Boot helt over

• Topicstarter Topicstarter foppe
  • Startdatum Startdatum
F

foppe

Guest
Hallo,

Als ik vol gas geef, gaat mijn speedboot scheef hangen. De ene schroef gaat dan luchthappen.

Het merk van de boot weet ik niet precies. Hij is 60cm lang, echt zo'n miami vice ding, er liggen 2 mabuchi 540 race motoren in en 2 schroeven 35X onder de boot en 2 roertjes daarachter.

Nu zijn beide schroeven dezelfde 35X en draaien tegen de klok in. Dat zijn rechtse schroeven toch :?: ik vermoed dat dit het probleem is.
Als ik 1 schroef vervang door een linksdraaiende schroef, is dan het probleem opgelost :?:

mvg.
Foppe

Nu zijn beide schroeven dezelfde 35X en draaien tegen de klok in. Dat zijn rechtse schroeven toch ik vermoed dat dit het probleem is.
Als ik 1 schroef vervang door een linksdraaiende schroef, is dan het probleem opgelost
dat zou heel goed alle problemen kunnen oplossen

zet je schroefjes wel goed vast en draai van de motor waar een andere prop op komt de plus en min even om.

greetz jaimy

Ook mijn idee,
Ik denk inderdaad ook dat als je één van de motoren de andere kant op laat draaien en een tegenover gestelde prop dat het probleem verholpen is. Als nu je motoren tegen de klok in draaien kan je dat het beste doen met de rechter motor.

Even voor de duidelijkheid.
Als ik achter de boot kijk, draaien ze tegen de klok in. zijn dit rechtsdraaiende schroeven?

Dus de rechterschroef (stuurboord) vervangen?

gr.
Foppe

Kijk maar eens goed naar dit plaatje:
dumas_2.JPG

Thanks mario, :D

Duidelijk! Wat een leuke site heb je zeg! maar vooral wat een boten, Ziet er allemaal heel gaaf uit! 8)
De videoclip is ook leuk, ik denk ik krijg hem vliegend over de kop te zien, maar nee.

gr.
Foppe

Back