Boka Alpine

Maarten, jij gaat als een raket met de bouw, dat gaat niet zo vlot bij mij. Om je bericht over de originele foto's, waar ik geen reactie op kreeg, iets aan te duiden, geef ik onderstaande foto's als voorbeeld uit de youtube screenshots. De echte schepen Summit, Scherpa, Expedition, en Alpine is bij de opstaande steunen waar de ronde balk op komt, daar is opening vanaf de brug naar achter gekeken, iets hoger open, en dat is laag open, met een steun met rond gat voor de hulp geleider sleeplier. En de opstaande balken zijn eigenlijk H-profielen, dat ga ik t.z.t. proberen teminste. Of dat gaat lukken,... we gaan het zien :)De
Grappig dat je dat zegt Albert, ik vond juist dat jij zo'n vliegende start maakte. Alle vaar-onderdelen al in huis, verlichting helemaal uitgewerkt, sleeplier gemaakt enzo. Ik ben daar helemaal nog niet mee bezig geweest. Maar leuk om te merken hoe je dan tegen elkaars vorderingen aan kijkt.
Ik vindt het heerlijk om met hout bezig te zijn dus met het bouwen van het pakket zelf verwacht ook wel redelijk makkelijk doorheen te komen. Met de rest moet ik wel gaan beginnen, zoals de verlichting.
Genoeg plekken waar je straks niet of moeilijk meer bij komt. Daarom denk ik dan ook wel dat nu een beetje de snelheid eruit zal gaan.

Jammer van de foto's, dat had ons natuurlijk erg kunnen helpen. Maargoed zonder moet het uiteindelijk ook wel goed gaan komen. Bedankt in ieder geval voor het delen van de bovenstaande!
Op YouTube staan niet heel veel video's van deze schepen, degene die ik heb gevonden heb ik toegevoegd aan een aparte playlist zodat ik ze makkelijk terug kan halen.
Wel leuk om te zien dat YT gelijk met met allerlei video's van de Smit zeeslepers komt uit de jaren '70 komt (volgens mij o.a. de Elbe). Leuk om naar te kijken.

De ketting om de sleepkabel op z'n plek houden ga ik erop maken, ketting is al besteld.
Evergreen heeft toch ook van die plastic h-profielen, geen idee of die een beetje in verhouding zijn tot wat je nodig hebt? Voor mij waren de houtjes uit het pakket goed genoeg.

Bij de lichtbakken helemaal aan het einde van de verschansing zie je dat ze op verschillende plekken zitten bij de Sherpa en de Summit. Waarschijnlijk maak ik er op mijn model eentje op die plek, twee wordt misschien wat teveel van het goede.

Die karmforks zou wel het ultieme zijn op erop te bouwen (werkend), dat maakt de sleper wel helemaal af.
Ik heb die skills niet om dat te maken of beter gezegd ik het niet eens proberen om te maken.
Wellicht een apart projectje voor in de toekomst als het schip helemaal af is (poging tot).

Als je zoekt op video's IOS Off-shore and tugs meeting moet je ook die van de Maersk Topper tegenkomen, hier zitten ze ook op.
Het bouwverslag van JaFa met de Union Wrestler daar ga ik nog wel een keer rustig voorzitten dat vindt ik wel leuk om doorheen te lezen.

Laatst bewerkt:
Back