Bolletje Lipo 3S2200

zo te zien niet meer aan het infuus/lader hangen?

Zo niet, wat kan ik er dan het beste mee doen. Als het gevaar opleverd dan wil ik niet meer in huis bewaren uiteraard.

mvg
Jeroen

GroteFoto-XEHY87VJ.jpg

GroteFoto-ZMLQ8QGC.jpg

Die staat lekker rond idd.
Laden zou ik niet meer doen, voor die 15 dollar zou ik het er niet op wagen. ;)
Ik bewaar mijn gare lipopacks altijd in een stenen pot tot ik een keer naar de milieustraat moet.
In sommige steden hebben ze geloof ik nog een chemokar die het op komt halen.
Maar zorg er iig voor dat hij niet iets in brand kan steken, verder niet druk om maken.

Ik heb rare verhalen gehoord dat je ze in een emmer zout water moet gooien,
maar of dat ook echt zo is geloof ik eigenlijk niet.

gaatjes erin prikken en dan steeds neerleggen, zijn goede rookbommetjes in ieder geval, geeft wel wat stank. Is bij mij een 4000 mAh Lipo Cel in huis in de fik gevlogen (was bezig met krimpkous van accu te verwijderen). Ik ben mij toen doodgeschrokken en ben als een gek naar buiten gerend en heb de accu daar laten liggen. 10-20 minuten later nog eens gaan kijken, toen ik er een schopje tegen gaf, ging ook de 2e cel van het accupakket in de fik. Toen heb ik samen met mijn pa besloten om de rest van de accu ook maar onschadelijk te maken, door in de cellen een gaatje te maken.

was een 5S4000 mAh 20C accu, met 0 cycles en nog helemaal volgeladen, dus de reacties waren redelijk heftig.

Wat bertus aangeeft is hetzelfde idee, echter verloopt de reactie dan een stuk trager door het water met zoutoplossing, teminste, dat is mijn enige logische verklaring;)

Ik zou die accu in ieder geval niet meer gebruiken

Laatst bewerkt:
Accu leegtrekken met een lampje en dan in de vuilbak er mee,of daarna pas doorprikken /wat je ook er maar mee wilt doen.

KIJK uit met doorboren ed ,het gaat best heftig de reaktie !!!!!!!!!!

Groeten wiebe.

Mensen pas op met al die adviezen. Geef die pas als je 100% zeker bent dat die ook goed zijn.
In het verleden is het "onschadelijk" maken van LiPo's al vaker besproken. Lees DIT draadje maar eens door.
Dus NIET zo maar doorboren, die "best heftige reactie" kan ook best wel eens gevaarlijk zijn! Ook niet zo maar in zout water gooien. Als de "verpakking" niet open is zal er weinig tot helemaal niets gebeuren. Als hij wel open is zal de reactie erg heftig kunnen zijn en kan je water met chemicaliën in je gezicht krijgen. Geen goed idee dus! Volg de procedure zoals omschreven er zullen zich dan geen problemen voordoen en is er geen gevaar.

Plankje met een spijker erin, flinke mep op die lipo geven, zal een pufje geven, maar verder niks...

Ik heb het ook uitgetest met een oude lipo in de achtertuin. Spijker er diep ingeslagen en wachten tot ie volledig uitgebrand was en daarna gewoon weggegooid. Of dit overigens milieuvriendelijk is weet ik niet.
Ook een keertje de min en plus doorverbonden en met hetzelfde effect.
Maar ja, zoals Ernst het aan geeft lijkt mij het wel het veiligste! (niet het leukste trouwens) :-D

Ook een keertje de min en plus doorverbonden en met hetzelfde effect.
Maar ja, zoals Ernst het aan geeft lijkt mij het wel het veiligste! (niet het leukste trouwens) :-D

Dat laatste is buiten de veiligheid ook niet altijd voldoende denk ik.
Als de lip van een soldering dan doorbrand en losgaat dan heb je wel de + en de - aan elkaar gedaan maar ergens anders is de verbinding weer stuk dus dat doet het effect weer teniet.

Back