jaaa, de uitleg
Ik heb in navolging van Gertjan ook zo'n mini B2tje gebouwd voor een cdrom motor. Het was de bedoeling dat het zowat een kofferbakmodel werd, omdat ik de laatste tijd meer bezig ben moet motoren bouwen dan met vliegen
En het vliegt gewoon
fantastisch! Al bij halfgas zeer snel, en verliest weinig snelheid in de bochten. Heb nog niet kunnen aanduiken, want hij heeft enorm last van flutter bij volgas naar beneden. Overtrekken is heel braafjes neusje naar beneden. Ik heb het door Gertjan beschreven 'figuur' niet kunnen overdoen, wat ik ook probeer :lol:
span 80cm, 2* 9 gram, phoenix 10 en 3S etec 1200
...en de weegschaal zegt 218g 8O
Komt waarschijnlijk omdat ik met 2 op elkaar geplakte 3mm platen werk..en overvloedig verstevigd heb met carbon....
Het motortje dat er nu opstaat geeft 12050 toeren met gunther, bij iets minder dan 6 amp. wikkeling 30*0.4 delta
het rendement is nog wat slecht, maar het stator is uitzonderlijk groot, met 1.5mm magneten , dus ik denk dat nog meer vermogen mogelijk moet zijn. Ik ben nog lang niet klaar met dit motortje hoor:wink:
Het heeft een avondje gekost om het te bouwen. Vooral de aansturing van de flaperons heeft veel tijd gekost, maar ik ben er niet helemaal tevreden over

. Bij het aanduiken heb ik zeer veel last van flutter. Ik gebruikt 2mm carbon voor de torqrods...Hoe dik zou dit moeten zijn? Ik moet toegeven dat de snelheid wel niet foam-verantwoord was, maar toch, met directe aansturing moet dit op te lossen zijn...
Nu nog een vraag; kan het kwaad om de servo's voledig naar de tippen te verplaatsen, om een directe aansturing te maken :?: Er zit dan meer gewicht op de tippen, hij wordt hiet tocht niet insabiel van hoop ik? Ik zal het nog eens vragen in een ander forum om een brede publiek te bereiken...
Niels