Body McLaren f1 maken.

Hey mede modelbouwers...

Ik zet dit maar in het modelbouw cafe omdat ik niet zeker ben of ik het voltooid krijg :p.

Ik ben bezig een body te maken. Ik probeer om hem maat 1/18de te maken zodat hij op een M18 past.
Ik heb geen M18 dus ik ben niet zeker of het zou passen maar mogelijk ga ik een Xray M18 kopen en dan zie ik wel :-p.

Ik heb twee platen hard schuim van 5cm dik op elkaar gelijmd en dan begonnen met zagen en schuren...
Ik ben nu klaar met fase 1, nu moet ik al wat aan de details gaan doen.

En natuurlijk een foto:

0a0a0a0a.png

Het is de bedoeling dat het zoveel mogelijk op een McLaren f1 lijkt.
Deze:

0b0b0b0b0b.png

0c0c0c0c0c.png

Grts, edo

Laatst bewerkt:
Hey,

Jouw foto is niet helemaal de geen die ik ga (proberen te) maken, misschien is het een andere versie?

Grts, edo...

weet het niet exact. jij bouwt idd de productie versie zoals die 10? jaar terug uitgebracht is.

Laatst bewerkt:
de foto van cheeta is een pagani zonda, geen mclaren f1 :rolleyes:
@edo: wel een leuk project, ik hoop voor je dat het lukt suc6
gr

Hey iedereen,

Update!

00ccc.png

0vvvv.png

Op het moment ziet het er niet zo goed uit omdat ik er net een soort plamuur op gezet heb, en deze moet nog afgeschuurd worden...

Grts,edo...

ga je dr trouwens een "plastic laag" overheen doen? (sorry, ik weet niet meer hoe dat spul heet..). maar dat je een doorzichtige aftrek van deze mal krijgt, of niet? want in dat geval zal ik niet in de diepte werken, want dan krijg je het er nooit netjes vanaf..
of zit ik nou helemaal fout? :P

ziet dr overigens al veelbelovend uit :)!
Groeten,

Ruben

Hey,

Ik ga proberen om hem als mal te gebruiken en er dan een lexaan laag over te zetten, maar dan moet ik nog wel ergens lexaan kunnen kopen en het moet natuurlijk lukken...

Dat wat je over die diepte zegt zou best wel eens kunnen kloppen, daar zal ik eens over nadenken....

Grts, edo...

al eens gedacht aan petflessen van de lidl? die 2 litter dingen. als je die er omheen kan krijgen. ik weet jou afmetingen niet. denk ik dat je een goede kans maakt dat spul krimpt heel goed in de oven.

Hij is ongeveer een dikke 20cm lang en 10 cm breed.
Het is een optie, maar eerst wil ik proberen zo'n lexaan plaat te gebruiken. Weet iemand in wat voor winkel ik dat kan kopen?

Grts, edo...

Gewoon even in de gouden gids naar een kunstofboer zoeken. Veelal hebben deze bedrijven ook een vacuumtrek machine en kan je het daar doen.

Back