ik heb het ook onderstreept! Het is de Q versie......

Je titel is BNF top 10.

Ook de Q komt in BNF:p Vandaar mijn antwoord dus......

Stevo

Laatst bewerkt:
Om even aan te haken........
Ik vlieg wel met de Parkzone Micro Stryker.
Vlieg ik op een Turnigy Nano 2S 300Mah 40-90C Lipo packje.
Toestel weegt nog geen 100 gram maar gaat als de brandweer naar verhouding.
Deze Micro heeft geen 3-assen Gyro maar zul je ook niet missen.
Door de Deltavorm is het toestel zelfs met behoorlijk wat wind erg goed te vliegen en onder controle te houden.
Om even verder te gaan: ik vlieg ook met de HobbyCity Radjet 420.
Die vind ik persoonlijk nog fijner dan die Micro Stryker.
Toestel heeft net effe meer pit en vliegt zo strak als een paling.
Dan de E-flite MIG15 Micro impeller.
1 van mijn favoriete en is ondanks haar ±100gram zelfs met harde wind ERG goed te vliegen.
Kan stapvoets worden gevlogen en op WOT gaat ze naar verhouding schaalgetrouw.
Overigens.....de Micro Stryker en Radjet420 kunnen ook stapvoets worden gevlogen hoor zonder er 'bang' van te worden dat het toestel over een vleugel wegvalt en geprakt wordt.

Ik schat dat de Micro Stryker en Radjet420 zo'n 50 a 60km per uur maximaal gaan.
De E-flite MIG15 vliegt een stuk dosieler en dat schat ik op maximaal 30km per uur.
Niet hard maar als je een schaalgetrouwe Micro wenst dan is de MIG15 een aanrader.
Wil je lekker uitwaaien en met een toestel ook op een kleiner veldje kunnen vliegen dan zijn de Micro Stryker en Radjet420 een aanrader.
Met de MIG15 is ook heel goed te vliegen op kleine veldjes maar vind het wel een toestel dat met de kop erbij gevlogen dient te worden.
Op doorvlucht geen vuiltje aan de lucht.
Maar.....ze heeft jammer genoeg veels te weinig vermogen in verhouding totwat ze zou moeten kunnen.
Daardoor kan ze snel in een stall terechtkomen en geloof me.....als dat gebeurt met de MIG15 dan mag je alle zeilen bijzetten om het toestel daaruit te redden.
Alleen genoeg hoogte en juist sturen met gas erop doet het toestel dan redden.
De MIG15 is een lastige af en toe heb ik gemerkt.
Sukses met je keuze.
Vr Gr D

Back