bootje maken voor school

• Topicstarter Topicstarter ikbenik
  • Startdatum Startdatum
I

ikbenik

Guest
beste mensen op dit forum

ik weet niks van modelbouw nog van boten
en ik moet een boot bouwen voor school van 40l en 30b
en de boot moet zoveel mogelijk bakstenen dragen, het moet nog mooi zijn ook (dus een vlot mag niet) en het moet uit gerecycleerd materiaal zijn
om dat ik ik ben wil ik een boot met aandrijving ik had thuis nog een rotor liggen en een motortje dus geen probleem maar om de rotor naar buiten te kunnen laten steken zonder een lek heb ik wel een probleem

grtzz ikbenik

Hallo ik,

Welkom op dit forum.

Wanneer je je naam hier neerzet, kunnen we je wat makkelijker aanspreken. "Ik" is zo onpersoonlijk.
Wellicht kun je je woonplaats toevoegen, modelbouwers in de buurt zouden je kunnen helpen.
Je woonplaats kun je in het profiel toevoegen.

Dan je boot:
Je zou eens kunnen proberen je romp uit lege frisdrank flessen te maken.
Maak er een aantal naast elkaar.
Elke fles heeft een draagvermogen gelijk aan zijn inhoud (minus zijn eigen gewicht, maar dat is niet zo groot) dus daar kom je dan al een heel eind mee.
Door een aantal flessen op elkaar te stapelen kun je het draagvermogen nog meer vergroten.
Door je schroefas tussen twee flessen door te steken heb je geen probleem met "gaten" in je romp.
Let op!
Alles wat je toevoegt aan motoren en dergelijke gaat ten koste van je draagvermogen. En juist daar ligt je opdracht.

Succes, en plaats eens wat resultaten.

Wim

hallo
je zou eens op de site van discovery channel bij mythbusters moeten kijken bij het bouwen van een boot met kranten en dat hebben ze bevroren en het was wel 50 x sterker dan normaal,
ik heb laatst gezien er was iemand met een bootje van papier met houtlijm er in verwerkt een oceaan over gestoken met een zeiltje erop,
maar je zou ook van dat blauwe of gele piepschuim kunnen nemen en er met een dun electrodraadje een model romp van een schip mee kunnen uitsnijden,je zou bij een lokale bouwproject kunnen kijken/vragen voor een afval stuk in afvalcontainer of vraag aan dakdekkers die gebruiken het geloof ik ook voor isolatie van daken logisch,
dit is niet het gewone witte piepschuim maar met een dichter structuur,en als je met een stuk er mee op je hoofd slaat heb je een flinke hoofdwond,spreek namelijk uit ervaring hihi
en je hebt ook hier geen lekkage/probleem met de doorvoer van je schroefas,
maak er aan de onderkant wel een kiel met gewicht eraan zo blijft de boot enigszins in balans met een flinke lading bakstenen,
het gedeelte wat je boot meer zakt door je kielgewicht kan je oplossen door er meer schuim aan de onderzijde op te plakken/monteren,
en het is een gerecyceld product dat schuim,heb ik van horen en zeggen,
succes ermee,
mvg markioo

Probeer de bakstenen onder water te bergen, dat scheelt je 1000 kg/m^3 aan neerwaartse kracht, omdat de stenen water gaan verplaatsen....

hallo

dat schuim wordt hier verkocht als styrodure

als je dat lijmt met de speciale lijm kan het een stevige boot opleveren waar je zelf in kan gaan zitten
het drijven van een boot is eenvoudig te berekenen

1 M³ kan 1000 kilo dragen min het eigen gewicht
bereken het volumme van je romp en je weet hoeveel hij kan dragen

VB

de romp weegt 10 kilo
het volume is 1/2 m³ dus 500 liter = gelijk aan 500 kilo water verplaatsing
dan krijg je 500 - 10 blijft over 490 kilo
maar dan licht je dek gelijk aan het water oppervlak
dus een 290 kilo blijft er nog een mooi vrijboord over

groetjes raf

Back