BOOMSTRIKE!!! maar dan op veel grotere schaal...

Lijkt me een test geweest... normaal gaat de rem erop en gaan die dingen van de voren al in vaan stand.... wel gaaf :)

Er waren problemen met de rem... En als het een test is, dan haal je toch je busje weg (en jezelf). Met pech was het hele ding nog op de bus gevallen (niet dat dat qua kosten in verhouding staat, maar toch...)

Oohh... ik vind eigenlijk dat dit onderwerpje beter thuishoort in het ELECTROheli forum ;) .

Greetz van Aldert

Ha, ik zag het busje pas nadat alles op de grond lag. Die kan er ook heen gereden zijn na de klap. Hij gaat wel erg snel in toeren omhoog... dus inderdaad de rem die het begeeft of de rem die eraf wordt gehaald. Ik dacht dat er wel een rem op zat net als in de achtbanen oid, die kunnen niet falen.....

Blijft verdacht dat er een cam op stond :)

Het is vast niet helemaal toeval dat deze turbine werd gefilmd, en bovendien staat de camera op statief en is niet bemand (hij pant niet eens omlaag als die mast omdondert). Terecht natuurlijk, ik had daar zelf niet graag gestaan...

Lijkt me een test geweest... normaal gaat de rem erop en gaan die dingen van de voren al in vaan stand.... wel gaaf :)

Dat gaat ook niet altijd ongestraft :P
windmolen_173445c.jpg

Ha, ik zag het busje pas nadat alles op de grond lag. Die kan er ook heen gereden zijn na de klap. Hij gaat wel erg snel in toeren omhoog... dus inderdaad de rem die het begeeft of de rem die eraf wordt gehaald. Ik dacht dat er wel een rem op zat net als in de achtbanen oid, die kunnen niet falen.....

Blijft verdacht dat er een cam op stond :)

Hey Herman,

deze link 7nSB1SdVHqQ[/media] - Windmill/Wind Turbine Explosion zie je dat de bus er stond tijdens ongeval. Ook hoor je mensen praten tijdens de opname.

Greetz van Aldert

Laatst bewerkt door een moderator:
Had 'm een tijdje terug gepost in dit topic, bij dat youtube filmpje stond wat uitleg:
"The braking mechanism that limits the speed of the wind turbine broke during a storm in Denmark. This was the outcome. 02/22-2008"

Kon dus niet meer remmen, rest van verhaal is bekend ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoorde vanmiddag op de radio dat er in Friesland iets dergelijks was gebeurd tijdens de storm van afgelopen nacht...

Back