Boot angedreven dmv propellor

• Topicstarter Topicstarter Dossy
  • Startdatum Startdatum
windboot...

Bij deze.....
afb1737.jpg

afb1738.jpg

afb1739.jpg

Hope you like it... ?

Hoi Laurens...

Indien je kiest voor een airboot die over sneeuw moet gaan dan zou ik de V-V vorm aan de onderkant niet te scherp maken....en minimaal een 4cc motor nemen
hij mag gerus tiets "driften"
In mijn geval is de V-V vorm iets te scherp zodat ik niet al te scherpe bochten kan maken !
Maar flauw en traag moet sturen !

suc-6
Gert

moerasbootje

Ik heb nog een goedkopere,

Neem een oude 5 liter jerrycan, snij dit doormidden, bouw er een houten steunframe in waarop de motor en prop kan, accu onderin de bak en vergeet niet een zijdelingse stabilisatie aan te brengen, sturen kan middels een roer of flapconstructie. Mits goed gebouwd gaat dit met een 540 motortje en een 8,4 V accu heeeeeeeel erg hard (<45 km/h) voor minder dan € 50,=.

zelfbouw airboat

:idea: Goeie ideen zijn er om te delen !

Ik vind je oplossing zeer kreatief "Wiggie" en ben zeer benieuw naar eventueele foto's van je kreatie.
Alleen kan ik met de prijs niet uit de voeten... :lol:
Jij sprak over 50 Euro, maar voor die prijs koop ik geen motor, regelaar en servo! :?
Maar een beetje modelbouwer heeft een grote "junkbox"waar natuurlijk allerlei zaken van voorgaande projecten in liggen ! :wink:
Dan is het uiteraard voor deze prijs goed te doen !
Nogmaals: Graag een fotootje naar gertbartelink@home.nl
"many thanks"
8) [/quote]

lang geleden overleden

Helaas kan ik je geen foto's toesturen, deze creatie is reeds lang geleden overleden (langer dan 10 jaar terug) maar inderdaad met de prijs die ik noemde ben ik er vanuit gegaan dat je wel al wat hebt liggen.

Groeten Wiggie :D

Ik heb een halfjaar geleden ook zo'n airbootje gemaakt.
In de radio control stond een tekening van zo'n dingetje (heel simpel) en ik had toevallig nog een sp400 met regelaar, gunthertje en accu 7cellen liggen.
Ik heb hem gemaakt van 3mm depron plaat, en inplaats van een roer heb ik het motorsteuntje draaibaar gemaakt.
afb9795.gif

Na een paar weken gaat het toch vervelen, vliegen is leuker. :roll:

Gelukkig meer airboaters! Ik heb zelf een airboat met een 6,5 cc motor, lengte is 70 c,. breedte 38 cm. De Bodem is volledig vlak, dus niet uitgehold. Hiermee planeert hij toch best aardig. Ook over gras en zelfs op straat gaat ie nog lekker vooruit. Alleen het strand is niet zo makkelijk toegankelijk, vanwege het zuigende natte zand.

Ik heb van een vriend een oude robbe skyflex overgekocht. Die vloog echt voor geen meter, maar als boot is ie echt te gek. Het is wel handig om een goeie regelaar te hebben, maar als ie eenmaal loskomt gaat ie echt snoeihard!!! Gewoon een plaat piepschuim van 2 cm, kanten afschuinen en gaan!! Ik heb nog wel een strookje alu eronderin geprikt, want anders gaat ie gewoon niet rechtdoor.

afb10959.jpg

Ik heb er ook een keer een van een besuurbare auto gemaakt, maar die kwam niet los. sterker nog, hij flikkerde om en toen ging hij wel een stuk harder! (kortsluiting en een megaschroef/propellor onder water). die was ook met een draaiende motor :lol: (dubbelzinnig). Het nadeel van die is dat het zwaartepunt nogal hoog komt te liggen en hij dus eerder omslaat.

Ik heb ook een airboat gebouwd ik zal binnenkort ff een foto er op zetten maar ik wil weer een nieuwe bouwen en evt met een groot bodyboard.

Misschien interessant: ik kwam in mijn zoektocht naar een nieuwe tekening deze website tegen met een forum.

http://www.cajungatorairboats.com/

Ga naar het forum > boat building > Airboat plans 24" simple plan

Ik heb het ontwerp al geconverteerd naar metrische maten en in 3D CAD opgezet:

Cajun01SW.jpg

Voor mij tot nu toe het beste romp-plan wat ik op internet ben tegen gekomen. Ook heel veel goede bouwtips te vinden, inclusief foto's en filmpjes van de modellen in actie.

Back