Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb in jou voorbeeld een aanname moeten doen met de fontein van 300+ gram, daar zit bij lange na geen 300 gram kruid in.
Zou dat er wel in zitten, dan had dat dingetje een paar kg gewogen, immers de verpakking zorgt voor de boem ,het kruid dat verband alleen maar.
Zo gaf mijn telraam als uitkomst, in vergelijking met andere fonteinen dat er zo'n 50 gram kruid in zou zitten.
1 gram kruid heeft een energiedichtheid van tussen de 1100 en 1500 joule.
En volle lipo 6s6000 heeft een energiedichtheid van ongeveer 540000 joule.
50 gram kruid is dan zo'n, laat ik een gemiddelde nemen 50x1300=65000 joule
1 joule is 1 watt/seconde.
Met de rekensom 65000/3600 komt dat uit op 18Wh
Deze uitkomst delen door de spanning van een volle 3s accu (12,4V)
geeft als uitkomt 1,45Ah
Dit is dan nog een simpele berekening.
Stel nu dat de lipo brand 2 minuten duurt en je weet de binnen en buitenafmetingen van het koffertje en de isolatie dikte en thermische weerstand van het isolatie materiaal.
En natuurlijk de omgeving temperatuur, hoewel deze laatste niet zo van belang is bij een binnenbrandje.
Dit zijn allemaal bekende gegevens.
Dan zou je uit kunnen rekenen hoe warm het wordt aan de buitenkant van het koffertje.
Misschien dat @brutus hier nog iets aan toe wil voegen, die is ook van de cijfertjes en telraampjes.
En voor de verdere rest, doe waar je jezelf goed bij voelt.
Feit is wel dat er veel minder youtube filmpjes zijn waarbij het laden foutloos is gegaan dan waar het laden met opzet de accu naar zijn grootje brengt.
- Youtube vids zijn totaal niet boeiend daarin staan toch ook geen of nouwelijks vids van spontatane ontbranding.... de vids die jij bedoelt zijn express overbeladen om b.v je ammobox te testen. We hebben het nu over voor als het echt fout gaat tijdens het laden daar zijn weinig vids van enkele keer bewakings camera.
Andere feit is, @GJVO heeft best wel (kan het moeilijk uit het toetsenbord krijgen) vaak gelijk.
Ik bewaar de lipo's ook gewoon daar waar ze liggen.
- Niet altijd dus zoals zijn eerste stelling en ik heb vaker gelijk
.
In een kartonnen doos of plastic bak.
Nu heb ik wel 2 transportkoffers beschikbaar voor de wat langere ritjes naar een modelvliegveld.
Maar anders stapel ik ze keurig op in de rugzak.
En het opladen, daar ben ik wel bij in de buurt, net zoals het ontladen naar storage, dat vind bij mij ook een beetje onder toezicht plaats.
De rook en hitte melders hier in huis van het brandalarm klinken nogal irriterend schel, dat is beter voorkomen dan resetten.[/QUOTE
- Beter voorkomen dan resetten? Wat bedoel je daarmee? Ik ken de uitdrukking beter voorkomen dan genezen maar als je brandmelders irritant schel afgaan. dan is het geen voorkomen meer. Dan kun je een brandje blussen.
- Maar oke het is wel duidelijk denk ik.
Natuurlijk wil je in de dialoog je gelijk halen.Punt is... het was minimaal een 300grams fontijn aan kruit, spuit 7 meter hoog de lucht in..
Dus nogmaals klopt niet.
Je praat bij vuurwerk altijd over kruitgewicht.
Totaal verpakking is niet boeiend. Als we daar naar kijken stoppen die chinezen er nog grind in.
Van bolle lipo's naar ruzie over vuurwerk.
illud potest esse
(Het kan verkeren).![]()
Correct ik weet echt niet wat er allemaal te koop is.Als jij denkt dat een fontijntje met 300gram kruit speciaal is...Dan denk ik dat je niet weet wat er allemaal tekoop is.
Correct ik weet echt niet wat er allemaal te koop is.
In NL kennen we al zo'n 8500 verschillende typen vuurwerk, tel daar het buitenland bij op, dat ga ik echt niet allemaal onthouden.
Als ik nu zou vragen en dat heb ik volgens mij al eens gedaan, met welk merk en type fontein het is gedaan is nu die info mocht dat alsnog aangereikt worden, totaal ongeloofwaardig.
Dat 300 gram (zwart) kruid met wat metaal poeder en andere stofjes, overeenkomt met de fik van een volle 6s4500 was aan het begin van deze dialoog, nog eens niet duidelijk onder het merendeel / gros van de modelbouwers / lipo gebruikers.
Tja, geen idee je hoeft niet te reageren.waarom ik überhaupt me hierin laat meeslepen..
Ik nog steeds, 5 accu's 1C laden, zorgen dat je altijd 4 accu's tegelijkertijd kunt laden, resulteert in continue vliegenIk gebruikte als ik continu wilde vliegen meerdere laders.
Met 3 laders en 4 accu's kreeg ik het niet voor elkaar om alles leeg te vliegen (ik had zelfs 4 laders en 5 accu's)
Als je met max 1 c laad en bijvoorbeeld 90 % vol gaan de accu's echt lang mee.
Mooi dan laten we dat zo.Marijnissen - Hobbyist: 2 - 2
Ik gebruikte als ik continu wilde vliegen meerdere laders.
Met 3 laders en 4 accu's kreeg ik het niet voor elkaar om alles leeg te vliegen (ik had zelfs 4 laders en 5 accu's)
Als je met max 1 c laad en bijvoorbeeld 90 % vol gaan de accu's echt lang mee.