body smelt bij uitlaat

Ik heb er gewoon ducktape geplakt, gaat goed bij mij om eerlijk te zijn

Je bedoelt aluminiumtape, dat werkt wel, maar ook beperkt.
Ander trucje is een stukje brandstofslang pakken, tiewrap er doorheen halen en die om je uitlaat doen. Dan zit er in ieder geval een beetje ruimte tussen je uitlaat en je body.

Hoi Robin,

Ik ken het probleem (met de XRAY 808 - low profile body), bij mij gebeurt het ook.

Verwacht maar niet dat dat op te lossen is met tape o.i.d.
Alles geprobeerd, incl. een speciaal hitteschild (van dat zilverachtige geweven doek).
Met de meeste uitlaten (zoals de Alpha) is er gewoon te weinig ruimte onder de body bij de uitlaat en bij de stuurservo (indien je een Savox gebruikt).

Gelukkig begint de body ook na 2/3 maanden ook al scheuren te vertonen, zodat mijn oplossing telkens een nieuwe body is.

hallo robin ik had het probleem ook maar ik heb een steuntje gemaakt net naast
mijn uitlaat.dat steuntje duwt de kap iets naar buiten toe zodat de kap de uitlaat niet raakt. en dat werkt bij mij prima!

Hey Robin.

Je kan ook je kap een klein beetje afsnijden tot net boven de bocht van je uitlaat. Dit heb ik zelf ook bij mijn kappen gedaan. Dat smelten hou je niet tegen.
En als je wedstrijden gaat rijden houd je kap het toch geen jaar vol haha.

Groetjes

hey Robin,

ik had dat probleem ook dat komt doordat je kap waarschijnlijk te laag staat. je uitlaat wordt erg heet als je rijdt, en als je kap er tegen aankomt, smelt hij dus.

Back