Borgen van servosnoertjes

• Topicstarter Topicstarter Richard Lekkerkerker
  • Startdatum Startdatum
R

Richard Lekkerkerker

Guest
Goedenavond,

wie weet een goede manier om een verlengsnoertje aan een servosnoertje te borgen? Tape was al in me opgekomen, maar ik hou niet zo van achterblijvende lijmresten op m'n servo stekkers.

Alle suggesties zijn welkom!

kleine tyrap, of een touwtje dat je tussen de kabels door om de stekker trekt en dan dicht maakt/knoopt.

Nou Gerben, ik ken die dingen..........moet iemand me toch eens vertellen hoe je voorkomt dat de snoertjes er uit gaan, want als dat gebeurt, (en dat gebeurt dus inderdaad) heb je een los onderdeelen je bent dus niks verder!!

jeroen, met die clips zit de stekker in elkaar en de snoeren haaks eruit en die zitten klem in die clips, werkt prima.
ik persoonlijk gebruik altijd krimpkous.
tyraps ben ik niet zon voorstander van, zeker niet op de heli, het zou niet de eerste keer zijn dat er een tegen de vloer klettert omdat de tyraps een servosnoertje door hebben gesneden.
echter bij een vliegtuig trilt het een stuk minder.

Gerben verwijst naar een artikel van Graupner maar het lijkt me toch makkelijk om dit zelf te maken van een stukje printplaat of iets dergelijks.
gelukkig heb je in een boot daar niet zo veel last van dat de verbindingen loslaten.

Ik knip de servo kabel altijd door en zet er een stuk servo kabel tussen, soldeer de kabeltjes aan elkaar en dan krimpkous er over.

Het is misschien een beetje onorthodox maar het werkt goed.

Maar Gerard, die snoertjes glijden zo er vanaf of uit dat sleufje, ik heb ze gehad maar ik gebruik ze niet, omdat ik de werking ervan niet vertouw.

plakbandje erom en dan kan het geen kant op (over het gleufje bedoel ik)
ik heb er ook gehad, en daar zat de draad echt klemvast in de gleuf.

krimpkousjes zat ik ook al aan te denken, maar de krimpkous was niet groot genoeg om de stekkertjes in te schuiven en ik dacht dat ik het grootste formaat krimpkous heb gekocht bij een electrozaak.

De schuimrubbere haakjes zien er ook goed uit, misschien dat ik ze idd zelf kan maken. Het materiaal moet alleen niet te hard zijn, anders schuren de snoertjes door.

Back