Body Fiat 500, update: ik heb ze!! Na 1,5 jaar...

Nieuw, en meteen een vraag! Ik heb sinds een weekje een Kyosho Mad Force staan, een gebruikte, maar in top staat en hij rijdt super! Maar, aangezien mijn vriendin het summum van auto's de Fiat 500 vindt ben ik op zoek naar een body hiervan voor op de Mad Force. Dit is dus een monstertruck, 1:8 met nitro.

Ik heb al een tijdje gezocht, alle draadjes hier afgelopen maar ik kom er geen tegen, behalve van Kysho, 1:10 die niet meer leverbaar is.......... Is er iemand die mij verder op weg kan helpen?

Voor de 1:8 weet ik het niet maar Tamiya had ooit een Fiat Abarth in hun lijn zitten.

Op een 1:8 Monster Truck past gemakkelijk een 1:10 on-road kap, het verschil zie je amper.

En is dit een leuke Fiat 500 kap?

500.jpg

of heb je liever deze?

500.jpg

Beide zijn van italiaans fabrikaat, en worden geleverd door Mantua Models in italië. Ze verschepen gewoon naar nederland, en de verzendkosten zijn iets van een tientje. Aardige gasten, die goed reageren op mailtjes!

De rooie staat hier: http://www.mantuamodel.com/mantuamodel1/auto/carrozzerie.htm
De gele staat hier: http://www.mantuamodel.com/new_fiera.htm (ff naar beneden scrollen)
En de homepage van die fabrikant: http://www.mantuamodel.com/mantuamodel1/mantuamodel1.htm

Kan je nog ff een goeie beurt bij je vriendin maken voor de kerst ;-)

:D kijk, dat lijkt er meer op! Zien er goed uit, ik probeer nog verder te zoeken naar een meer 'originelere' look! Maar ik zal proberen ze een mailtje te versturen.

Bovenstaande foto is van een Tamiya mini-chassis. Hele mooie en gedetailleerde kap van een Fiat Abarth (met onder de achterklep een 'echte' motor met spagetti uitlaat). Deze kap is wel erg klein, eigenlijk schaal 1:12. Voor een 1/8 monstertruck zeker te klein en er is ook moeilijk aan te komen, omdat dit model niet meer wordt gemaakt en het is ook nog eens een verzamelaarsobject.

:lol: mijn eigen, oude, eerste post/vraag en topic maar eens een schopje geven. Waarom? Omdat ik na tijden en blijven zoeken/speuren mijn fiat 500 kappen heb! Niet op de monstertruck, dat was gewoon niet te vinden, maar wel ééntje op een 1:10 electro, en ééntje op een 1:8 buggy........

De Fiat 500 'standaard' op een tamiya m01 chassis, deze auto heb ik van een verzamelaar gekocht die uitverkoop hield (lang leve marktplaats...):

fiat%20016small.jpg

fiat%20017small.jpg

en hier een Fiat 500 Abarth geplaatst op een Kyosho Inferno mp7.5. Met een paar extra bodysteunen en wat rallygame banden lijkt het al heel wat. Leuk verhaal deze body, ik had net een gebruikte (maar in nieuwstaat) Inferno gekocht en kwam bij 2brothers voor een nieuwe buggy kap. Als geintje kwam Richard aanlopen met deze Fiat kap, ik viel bijna over de balie heen, en rukte hem bijna uit zijn handen.... Je snapt dat met deze kap mijn vriendin het in één keer goed vond dat ik ben begonnen met buggy-racen..... Maar goed, dit is em, nog wel in opbouw, komen nog stickers e.d. op...

inf%20087small.jpg

inf%20089small.jpg

inf%20092small.jpg

Back