Borstelloos (speed 400) ?

ik zie dat je ook nog steeds een gutherprop gebruikt, als je daar een andere prop op zet kun je daar nog wat meer rendament uit halen...

ik weet alleen niet welke prop dat was, ik geloof van graupner :?:

Ja dat klopt dat is al een oude foto, ik heb inmiddels een klapprop van Graupner 6X3 genomen en ben er nog niet aan toe om het uit te proberen.
Mischien dat ik in Winssen aan het vliegen kom, dan weet ik het.
Ik kan ook wel nog een vermogen test doen en er een Amp. meter aan te hangen om te zien of het meer Amp. trekt.

Met de Gunther props hebben na een landing wel eens dat ze niet goed op de as blijven zitten, zo ben ik het laatste weekend 2 verloren tijdens het vliegen.

TITA zei:
Met de Gunther props hebben na een landing wel eens dat ze niet goed op de as blijven zitten, zo ben ik het laatste weekend 2 verloren tijdens het vliegen.

druppie secondelijm ertussen

Hilbren,

Ik heb de 6X3 klapprop van Graupner uitgeprobeerd en het is geen succes, weet jij welke je bedoelde dat van Graupner ? Cam 4,7 X 4,7 ?

Ik draaide met de gunther prop veel sneller en veel langer. Mischien was de 6X3 net iets te veel.

De Gunther trok met 8 cellen 7,2 V motor 7 Amp.
De Graupner 6X3 klapprop 9 Amp.

wat het mooiste is, is natuurlijk dezelfde stroom alleen dan met een prop die meer rendament heeft. hierdoor kan je of langer vliegen(tikkie minder gas) of je gaat gewoon harder.

Dat is inderdaad het mooiste.
Een Gunther prop is 5X4,5 en de Graupner 4,7X4,7 kan dus mischien net een tikje beter zijn.

Cam 4,7X4,7 van Graupner uitgeprobeerd, ging sneller en het koste mij een 1/2 minuut van de tijd.
De prop is ook wat stijf en door een te snelle landing brak het ook alweer door midden.
Mischien had ik het een nachtje in water moeten dompelen of koken wat ik ook wel eens hoor.

:D tita probeer eens een graupner cam speed 5,5X4,3
werkt bij mij het beste met een 16-15-03 en 10 cellen
[een gunter vind ik beter maar kan het toerental niet aan]

groeten wiebe

Wiebe, kan je mij ook vertellen hoe lang je met die 10 cellen vlieg en hoeveel Amp ?
En ik vlieg nu nog met de speed 400 7.2 V.

Mijn mega 16/15/3 op 7 cellen doet 20A met een Graupner CAM 4,7x4,7 en 26A met een 5,2x5,2. Vliegtijd met A-TS 1950 FAUP cellen is 5 min volgas en 10 min rustig (Met 5,2x5,2 prop) Hij zit op een hunter van robbe aangezien zo'n standaard speed 400 6v daar veeeeel te rustig voor is :)

Back