BNK Stokrooie 2009

whoehoe ik sta heel de tijd met me harses op youtube hahaha bedankt michael
wel cool filmpje weer
moet ook men camera maar weer mee gaan nemen
joey

effe mijn reactie op wat Flipside en Feniks eerder aangaven ivm die referee, alias boze meneer:
Klopt dat die meneer het allemaal goed bedoelde en dat we zeker respect moeten hebben voor zijn/hun inspanningen om alles fair te laten verlopen.
Er zijn jammer genoeg mensen die nog steeds niet door hebben dat ze onfair zijn als ze op het podium roepen, rondlopen, ...
Zelfs deze editie moeten ervaren.

... maar het is wel jammer dat het op een dergelijke "boze" manier gebeurde.
Je kan ook proberen streng en rustig te zijn. Daardoor geef je zelfs ook het goede voorbeeld.
'k Weet het, makkelijker gezegd dan gedaan maar ook vorige week was het van hetzelfde laken een broek ... en uiteindelijk waren er zelfs mensen/piloten boos/geërgerd door dit boze gedoe.
M.a.w., hun reactie had een beetje een omgekeerde reactie: ze jaagden mensen tegen zich in het harnas ... en het resultaat is dat ze zondag duidelijk aangaven helemaal geen zin meer te hebben om volgend jaar nog een BNK te organiseren, omwille van de "dikkenekkerige BNK-ers".

BUT, de piste was GREAT en kan zelfs nog wat verbeterd worden (want nu is ze nog een beetje te kritisch). Zoals de Flipside al aangaf kan de quad nog wat beter en mag de aanloop van de "viaduct" misschien best wat minder steil (ik citeer Willy, dé man met ervaring) ...
maar in alle geval was de piste ZEKER challenging en hebben de mannen van ATR er toch maar mooi voor gezorgd dat ze na de pauze voor de finales quasi perfect lag.
Knap hoor!
Persoonlijk blijf ik het dé beste off-roadpiste van België vinden, écht off-road dus.

Ik heb ook weer heel veel geleerd, in de eerste plaats over mijn Pred.
Da bakske heeft het nie slecht gedaan (voor ne percolator) en ik had mijn beste afstelling ooit voor de ATR-ondergrond, zelfs mét putten. Bij momenten kon ik zelfs best mee in mijn finale.
Next year better :D

DIKKE merci aan Bart "Feniks".
't Was WREED plezant om weer maar eens samen te kunnen rijden en werken als pred-mannen.

Klopt dat die meneer het allemaal goed bedoelde en dat we zeker respect moeten hebben voor zijn/hun inspanningen om alles fair te laten verlopen.
Er zijn jammer genoeg mensen die nog steeds niet door hebben dat ze onfair zijn als ze op het podium roepen, rondlopen, ...
Zelfs deze editie moeten ervaren.

... maar het is wel jammer dat het op een dergelijke "boze" manier gebeurde.
Je kan ook proberen streng en rustig te zijn. Daardoor geef je zelfs ook het goede voorbeeld.
'k Weet het, makkelijker gezegd dan gedaan maar ook vorige week was het van hetzelfde laken een broek ... en uiteindelijk waren er zelfs mensen/piloten boos/geërgerd door dit boze gedoe.
M.a.w., hun reactie had een beetje een omgekeerde reactie: ze jaagden mensen tegen zich in het harnas ... en het resultaat is dat ze zondag duidelijk aangaven helemaal geen zin meer te hebben om volgend jaar nog een BNK te organiseren, omwille van de "dikkenekkerige BNK-ers".

Ik lees hier hele goede en correcte tekst en sluit me hier volledig bij aan!

Op de grasrace in Vlijmen gaan Rob en ikzelf zeer waarschijnlijk de wedstrijdleiding doen (als Arjan/ MAC dat ook goed vind tenminste...) dus dan mag ik een poging doen ;-)

voor mij was het een dik schrapperke. Maar ja, als je 2 reeksen uitvalt en de enige reeks waar je 6 min hebt gereden ook nog je vleugel loskomt, kan je niet beter verwachten.

De piste is al veel over gezegd. De ondergrond is wat hij is en daar heb ik geen probleem mee. We hebben vroeger op veel ergere dingen gereden. Die quad moet inderdaad aangepast worden want is veel te "random". Ik vond het wel jammer want de oude tablejump was een hele leuke (algemeen had ik heimwee naar het oude circuit wat ik een topper vond). De brug was na de aanpassingen al veel beter maar kan nog beter als men rekening houdt met de suggesties van circuit sensei Willy H.

Niemand heeft het hier al vermeld maar :
Bart : proficiat met uw BNK 4wk titel ! Je bent een waardige opvolger !

O ja : en op naar Vlijmen op het gras. Ik kijk er echt naar uit !

tot nu toe gaa ik er nog altijd voor gaan .
vlijmen gras zit ik al lang op te wachten .
heb daar nog een afspraakje met de luk ( dit om de fouten van vorig jaar recht te zetten).
en dat is een piste waar de pred voor gemaakt is .
dus ne 3.5 in de keet en gaan met da spel.
moet een mooi einde voor dit jaar worden (alst weer meezit ) (regen?????)

Proficiat Bart, je hebt er hard voor gewerkt dit seizoen.

Simon is heel blij met de layout van stokrooie. Een cirquit met échte uitdagingen. Voor hem veruit het leukste van Bnk.

Biezonder genant om voorgaande paginas te lezen over het werk dat de jongens van Stokrooie hebben geleverd om jullie een mooie baan aan te bieden. Zondagochtend ging het kritiekspuien lustig verder. Zowel het cirquit, de wedstrijdleiding alsook onze Waalse landgenoten moeten er aan geloven. Ik vrees dat jullie bakzeil halen een beetje goedkoop én laat is. Je oogst namelijk wat je zaait: Een bnk stokrooie 2010 kunnen jullie wel vergeten vrees ik, en jullie Waalse vrienden zullen dit niet blijven tolereren...

Tijd voor wat bezinnen denk ik zo.

Wij (simon en mezelf) gaan intussen andere leuke dingen doen :-)

Het gaat jullie goed!

Igor

Qua circuit ben ik het met Simon eens. Ik heb zondag 7 packs gereden en zit nog lang niet aan het maximaal haalbare! Het stuk met de stijle schans en de fly-over zijn moeilijk en het kan nog iets beter, maar zoals het nu ligt is het zeker erg moeilijk en daardoor wat mij betreft uitdagend en dus leuk! Zeker ook gezien de mogelijkheid om ze evt. in 1 keer te springen.

Voor wat betreft een heel aantal van bovengenoemde opmerkingen denk ik dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend...
(Geen idee of dat in Belgie ook een bekend gezegde is ;-))

M

voor mij ook wijnig problemen met het volledigge stokrooie gebeuren .
de piste is fun an was al fun .
maar de quad zal nooit mijne favoriet worden , maar kan er zeker mee leven .
zoals ik al zij , heb me er goe geamuzeerd . en daar gaat het em om he

Hallo Allen en Igor,

Jammer dat je er de clubrace het weekend voordien niet was, dan had je wellicht wel gemerkt dat de beslissing van geen BNK meer te willen organiseren al lang voordien genomen was. De instelling waarmee de clubrace begon was net hetzelfde als die waarmee het BNK begon, op grond van welke reden deze aanpak gekozen werd weet ik niet. Zou het hun clubrace vorig jaar zijn waar 2 mensen op de vuist gingen (geen BNK mensen) of een BNK van lang vervlogen tijden waar wouter het eerder over had?
Ik zag beide weekend 2 soorten mensen, allereerst de mensen van stokrooi zelf die heel vriendelijk zijn en veel moeite in de club steken.
Anderzijds diezelfde mensen die een absurd strenge aanpak hanteerden en geen enkele opmerking konden dulden.
Zoals in elke discussie zal de waarheid wel ergens tussenin liggen.... hebben wij hen weggejaagd of zij ons. (Simon is namelijk het enige lid van stokrooi dat BNK rijdt, en hij is eigenlijk ook lid bij ORRA)

Het feit dat de waalse vrienden het ook 'beu' zijn kan, maar dat zullen we wel zien volgend jaar. Ik denk dat er maar enkele gevallen zijn van 'elkaar niet kunnen luchten'. Zoals er op stokrooi even een explosie van zo'n situatie werd vertoond.
Ik ga het ze op Vlijmen gras persoonlijk eens gaan vragen.

Tot 'n volgende!

Laatst bewerkt:
Ik was er niet bij in Stokrooie maar het 'Waalse probleem' is een beetje overroepen denk ik. Enkele van die mannen tonen de toewijding om zo ver te rijden en er een leuk BNK van te maken, alleen zijn het soms kleine, overkomelijke irritaties zoals sloom baanposten etc. Je hoeft ook niet overeen te komen om samen op een faire manier te kunnen racen, dat is de essentie van een wedstrijdleiding lijkt mij. Sociale controle door de rijders onderling kan zo'n dingen al snel sussen.
Bovendien vond ik 'hun' BNK in Charleroi erg knap georganiseerd, een mooie vervanging van hun buitenbaan.

Ik vind dat we dit gewoon moeten laten rusten, wellicht lezen de bestuursleden van ATR hier ook wel mee of vernemen het van een lid, mogelijk houden ze rekening met de positieve en negatieve kanten van deze BNK-manche en hebben we in 2010 toch nog een Limburgs BNK.
Wellicht ben ik met een paar dingen door mijn afwezigheid niet mee, maar het lijkt mij toch zo te zijn dat veel rijders een amusante dag gehad hebben. Er zijn ergere dingen, daar kan Marcin Wasylewski van meespreken...

Dus: laten we de topics weer volzeveren met allerhande BNK-zever en op naar Vlijmen gras!

Naast de baan denk ik dat er weinig problemen zijn met onze frans-sprekende landgenoten, maar op de baan is het soms een ander verhaal. Ik kan alleen spreken over de 4wd-klasse, maar wat daar soms gebeurt, kan echt niet door de beugel als je het allemaal leuk en sportief wil houden. Hopelijk verandert sommigen hun "ontrack-ethiek" in de toekomst nog.

Van die lome waalse baancommissarissen ; tja, die persoon (denk dat hij Patrick heet) kan daar nu echt niets aan doen hé. Het is al dapper dat hij daar staat. Hoe vervelend het ook is als jij juist het slachtoffer bent.

Ik denk dat jullie daar weinig last van hebben gehad. Ongeveer het hele 2WD A finale veld heeft telkens gemarshalled voor de 4wd B en A finale. Die patrick stond naast mij als 11e marshall, en ben meermaals op en af die quad gesprongen om auto's op te rapen waar hij moeilijk aan zou kunnen.

Groeten van de dikste nek van het bnk

Back