boot bouwen

Hoi Ik heb op school een romp gemaakt ik heb in bujet van 60 euro. Heben julie mischien noch wat tips Ik geef voorkeur aan een mariene schip en Als julie die hebben ook wat linkjes voor goedkope spulen

Grts marco

Je heb een romp gemaakt en je zoekt nog een schip? Beetje vreemd.

Voor 60 euro weet ik niet of je het gaat redden, maar dat ligt eraan wat je allemaal al hebt.

Heben julie mischien noch wat tips
Hallo Marco,

Welkom op dit forum!

Tip 1): gebruik de spellingscontrole van je tekstverwerker, die rode zigzag lijntjes onder fout gespelde woorden zijn geen versiering.

Tip 2): plaats een paar goede foto's van de romp waar je een marineschip van wilt maken, dan hebben wij een idee waar het over gaat.
Zet gelijk de afmetingen, het gewicht en het gebruikte materiaal er bij.

Tip 3): geef aan welke spullen je bedoelt, de meeste forumleden zijn modelbouwers, geen helderzienden.

Groeten, Jan.

Dank julie wel voor de tips Ik heb een romp gemaakt en dacht om het top dek van een marine schip na temaken en over de speling in ben dislekties dat houd in dat Ik erg moete heb met spelfouten te zien en eat zouden julie dan een beter bujet vinden

Hallo Marco,

Je weet, dat de Basic Jolle een zeilboot is neem ik aan?
Om daar een marineschip van te maken levert waarschijnlijk een bijzonder onwaarschijnlijk vaartuig op...

Als servo voor het roer is een standaard servo voldoende.

Hoe gaat het marineschip straks vooruit komen? Zeilen?
Of laat je de mast en zeilen weg en zet je er een motor in?

Heb je al een zender + ontvanger?

Meer informatie graag.

Groeten, Jan.

Hoi jan ja het zal wel een bijzonder vaartuig worden Ik heb nog GEEN besturing siestem aleen de boot zelf wat voor een bujet zou jij mij aan raden

Ik ga er een motor in zeten de afmeetingen staan in het pdf bestand en verder heb ik vrijwel geen ervaring met zelf dingen progameeren

Hallo Marco,

Als je in je reeds geplaatste antwoord op de knop 'edit' klikt, kun je een volgende vraag gewoon toevoegen, in plaats van er een nieuw antwoord voor te maken, je thread wordt er onoverzichtelijk en rommelig van...

Gezien de rompvorm (relatief smal knikspant) zou ik voor een patrouille boot achtig iets gaan met een eenvoudige opbouw, die je zo laag mogelijk houdt, om het zwaartepunt niet te ver omhoog te brengen.

Een Speed 600 op 6-7 NiMH cellen of een 2S Lipo, een schroefaskoker met as en een 36 mm propje (drieblad) en een regelaar, zou de boot gemakkelijk rond de 15-20 km/h moeten kunnen laten varen.

Groeten, Jan.

Tipje: Speciaal voor dyslectische mensen zijn die rode lijntjes onder de woorden uitgevonden, die geven je als het goed is suggesties voor de juiste woorden. Blijft het voor ons ook leesbaar.

Verder raad ik je aan om de scheepsmodelbouw-FAQ eens door te lezen, daar worden een heel aantal van jouw vragen behandeld.

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt jan ik zal het onthouden en verder de speling controle ie ik net ge dounload heb werkt aleen in het engels schiet ik ook niks me op en die patroulje boot is een goed iedee maar wat moet dat kosten

de speling controle ie ik net ge dounload heb werkt aleen in het engels

Ik weet niet of je Speckie voor Internet Explorer op Windows hebt gedownload, maar daarbij kan je ook een Nederlands (Dutch) woordenboek downloaden via de instellingen. Anders overgaan op Chrome of (ik dacht ook) Firefox, die hebben spellingscontrole ingebouwd.

Groet,

Ad Bakker

Marco: Speciaal voor jou de samenvatting van alle antwoorden:

Waarom ga je je niet eens oriënteren bij een modelbouwvereniging. Niet ver van Dronten (Biddinghuizen) heb je Scheepsmodelbouwvereniging Vaargroep Flevoland. Daar staan ervaren modelbouwers voor je klaar om je te adviseren.
Afhankelijk van waar je in Dronten woont: 10 tot maximaal 13 km. Op de fiets 3 kwartier, zelfs met wind tegen. En ik kan het weten, heb jarenlang in Biddinghuizen gewoond.

Adres Vaargroep Flevoland: Sportlaan 12, voorbij de velden van Sportvereniging BAS, langs een rood witte slagboom het bos in. Na 100 meter rechtsaf.

Clubhuis open op:
woensdagavond vanaf 20:00
Zaterdagmiddag vanaf 14:00

Website: De site van Vaargroep Flevoland, modelbouwvereniging voor schepen te Biddinghuizen
(Ben er 21 jaar lid geweest)

Als servo voor het roer is een standaard servo voldoende.
Standaard servo kost tegenwoordig hooguit een tientje

Een Speed 600 op 6-7 NiMH cellen of een 2S Lipo, een schroefaskoker met as en een 36 mm propje (drieblad) en een regelaar, zou de boot gemakkelijk rond de 15-20 km/h moeten kunnen laten varen.
Google is je beste vriend, ook om prijzen te zoeken.

Verder raad ik je aan om de scheepsmodelbouw-FAQ eens door te lezen, daar worden een heel aantal van jouw vragen behandeld.

Die FAQ voorkomt dat je hier een heleboel beginnersvragen neer gaat zetten.
Is niet voor niets geschreven.

Over je spelling: daar zul je moeite voor moeten doen. Even een kort lesje mensenkennis:

JIJ hebt vragen

WIJ hebben antwoorden

Als JIJ geen moeite wilt doen om jouw vragen leesbaar te formuleren, doen WIJ geen moeite om JOUW problemen op te lossen.

En met " leesbaar" bedoel ik dan ook "leesbaar".
En spelfout hier of daar valt niemand over.

Klinkt dat bot en lomp? Ja. Maar het is wel de realiteit.

Laatst bewerkt door een moderator:
die patrouille boot is een goed idee maar wat moet dat kosten
Hallo Marco,

Als je vanaf een tekening werkt, of vanaf een foto, dan kost dat niks, als je hout via school kunt betrekken, dan zal dat de wereld ook niet kosten.

De dingen die je moet aanschaffen, zoals motor, schroefaskoker, prop, regelaar, accu, zenderset e.d. kosten geld.
Je zou natuurlijk met een tweedehands zender kunnen beginnen, ik vaar al jaren met een gebruikt aangeschafte Graupner MC-12, die voldoet mij uitstekend.

Een nieuwe zeskanaals 2,4GHz zenderset heb je tegenwoordig al voor €40,00:
http://www.ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150864289440&ssPageName=ADME:B:WNASIF:NL:1123
Maar de instelmogelijkheden van een MC-12 zijn echter groter.

Kijk ook even in de 'te koop' sectie van dit forum:
Te koop - Modelbouwforum.nl

Groeten, Jan.

oke ik zal de vraag opnieuw stelen: hallo allemaal ik heb een romp gemaakt en zoek nog elektra om de boot bestuurbaar te maken.

grts marco

In de pdf die je als link gaf staat een ballastgewicht van 750 tot 850 gram. Als je de romp volgens die beschrijving hebt gebouwd zou dat ook nodig zijn voor een aangedreven boot, er even vanuit gaande dat het ontbreken van mast en zeilen gecompenseerd zou worden door motor en zwaardere accu. Verder wil je een opbouw maken, en die zal echt zo licht mogelijk moeten zijn, het best is om die van kunststof plaat te maken (polystyreen).
Want alles wat de opbouw weegt gaat van de hoeveelheid ballast af. En een zekere hoeveelheid zo laag mogelijk geplaatste ballast (op de bodem dus) zal wel nodig zijn voor de stabiliteit van de boot.

Heb je de romp zoals hij nu is al eens gewogen?

Groet,

Ad Bakker

Ik wil julie allemaal bedanken voor julie hulp ik was er zelf nooit uitgekomen . (Dat betekent niet dat Ik julie niet meer nodig heb)

Back