boscam ts832 600mw downgrade mogelijk

Hallo mensen,
ik heb een vriend die net alle toetsen en keuringen heeft gedaan om met zijn drone commercieel te mogen vliegen. Tijdens zijn praktijk examen ware er 2 mensen die vanuit Belgie kwamen om de drone ook te inspecteren. Hier kwam uit dat de Boscam TX832 die er nu op zit een 600mw uitzend, maar het mag maar volgens de regelgeving maximaal 25mw zijn. Om zijn goedkeuring te krijgen MOET hij nu bewijs aanleveren dat zijn zender maximaal 25mw uitzendt.

Is er een mogelijkheid om deze ts832 te downgraden naar 25mw??

Ik hoor het graag.

Mvg

Iwan

Gewoon een 25mW set erop knallen.
Er zijn verschillende NL shops die dit verkopen. Met CE keur

Met de juiste antennes heb je prima bereik.

Downgraden kan volgens mij niet. Maar al zou dat kunnen mis je nog altijd het bewijs en de CE keuring.

Laatst bewerkt:
Gewoon een 25mW set erop knallen.
Er zijn verschillende NL shops die dit verkopen. Met CE keur

Met de juiste antennes heb je prima bereik.

Downgraden kan volgens mij niet. Maar al zou dat kunnen mis je nog altijd het bewijs en de CE keuring.

Ik was hier al bang voor en inderdaad ook op dit uit gekomen.

Als ik me niet vergis moet er en complete (nieuwe) set op van RX en TX omdat ze niet zomaar een ander merk TX kunnen combineren met de boscam heb ik gelezen...

klopt dit?

Tijdelijke optie is een verzwakker er tussen (attenuator)

Als ik het goed heb zit je met deze rond de 25mW (32mW)
Weet niet of ze heel moeilijk doen over een paar mW meer.
Praktijk vermogen hangt vaak af van werkelijk uitgezonden vermogen/temperatuur en kanaal keuze.

Radiall 13DB DC to 12.4 GHZ Fixed Attenuator | eBay

RF Eindtrap opblazen kom je ook een eind in die richting :P

Je moet idd wel bij de chinese kanalen blijven eindigend op XX05 (half)

Immersion/Fatshark zitten op XX00 (heel)

gewoon een 25mw erop voor de keuring.

en daarna die kinderbras er weer af en de 600mw erop

gewoon een 25mw erop voor de keuring.

en daarna die kinderbras er weer af en de 600mw erop

Waarom zou je. Goede antennes erop en je heb prima bereik.

600mW heb je echt niet nodig.

Daarbij. Mocht je een crash veroorzaken en er komt een onderzoek dan kan je weleens een probleem krijgen omdat je setup niet juist is volgens de keuring.
En ook niet overeenkomt met je operating manual

Met een amateur zend licentie mag het wel.
En het gaat om veiligheid. De 600mw immersion heeft geen nadelen voor niets en niemand. Maar is altijd veiliger dan 25mw. De zoveelste kromme regel in de drone farce.

Tijdelijke optie is een verzwakker er tussen (attenuator)

Als ik het goed heb zit je met deze rond de 25mW (32mW)
Weet niet of ze heel moeilijk doen over een paar mW meer.
Praktijk vermogen hangt vaak af van werkelijk uitgezonden vermogen/temperatuur en kanaal keuze.

Radiall 13DB DC to 12.4 GHZ Fixed Attenuator | eBay

RF Eindtrap opblazen kom je ook een eind in die richting :P

Je moet idd wel bij de chinese kanalen blijven eindigend op XX05 (half)

Immersion/Fatshark zitten op XX00 (heel)

Yeb.
Je kan het namelijk niet bewijzen hoeveel vermogen je hebt.
En je hebt nog steeds geen CE

Dan is het toch bewezen? Als je een verzwakker met ce keur gebruikt. Eenvoudige rekensom of kunnen ze dat ook al niet bij eurousc.

Ik weet niet hoe eurousc daar tegen aan kijkt.
Maar wel een rare omweg als je voor een paar tientjes de juiste zender hebt.
Ik snap de discussie niet zo.
Je gaat voor duizenden euros een drone keuren en dan is een zender van 50 a 60 euro een probleem [emoji53]

Ik zou zelfs eerder voor een lightbridge of paralinx oid gaan.
Lekker full HD over 1.5 km [emoji12]

als je over de kilometer wilt met paralinx moet je de tomahawk pakken met array antenne. kost ongeveer 5500 ex btw, maar dan kom je wel voorbij de km met 1ms latency en GEEN compressie, dus gewoon 4.2.2 uncompressed uit de ontvanger;)

holy crap.

dat zijn wel echt geen leuke bedragen meer

echter geeft het natuurlijk wel mooi spul in de toekomst.

Je zou nog voor de lightbridge kunnen kiezen 947.21 ecl btw
Die zou ook de 1.7 km moeten halen

Wel met een vertraging van 25 ms

Maarrrrrr wel op 2.4 GHz. dus verplicht om de ligtbridge ook voor control te gebruiken

En 100 mW zender. Dus ik weet niet of urousc dit goed keurt, denk ut niet namelijk ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
lightbridge is volledig volgens de richtlijnen, dus zal ook door euro usc worden goedgekeurd. echter is de vertraging een stuk meer dan 25ms, zeker op afstand loopt dit op tot 250 ms of zelfs meer...

met vliegen gaat het nog wel. maar op de grond met ronin is het echt geen optie, zeker niet met focuspuller oid. en met snelle bewegingen in de lucht ook niet:)

Je zou nog voor de lightbridge kunnen kiezen 947.21 ecl btw
Die zou ook de 1.7 km moeten halen

Wel met een vertraging van 25 ms

Maarrrrrr wel op 2.4 GHz. dus verplicht om de ligtbridge ook voor control te gebruiken

En 100 mW zender. Dus ik weet niet of urousc dit goed keurt, denk ut niet namelijk ;)

lightbridge is volledig volgens de richtlijnen, dus zal ook door euro usc worden goedgekeurd. echter is de vertraging een stuk meer dan 25ms, zeker op afstand loopt dit op tot 250 ms of zelfs meer...

Zie hier tabel 2:
http://www.agentschaptelecom.nl/sites/default/files/brochure-vergunningsvrije-radiotoepassingen.pdf

100mW/100khz of 10mW per mhz als het een andere modulatie is en dat kan ik niet vinden bij de specificaties van dji lightbridge.
Hoeveel khz/mhz bandbreedte gebruikt lightbridge?

Laatst bewerkt door een moderator:
Back