Body Bandit strak passend

Hi,

Mijn vrouw had een fantastisch idee, nadat we met onze Bandit VXL op het strand zijn wezen crossen vorige week (Traxxas Bandit VXL on the beach - YouTube) en als gevolg de hele binnenkant van de auto onder het zand zat, ondanks het feit dat de wielen buiten de body staan.

Ze heeft de body met klitteband aan de undertray vastgemaakt. Daardoor zit de body strak tegen de undertray, waardoor er nauwelijks meer rotzooi in komt en hij is toch makkelijk te verwijderen is.

Zie foto hieronder van het resultaat:

img0998ad.jpg

img0999kc.jpg

Toch een tipje die ik met jullie wilde delen.

Groeten,

Martijn

Wordt ook veel toegepast op 1/8 buggies omdat je dan ook niet meer met die domme body clips zit te kloten.

EDIT: Inderdaad respect dat je er zelf op bent gekomen met de nette en duidelijke foto's. +1 voor kwaliteitspost!

Laatst bewerkt:
Toch beter om zelf op het idee te komen, dan eindeloos te copieeren.

Netjes!! Compliment voor de startpost....Met foto's. Dat zien we hier wel eens anders:D

Die vrouwen weer met hun fantastische ideeën :p
maar idd, klitteband werkt super, heb het op allebei de 1/8 buggy's :thumbsup:

EDIT: ik rijd ook regelmatig op het strand, maar ik heb nog nooit in zee gereden, is ook niet echt verstandig!

Die vrouwen weer met hun fantastische ideeën :p
maar idd, klitteband werkt super, heb het op allebei de 1/8 buggy's :thumbsup:

EDIT: ik rijd ook regelmatig op het strand, maar ik heb nog nooit in zee gereden, is ook niet echt verstandig!

De Bandit heeft niets overgehouden aan het korte ritje door dat laagje water. Hij is ook niet koppie-onder gegaan zoals je zag. Er is daardoor alleen wel heel veel zand overal blijven plakken. Was een flinke klus om het schoon te krijgen.:nosmile:

De Bandit heeft niets overgehouden aan het korte ritje door dat laagje water. Hij is ook niet koppie-onder gegaan zoals je zag. Er is daardoor alleen wel heel veel zand overal blijven plakken. Was een flinke klus om het schoon te krijgen.:nosmile:
Het is alleen wel zout water, zou er flink met een bus wd-40 overheen gaan zodat straks niet de schroefjes en de lagers roesten, misschien voor de zekerheid nog ff de gearbox openmaken want die is niet waterdicht.

Het is alleen wel zout water, zou er flink met een bus wd-40 overheen gaan zodat straks niet de schroefjes en de lagers roesten, misschien voor de zekerheid nog ff de gearbox openmaken want die is niet waterdicht.

Thanks, gaan we doen.

We zijn nog newbies, dus alle tips zijn welkom!

De Gearbox zou je kunnen dichtkitten...Staat geloof ik een filmpje op You Tube.

Je lagers vinden zout water zowiezo niet leuk...Gaan roesten enzo... Goed schoonmaken (blazen met compressor) en dan pas in de WD40. Strandzand is daarnaast heeeel fijn... Dus komt overal tussen/in/doorheen

Laatst bewerkt:
Ik heb ergens gelezen dat WD-40 redelijk plakkerig is en dat daar dus allemaal prut op blijft plakken tijdens de eerstvolgende keer rijden. Iemand daar nog een oplossing voor?

kijk dan kan je gelijk je compressor uitproberen, maar ik vindt dat volgende filmpje leuker en vooral dat de hond wint ;-) ziet er allemaal bekent uit daar, het strand van ijmuiden ?

WD40 verdrijft vocht...Vandaar dat droogblazen en dan WD 40 het beste helpt. WD 40 is geen smeermiddel. Mijn ervaring is dat lagers over het algemeen weinig smering (dus waar troep aan blijft plakken) nodig hebben. Een heeeeeeeel klein druppeltje sileconenolie in de lager kan af en toe geen kwaad.

kijk dan kan je gelijk je compressor uitproberen, maar ik vindt dat volgende filmpje leuker en vooral dat de hond wint ;-) ziet er allemaal bekent uit daar, het strand van ijmuiden ?

Ja, leuk hè. En het was niet eens onze hond ;-)

Het is niet in IJmuiden, maar bij Parnassia bij Bloemendaal aan zee. Scheelt niet veel :-)

WD40 verdrijft vocht...Vandaar dat droogblazen en dan WD 40 het beste helpt. WD 40 is geen smeermiddel. Mijn ervaring is dat lagers over het algemeen weinig smering (dus waar troep aan blijft plakken) nodig hebben. Een heeeeeeeel klein druppeltje sileconenolie in de lager kan af en toe geen kwaad.

Ah. Dus als alles goed droog is, beetje WD-40 om roestvorming te voorkomen?

parnassia... daar is een mooie grote parkeerplaats,..voor lekker een beetje onroad, ff het zand uit je bandjes rijden ;-)

parnassia... daar is een mooie grote parkeerplaats,..voor lekker een beetje onroad, ff het zand uit je bandjes rijden ;-)

Klopt! Alleen stonden er vorige week, vanwege het mooie weer, een heleboel auto's, waardoor er echt geen ruimte was voor een beetje off-road.

Inderdaad beter zelf op het idee komen dan van een ander! Verder duidelijke foto's waar het hier regelmatig aan ontbreekt!

Back