Bodman 06.08.-07.08.2016

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Harry van Melick, 13 jul 2016.

  1. Harry van Melick

    Harry van Melick PH-SAM

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    1.051
    Locatie:
    Endingen am Kaiserstuhl, Duitsland
    Doen er nog Nederlandse F2B vliegers mee in Bodman?
    Bij goed weer kom ik eens kijken, het is voor mij niet zo heel ver rijden.

    Bodman/GER 7.Dr.Geza Egervary Memorial Cup 06.08.-07.08.2016 F2B*
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Laatst bewerkt: 13 jul 2016
  3. Harry van Melick

    Harry van Melick PH-SAM

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    1.051
    Locatie:
    Endingen am Kaiserstuhl, Duitsland
    Jammer.

    Prima resultaten toch?, vooral Henk de Jong, nog voor 'Eminence Grise' Claus.
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2016
  4. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    O, zeker.
    Ik had zelf echt niet meer verdiend. Heb hier en daar nog flink staan knoeien, al kwam de goede vorm er wel aan.
    Wel was dit resultaat voldoende boven de selectienorm, dus het was hoe dan ook een nuttige excercitie.
    En mega-leuk om een aantal lieden weer eens te zien na soms meer dan 10 jaar, alleen al daarom was het geweldig!
    Maar ik houd staande dat sommigen hun plek onmogelijk met vliegen alleen kunnen hebben verdiend. Daar was het simpelweg niet goed genoeg voor ( van wat ik heb gezien, dan). Terwijl ik bij anderen niet begreep waarom ze er niet meer voor kregen. En dan kijk ik met het oog van een F2B coach.
    Maar dat is nu eenmaal met jury sport. Soms kun je even niet volgen waar de hoge of lage punten in zaten......

    Dit jaar voor mij wel Landres, Schwalmtal en natuurlijk het NK op de Peel.
    Al voelt het een beetje vreemd, met het WK in Mei al achter de rug...
     
  5. Harry van Melick

    Harry van Melick PH-SAM

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    1.051
    Locatie:
    Endingen am Kaiserstuhl, Duitsland
    Hieronder een (semi-leken) mini-verslag van mijn bezoek aan de Dr.Geza Egervary Cup in Bodman.

    Allereerst, het weer kon bijna niet beter, genoeg wind om je als vlieger goed te kunnen positioneren en zo om en nabij de 23 graden.

    Op de startlijst stonden 26 deelnemers waaronder enkele Italianen, Zwitsers, een Brit, een (Duitse)Nederlander en natuurlijk de bekende groep Duitsers.
    Een vrouwelijke deelneemster bij de Italianen, ene Silvia, zij vloog (zeer verdienstelijk) met een Top Flite ARF Nobler omgebouwd op elektro.

    De toestellen, de bekende variatie tussen het gekochte spul, (de Yatsenco toestellen), de bouwdozen (Brodak) en de zelfbouw waarbij ik de indruk kreeg dat vele toestellen door Peter Germann waren gebouwd.
    Bij de Italianen vloog een Max Bee (Igor Burger), of dit toestel van een bouwdoos of van een tekening was gebouwd, is mij niet duidelijk geworden, mijn kennis van de Italiaanse taal benadert namelijk de 0 :)

    Wat mij persoonlijk opviel was het feit dat er toch nog vrij veel met verbrandingsmotoren wordt gevlogen, waarbij de Yasenko Retro motoren erg veel power hebben maar erg laat in de 2T-mode komen.

    Verder een erg vriendelijke groep deelnemers, op elke vraag kreeg ik een uitgebreid antwoord (Rabe Rudder, turbulatoren/Vortex generatoren enz.)
    Hierbij moet ik wel opmerken dat de plaatsing van de turbulatoren/Vortex generatoren veel leek op ''educated guesswork'' (mijn mening als zweefvlieger).

    Verder zijn we, mijn vrouw en ik, vrijwel de gehele dag opgetrokken met Wolfgang Nieuwkamp, het klikte meteen, we hebben zelfs dezelfde favoriete schilder (Edward Hopper) maar, dit geheel terzijde :) Ook was het voor mij erg leuk dat ik Wolfgang heb kunnen helpen bij de vluchtvoorbereiding, het starten en later bij een trainingsvlucht.

    Tot slot, ik heb erg genoten, de laatste keer dat ik LB gezien en zelf nog gevlogen heb, is alweer zo'n 16 jaar geleden, toen ik op 'de Peel' in het weekend 'Officier van Dienst' was.

    Harry
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2016
  6. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.236
    Locatie:
    Amersfoort
    Hoi Harry,
    Bedankt voor je bericht. Ik was ook graag gegaan maar het zou mijn 4e wedstrijd op rij zijn (wordt wat veel) en ik had niemand om mee te gaan en dan is 600 km voor een enkele reis toch wat gortig. Maar als ik je verslag lees heb ik bijna spijt! Hier zitten we met windkracht 4 en een wolkendek!
    Over de Max Bee weet ik dat je in ieder geval de vleugel en de staart kunt kopen, bij Alexander Schrek; van kant en klaar vliegtuig weet ik niet. En dat turbulatoren giswerk zijn, ben ik met je eens...
    Kom weer naar De Peel op 10/11 september!
    Groeten,
    Henk
     
  7. Harry van Melick

    Harry van Melick PH-SAM

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    1.051
    Locatie:
    Endingen am Kaiserstuhl, Duitsland
    Hallo Henk

    Jammer genoeg kan ik niet naar 'De Peel' komen 2 weken later zijn we wel in Nederland maar, verzetten gaat niet omdat er al te veel afspraken vastliggen.
    Wolfgang verheugd zich er erg op weer bij de NK aanwezig te zijn.

    Ik was nog vergeten te vermelden dat er op Zaterdag een toestel is gecrasht.
    Klaus Kosmalla zijn toestel ging tijdens een wedstrijd-vlucht de grond in, zover ik heb begrepen een technisch probleem en geen 'pilot error'.
    Wel erg zonde, het toestel (gebouwd door Peter Germann) zag er werkelijk prachtig uit met een zijde/papier bespanning en een 3 componenten afwerking.
     
  8. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Maar 2 weken na De Peel hebben we op zaterdag 24 sept. wel de Nat. LB dag in Almere.
    Je bent van harte uitgenodigd!
     
  9. Harry van Melick

    Harry van Melick PH-SAM

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    1.051
    Locatie:
    Endingen am Kaiserstuhl, Duitsland

Deel Deze Pagina