boegschroef

Hallo,

ik heb een probleem met de boegschroef; had een tijdje geleden alles aangesloten en het werkte,
vandaag wou ik een test doen: twee motoren werken, de roeren werken, maar de boegschroef niet! (heb de boot nog niet gebruikt), alles nagekeken, lijkt ok, aangesloten op kanaal 2 voor de zender.(zoals tevoren), nu heb ik ontdekt dat wanneer ik de navy V15R aanzet, dan maken die een geluid, de twee voor de motoren doen dit nog steeds, de ene voor de boegschroef niet? ik heb dus getracht de navy V15R te verwisselen (boegschroef aangesloten op een van de navy V15R van de moteren) nog steeds niets. De boegschroef werkt wel als ik hem eventjes direct op de batterij aansluit!:confused::confused::confused:

kan iemand me aub raad geven

dank bij voorbaat:help:

Controleer de 3 regelaars met een motor die het wel doet. Met de test die je gedaan hebt is nog niet duidelijk of de regelaar voor de boegschroef ook nog werkt.

Zo ja, en de boegschroefmotor werkt wel rechtstreeks op de accu, dan krijgt de motor dus via een regelaar geen/niet genoeg spanning. Zie je misschien een zekering over het hoofd?

Meet eens welke spanning er met gebruik van de regelaar op de motor komt te staan, daar ga je dan al wijzer van worden...

hallo

koop gewoon een goedkope rookie regelaar voor je boeg schroef en je hebt geen probleem
voor die keer dat je een boegschroef gebruikt is zo een regelaar meer dan genoeg

gr raf

Vermits de boegschroef het wel doet bij direct aansluiten op de batterij kan je al uitsluiten dat er een probleem in de boegschroef zelf zit.

Bij het wisselen van de regelaars, heb je dus een goede regelaar die werkte op de boegschroef gezet, maar dat deed ook niets... dus het zit ook niet in de regelaar.

Dan zit het ofwel in de bedrading tussen de regelaar en de boegschroef, ofwel krijgt je regelaar op dat kanaal geen signaal

Misschien kan je eens testen: gas geven zodat beide motors draaien, vervolgens 1 motor van de regelaar halen en de boegschroef erop, zodat de boegschroef dus mee op het kanaal met de andere motor zit. Testen, normaal moet dan zowel die ene motor als de boegschroef het doen.

Als dat werkt, ben je zeker van de bekabeling en regelaars/motors, en moet je dus richting zender/ontvanger gaan zoeken.

PS Ik weet niet welke zender/ontvanger je gebruikt en hoe je eea ingesteld hebt, maar doorgaans worden kanalen als volgt aangeduid:
Kanaal 1 = roer (links/recht)
Kanaal 2 = Gas/Rem (of Gas Vooruit/Achteruit)
Boegschroef is dan meestal kanaal 3 of 4, of zelfs 5 of 6 maar dat is afhankelijk van je zender in instellingen...

Bedankt

Bedankt iedereen voor de goede raad,
heb na alles gecheckt te hebben, het probleem opgelost, het zat hem in de bedrading tussen de regelaar en de boegschroef!! alles losgemaakt en opnieuw aangesloten en YES het werkt!!:D:D
thanks guys!!

Back