Body afplakken met alleen tape of ook andere 'hulpmiddelen'?

Ik wil mijn eerste 'grote' kap gaan spuiten, namelijk een Pro-line Desert Rat body voor de Slash.

Ik ga zoals altijd Tamiya afplaktape en Tamiya spuitbussen gebruiken.

Voorbeeldje van de kap :
652_1_.jpg

Normaal gesproken spuit ik de kleinere kappen zoals de Rally VXL bodies, 1:10 onroad bodies en dergelijke.
Hierbij gebruik ik normaal gesproken alleen maar de tamiya afplaktape en niks anders.
Omdat dit toch een grote kap is, en veel tape gaat vergen, vraag ik me af of er niet een andere manier is.

Als er een groot vlak is wat niet gespoten moet worden, hoe plakken jullie dit dan af?
1.met 100% tape
2.stuk papier/krant en dan de randen met tape
3. ?
4. ?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen.

Uiteraard heb ik de zoekfunctie gebruikt, maar kon ik het helaas niet vinden.

eerst een ontwerp tekenen op de kap of op een stuk papier en dat bij de hand houden, daarna verder werken uit de losse hand.

heb vanuit het theater gewerkt met airbrushen, je kan daar geen tape op gezichten plakken... dus vandaar dat ik weet dan het evt. uit de losse hand kan. maar een krant of stukje papier is ook mogelijk.

Geen papier of kranten gebruiken, in gewoon papier trekt de verf in en kun je weer verf op plekken krijgen waar je niet wilt en door sommige kranten spuitje bijna doorheen, gewoon breed afplaktape halen. De strakke dingen met Tamiya tape plakken.

Ik heb altijd kranten genomen (dubbele laag) , gaat daar de verf door gebruik je echt teveel .

En je spuit nooit op plaatsen waar de krant zit , deze is alleen voor de spuitnevel tegen te houden.

Heel veel 1:1 autospuiters gebruiken kranten , goedkoper kan je niet afdekken. :D

Mvg Johan

Back