Boem...

prop-er

Forum veteraan
StefansFlugzeugbrand.jpg

Allenmaal onzin, jammer dat er een model heeft moeten sterven voordat deze persoon zich Realiseerde dat je voorzichtig met je spullen moet omgaan

De enige manier dat een lipo ontploft is ver overladen en met een lipo lader kan dat niet (tenzij je hem op nicad stand hebt staan ofzo :wink:)

En je kan nicad /nimh ook laten ontploffen hoor 8)

Nando.

wie gaat er nou een lipo laden terwijl die nog in dit soort kist zit?

aan de prop te zien was het nog een brandstof model(maar dat hoeft niet).
2003, toen waren de lipo's er nog maar net. En dat in zo'n model? lijkt me niet.

dan toch een ploffende nimh/nicd.

mohammed zei:
wie gaat er nou een lipo laden terwijl die nog in dit soort kist zit?
Doe ik ook zo vaak. Zelfs in mijn grote heli's. Gewoon goed opletten dat je je lader het goed instelt. Ben van plan om binnenkort een schaal heli te bouwen, dan is het helemaal lastig een accu er uit te halen.

brandstof lek en dan de boel in de fik??? accu kan ook maar dan is het wel erg snel gegaan...

:D

Inderdaad is dit een ontploffende Nicad geweest! Ziet er behoorlijk destructief uit. Ik vond deze foto op het duitse forum, er stond verder niet veel interessants bij, dus ik laat het bij deze foto. :wink:

(Eigenlijk had ik de datum er even af moeten halen, dan hadden jullie het nooit zo snel geraden....)

@satoer,
tja, eigenlijk wel gelijk. maar toch. In zo'n trainertje???
(als je begint ga je veel vliegen. Met lipo's zou wachten totdat de accu weer geladen is, is wel lang. Die zal vast 2 paketten hebben, en moet je toch de vleugel eraf halen.(of erbuiten laden))

Een foto van een uitgefikt duits vliegtuigje plaatsen en dan in Nederland stemming uitlokken :evil:

hoe diep kun je zinken ?

Back