Body verstevigen

• Topicstarter Topicstarter Zitz
  • Startdatum Startdatum
Z

Zitz

Guest
Hallo,

Ik lees hier en daar dat het verstevigen van de body geen slecht idee is, voornamelijk de voorkant (bumper) en boven de voorste wielkassen.

Nu werd er gezegd dat je dit met duck tape kon doen, maar ik heb hier nog glasmat met polyesterhars liggen, kan ik dit hier ook voor gebruiken, lijkt me iets steviger. Of wordt het dan TE hard? of houd dit niet op het lexaan?

Gr Zitz

Hoi.
Op jou vraag weet ik even geen antwoord.

Maar ik denk dat je hem wilt verstevigen om te zorgen dat hij beter besermerd wordt. Mischien is het leuk om een kleine rolkooi te maken.

Net zo als een fg onroad.

hee zitz,

het beste is om het met duck-tape tedoen. :wink:
want een glasmatje word kei hard en dan scheurd je body weer aan allekanten. maar het is ook weer allemaal gewicht wat je mee moet nemen. het beste is een foam bumper die strak achter je body zit.
greetz Gert-jan

Duck tape werkt, maar FenderMender (te koop bij ROAL) werkt ook heel goed. Het mooie van FenderMender is dat nog de soepelheid behoudt van je lexaan body, maar steviger is dan Duck Tape.

Groet Robert

Ik heb ook ooit is geleze van een soort rubber, of gas met rubbber die je kunt gebruien en op de bumper kunt smeren.

Ik weet niet of het werkt maar ik dacht dat als je plastic keukenfolie in je bodie legt en er dan purschuim in spuit, laten uitharden en op maat snijden, je dan een heel mooie en goedkope bumper kan maken die ook nog eens heel makkelijk vervangen kan worden (je kan er meerdere tegelijk maken) Purschuim is flexibel en kan een klapje opvangen. Daarna wegsmijten en een nieuwe pakken :mrgreen:

T53351 Aluminium Reinforced Tape € 7.95
De body van je auto vangt de meeste klappen op. Dit beschermt je wielophanging, waardoor die langer heel blijft, maar het is toch ook wel zonde. Een van de dingen die je kunt doen om je body langer heel te houden, of te repareren als het toch mis is gegaan is, is de body versterken of repareren met body tape. Dit is een glasvezel versterkte aluminium tape, wat ook schade voorkomt en/of voor herstel te gebruiken is.

kun je kopen bij www.pkracing.nl voor 7,95.

ik heb het zelf niet dus ik kan niet vertellen of het goed is of niet.

Back