Ja, ik weet dat het een trainer is, de reden dat ik hem aangeschaft heb is dat ik mijn brevet er mee wil gaan halen (puur voor het papiertje , ik vlieg al 2 jaar zelfstandig ....) en daar is een Diablotin (3D) met een 1kW brushless niet echt handig voor. Het is voornamelijk start en landing oefenen vanaf de grond, daar heb ik geen ervaring mee. En daarvoor is de bonnie prima geschikt.
Dus die van jouw weegt 1357gr zonder cellen. De lipo's die ik in bezit heb wegen 215gr. dus zou ik uitkomen op 1572gr. Aangezien ik landingsgestel aanpas zou ik lager kunnen uitkomen, en tevens een kleinere servo (hitec hs-81) op het richtingsroer omdat het neuswiel niet meegestuurd hoeft te worden, ik neem aan dat jij hiervoor een 'standaard' servo gebruikt ?
Die nimh's valt ook wat voor te zeggen hoor, is inderdaad veel sneller te laden, maar ja ik heb nog lipo's liggen dus ...
En dat van die prop tegen de grond had ik al een beetje aan zien komen dus vang ik 2 vliegen in een klap ; hoger 2-poot landingsgestel en wat gewichtsverlies. Het landingsgestel moet ik op een nieuw te bepalen punt plaatsen en verstevigen.
Met welke windkracht is met de Bonnie nog fatsoenlijk te vliegen ?
Hoe is verder het vliegbeeld, wilt mesvlucht een beetje lukken ? En inverted ? (ik neig naar de "shock flyer generatie" dus hou wel van een beetje stunten). en kun je er heel langzaam mee vliegen ? Het profiel is niet symmetrisch dus ben benieuwd. Ik begrijp dat het een trainer is dus het zal beperkt zijn.