Bodies voor xc/cc01 chassis

• Topicstarter Topicstarter mega
  • Startdatum Startdatum
M

mega

Guest
Afgelopen zondag heb ik de tamiya touareg besteld, met het cc01 (voorheen xc) chassis.
Ik heb de kit nog niet binnen, maar ben wel alvast aan het rondkijken naar beschikbare bodies
voor dit chassis.

Waar moet ik zoeken? Wat zijn goeie sites om bodies voor dit chassis te vinden?

Bedankt !

wel officieel worden er niet veel (weinig, behalve het origineel)voor gemaakt. wat je wel kunt doen kijken of een of andere protoform/hpi body overeenkomt of er op past.

Bedankt voor de reactie.

Dan wordt het dus een body voor een 1:10 chassis, wielbasis 269mm, breedte 189mm.
Iemand suggesties ?

Zoek eens op Ebay.com en dan binnen Europa.
Er worden vanuit Engeland regelmatig goedkope kappen aangeboden, ook replica's van bekendere Tamiya wagens. Rond de €15,- , komen natuurlijk nog de verzendkosten bij.
De naam is iets met Karvan ???
Ongetwijfeld is er wel iemand die mij kan verbeteren.

Mijn CC-01 is ook bijna gereed voor de eerste rit.
Echter staat er steeds harde westelijke wind in het weekend, en ik woon aan zee.
Dus met de vliegmaten zijn wij dan aan het vliegen aan het strand met zwever van 1,5 tot 2,5m.
Dan moet het autootje maar wachten.

Succes met vinden van een leuke kap.

Hans

Op tamiyaclub.com geven ze aan welke kappen er nog meer op dat chassis zou moeten passen.
Ze geven het volgende aan:

-RTR Pajero Rally Sports
-Honda CR-V Sport Utility
-Isuzu Mu Type X
-Isuzu Mu
-Jeep Wrangler
-Mitsubishi Pajero Metaltop

Het probleem is alleen dat op de RTR Pajero na de kappen volgens mij erg schaars zijn.

Hier is trouwens de link:

http://www.tamiyaclub.com/chassis.asp?id=98&desc=your request

Houd er wel rekening mee dat de CRV en de Touareg een lange wielbasis hebben en de rest een korte. Met een andere aandrijfas is dit wel op te lossen. De genoemde kappen, behalve de RTR Rallysports, zijn erg zeldzaam en zeer kostbaar (>€100,=).

Volgens mij is het bedrijf dat Hans bedoelt Kamtec maar ik heb ook andere bodies op een XC chassis gezien zoals de Clodbuster en de Juggernaut bodies.

Jasper

hallo,
ik heb zelf ook 2 xc's, de ene is van een touareg en de andere van een wrangler.
ik heb op mijn wrangler een body van nikko gezet.
die past bij mij presies, dat model heet python IV

Origineel zit er een touareg body bij? heb je al eens gekeken naar een Porsche Cayenne body? :) (volgens mij zou die toch dezelfde wielbasis etc moeten hebben, of vergis ik me hiermee?)

klopt maar in de usa verkopen ze de pajero weer meen ik, moet maar eens op de site van tamiya zoeken, zou idd wel mooi zijn als die cayenne body past.

gr,
levi

De Pajero wordt opnieuw uitgebracht als ' limited edition ' , de prijs in Duitsland ligt op zon 160 euro, ben benieuwd wat die in Nederland gaat doen. De Pajero heeft wel een kortere wielbasis dan de Touareg.

dat zou idd wel mooi zijn, heb zelf de pajero rally maar de echt pajero zou ik ook mooi vinden om te hebben. gaat nu super 75 turns motor erin, gaat wel maar 15 km/h maar de ultieme crawler motor en op mijn lrp 4000 accu rij ik 4 uur zonder te laden, nou dat is pas luxe !:p

gr,
levi

dat zou idd wel mooi zijn, heb zelf de pajero rally maar de echt pajero zou ik ook mooi vinden om te hebben. gaat nu super 75 turns motor erin, gaat wel maar 15 km/h maar de ultieme crawler motor en op mijn lrp 4000 accu rij ik 4 uur zonder te laden, nou dat is pas luxe !:p

gr,
levi
vanwaaar heb je de motor en vanwaar de baterij en hoelang moet hij dan precies opladen?

Back