Beste forum leden,
Ook ik vindt het leuk om naast mijn club genoot mijn eigen draadje bij te houden over de Boulton Paul Defiant.
Paar maanden terug kwamen de initiatief nemers met het idee om een nieuw bouw project te starten op de club. Het model dat werd gekozen was een Boulton Paul Defiant omdat deze nogal onbekend, uniek en vrij zeldzaam is in de modelbouw wereld.
Het ontwerp/de tekeningen zijn gemaakt door David P. Anderson.
Specificaties:
Scale: 1/6,5
Wingspan: 1,85 m (73 inches)
Length: 1,70 m (67 inches)
Wing chord: 0,28 m (11 inches Avg.)
Stabilizer span: 0,66 m (26 inches)
Vertical fin height: 0,30 m (7-1/2 inches)
Rec. No. Of channels: 6-10
Weight ready to fly: 5,9 kg (208 Oz)
Wing loading: 33 Oz/Sq.Ft.
Total wing area: 900 Sq. Inch
Deze versie ga ik maken:
Ookal vond ik deze ook wel grappig:
Achja die zorgen zijn voor later.
Vandaag was de eerste bouwdag en helaas had ik zelf net wat teveel op gister avond met stappen (een vriend is 18 geworden gister), dus heeft mijn lieve vader voor mij het eerste gedeelte uit gezaagd.
Volgende keer meer!
Ook ik vindt het leuk om naast mijn club genoot mijn eigen draadje bij te houden over de Boulton Paul Defiant.
Paar maanden terug kwamen de initiatief nemers met het idee om een nieuw bouw project te starten op de club. Het model dat werd gekozen was een Boulton Paul Defiant omdat deze nogal onbekend, uniek en vrij zeldzaam is in de modelbouw wereld.
Het ontwerp/de tekeningen zijn gemaakt door David P. Anderson.
Specificaties:
Scale: 1/6,5
Wingspan: 1,85 m (73 inches)
Length: 1,70 m (67 inches)
Wing chord: 0,28 m (11 inches Avg.)
Stabilizer span: 0,66 m (26 inches)
Vertical fin height: 0,30 m (7-1/2 inches)
Rec. No. Of channels: 6-10
Weight ready to fly: 5,9 kg (208 Oz)
Wing loading: 33 Oz/Sq.Ft.
Total wing area: 900 Sq. Inch
Deze versie ga ik maken:

Ookal vond ik deze ook wel grappig:

Achja die zorgen zijn voor later.
Vandaag was de eerste bouwdag en helaas had ik zelf net wat teveel op gister avond met stappen (een vriend is 18 geworden gister), dus heeft mijn lieve vader voor mij het eerste gedeelte uit gezaagd.

Volgende keer meer!