Boomerang Elan !!

Het einde van dit jaar is bij ons goed begonnen , mijn lief vrouwtje heeft me een Boomerang Elan gekocht.
De rest moet ik dan zelf maar kopen ,maar dat is dan ook geen probleem.
Hij wordt uitgerust met een Jetcat P 120 deze is ook al besteld bij de dichts bij zijnde dealers (digitech-turbines).
De turbine zou over 2 weken weer binnen zijn ,met natuurlijk kerostart er op.
hier de eerste foto's :

Landingsgestel zit er onder ,remmen werken ,flaps klaar enz..

gr vosje :D :lol:

kijk eindelijk een goede overstap gedaan :P
ziet er goed uit , heb zelf voorheen veel plezier gehad met de oude baby boomer
die jij hebt is nog beter.
na dit wil je niks meer anders dan kero power!!!!!!! 8)

succes gr maikel

Hmmm, moet mijn vrouw ook maar eens tot dat soort acties aansporen ;)

En dan zo vliegen als dit filmpje natuurlijk :)

[video width=600 height=400:245fe73aa1]http://www.filippo-materazzi.it/seba-mig.wmv[/video:245fe73aa1]

he vosje,

mooie kist hoor en met een 120 gaat dat best goed.
dat je er maar veel peut mee mag verbranden !!

p.s. kan ik je hier mee alvast op de lijst zetten voor de 2008 jetmeeting in rozenburg

grt.
michel

hoi michel ,
is goed zet me maar op de lijst !!
Ik heb er wel nog geen meter me gevlogen , maar dast ga ik zeker doen.

gr vosje

Ik ben bang dat er meer komen.....
Leuk om te horen dat jullie het WEER gaan doen!!

IMG_2645_forum.jpg

hoi hoi allemaal , hier een update.
De turbine is binnen ziet er goed uit.
Heb hem ook al in de elan zitten en na kleine aanpassingen past hij er goed in.
verder is het hoogteroer ook klaar , maar nog geen foto van gemaakt.
Alleen nog op de tank wachten de richtingen ,rolllen - aansluiten en hij is klaar voor zijn luchtdoop !!
Qo41136.jpg

To44283.jpg

Gl19529.jpg

He97249.jpg

Sl27299.jpg

gr vosje :)

Laatst bewerkt:
Hoi Patrick, neem rustig de tijd om de elec installatie in te bouwen en alles een goed plekje te geven zodat je niet staat te tobben als je even iets moet doen op het veld.
En probeer uiteraard geen balanslood te gebruiken, desnoods de accu's zover mogelijk in de neus plaatsen, zo'n turbine kist is van zichzelf al zwaar genoeg.
Stukje positieve kritiek van mijn zijde, ik zou de turbine iets van het houten draagframe vandaan houden, zo'n 5mm aan beide zijden, zou ik doen in ieder geval.
Verder, allemaal mooi spul man, de kist met die jetcat 120er en alle tierelantijnen, echt schitterend spul allemaal.
Neem overal de tijd tijd voor, zou echt doodzonde zijn al deze kist stuk gaat.

Blijf het volgen. grtz Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi allemaal.
de jetcat P120 heeft zijn eerste liter op.
http://nl.youtube.com/watch?v=i5cdiJZHmoM

het is de eerste start van de P 120 met kero.

@ger.
je hebt gelijk heb het ook veranderd , meer speling gegeven tussen turbine en ophangeing.
En ik heb net vernomen dat de tank er ook is .nu alles netjes inbouwen en klaar voor zijn eerste vlucht.

gr vosje
icon7.gif

hoi allemaal.
de jetcat P120 heeft zijn eerste liter op.
http://nl.youtube.com/watch?v=i5cdiJZHmoM

het is de eerste start van de P 120 met kero.

@ger.
je hebt gelijk heb het ook veranderd , meer speling gegeven tussen turbine en ophangeing.
En ik heb net vernomen dat de tank er ook is .nu alles netjes inbouwen en klaar voor zijn eerste vlucht.

gr vosje
icon7.gif

Die gaat als een speer gaan met die P120 erin!

Op je foto's kan ik wel zien dat je Emcotec volledig tegen je radioplaat is geschroefd, zou je dat wel doen? Beter is om wat afstand ertussen te houden, de bodem van je Emcotec is namelijk je koelplaat en in de handleiding staat dat deze ten allen tijde bloot moet zitten. Je hebt wel redundancy door 2 batterijen maar als je de eindtrap van je voeding opstookt door oververhitting heb je echt niets meer te zeggen (en te sturen...)

The Belgian Boomerang Elan Fan Club: http://www.diestmodelclub.be/forum/viewtopic.php?p=264&sid=70ee9c9dce151d77b7fa2ab80f22e6fd

Zou je met een jet werkelijk zulke hoge stromen trekken met de servo's?

Grt.

Zou je met een jet werkelijk zulke hoge stromen trekken met de servo's?

Grt.

Je zou verbaasd kunnen zijn wat zo'n servo moet doorstaan bij 300km/h.
Het gaat hem echter niet om hoge stromen, hij wordt zowiezo warm. Ben verbaasd dat je dat als gediplomeerd "grote-bakken-bouwer" niet weet.

Uit de handleiding:
The underside of the "DPSI RV/RV mini", which contains the cooling element, may not have anything pasted on it it or be covered up and should be at an interval of at least 30mm from the nearest surface (fuselage floor or similar)! Good ventilation is required (such as with air scoops or conducted cooling air), especially if there are numerous servos (>16 for the DPSI RV and >8 for the DPSI RV mini)
Staat erin in grote rode koeien van letters!

Groeten, Bart.

@ RUFTER.
Je ziet nu nog de oude foto waar de Emcotec op de plaat zit , er zitten nu 4 kunstof bouten en moeren tussen voor de koeling.
Heb er nog nooit problemen mee gehad , ook in de slepers zitten ze zo en na 7 uur vliegen op 1 dag ook geen probleem , vlieg ze ook op lipo's.

@ Alexzzz.
Het is niet alleen maar voor stromen.
Ook voor onstoring tussen servo's en ontvanger en zeker zo belangrijk ,geen stromen over je ontvanger !!

ik gebruik ze in al mijn grotere modellen .
Zo als het er nu uitziet is het klaar dit weekeinde.
de tank pas ook als gegoten.

gr vosje :)

Laatst bewerkt:
Patrick
Zie nu dit draadje pas.
Als het goed is komt er hier over een paar weken ook een Elan...maar ik plan de P80 er in, want die heb ik nog een liggen......
Succes met je eerste vluchten (als die al niet plaatsgevonden hebben...)
Joanda verwent je een beetje teveel vind ik :)

hee patrick ziet er goed uit, is weer eens wat anders kreeg ik dat ook maar voor mekaar maar denk dat ik niet meer binnen kom thuis als ik zeg wat het kost maar ja wie weet komt ie er toch ooit ha ha
heb je hem trouwens al af?
misschien nog een paar fotootjes er van?
groetjes Johan MBC weert

Invliegen !!

Vandaag gaan we met de elan het luchtruim verkennen.
En als het goed is staan er later vandaag er foto's er bij.

Dus iedereen , duimen !!!! ha ha ha

gr vosje ;)

Back