Bouverslag DubbelDekker (span ong. 1.05 M)

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Rick Meijers, 17 jun 2007.

  1. Rick Meijers

    Rick Meijers Guest

    Hallo, ik heb me net geregistreerd op het forum, ik heb al vaker rondgekeken hier maar was nog geen lid.
    Ik ben al sinds mijn twaalfde bezig met modelbouw, nu zo'n 6 jaar, en heb op t moment een zwevert (span 2 M) en een Graupner Show Flyer (span 1 M). Ik vlieg alleen met elektro tot nu toe, de zwever was het eerste vliegtuig dat ik zelf gebouwd heb uit voorgelaserde parts. Omdat het na een jaartje niet meer te bouwen toch weer begon te kriebelen ben ik begonnen aan een dubbeldekker met een span van ong. 1.05M

    Het is een eigen ontwerp en dat is voor het eerst, dus het wordt nog spannend, tot nu toe loopt de bouw goed en is de bovenvleugel al ver af, ik zal komende dagen wat foto's uploaden :p

    Alvast bedankt oor jullie interesse :p
     
  2. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Ben benieuwd. Wordt deze electro of brandstof? Met welke motor en setup:D Als hij het goed doet moet je er een tekening van maken en/of verkopen :p

    succes!

    gr,

    niels 8)
     
  3. Rick Meijers

    Rick Meijers Guest

    Oké, hier even een update.

    of toch niet :? het lukt me even niet om foto's te uploade, als ik dat probeer zegt ie dat die de server niet kan vinden :?
    Vreemd, weet iemand waaraan dit ligt, dan probeer ik ze morgen nog eens te uploade :wink:

    En even antwoord op jouwn vraag, het wordt een electro. De motor wordt een brushless, een 400 maar daar ben ik nog niet zeker over, rolroeren krijgen allen een aparte servo (Conrad, 5 euries :p , volgens een oom werken ze goed, de tijd zal het uitwijzen) Lipo accu, 2200 mA.

    Ik denk en hoop dat het gaat werken, ik basseer veel dingen op bestaande vliegtuigen maar neit alles, het is dus een geheel eigen ontwerp, en hij zal ooit vliegen :p ik denk dat het houtwerk over 3 weken zo goed als af is, hopelijk.

    Greets
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

  5. Rick Meijers

    Rick Meijers Guest

    weet iemand een goede site om je foto's op te uploade, zoals ik al zei ik ben nieuw op dit forum en dacht dat je ze gewoon op het forum kon uploade maar dat gaat niet :oops: had ik niet gelezen :wink:

    Nja, de bovenvleugel is in iedergeval vrij ver af op het moment, ik ga morgen nog wat hout halen en de bovenvleugel zo ver mogelijk af maken en een begin aan de ondervleugel maken :p het schiet dus lkkr op, leuk zo'n toetsweek, en vakantie 8)
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

  7. Rick Meijers

    Rick Meijers Guest

    Hallo iedereen, ik heb de foto's tot nu toe geupload en ben vanmiddag nog wat hout gan halen voor de bovenvleugel af te maken en aan de ondervleugel te beginnen, en de romp... ben alleen nog wat evrgeten dus kan zo weer even terug gaan (heb ik even geluk dat de modelbouwwinkel op 10 min. fietsen ligt :p )

    Hier zijn ze dan:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    [​IMG]

    [​IMG]

    2 van de 3 direct hiernaar toe gelinkt voor je. Nu kun je effe kijken hoe je die 3de zelf hier kan krijgen.

    tip, gebruik de quote knop om te kijken hoe ik dat gedaan heb met deze 2.
     
  9. Rick Meijers

    Rick Meijers Guest

    Sorry ik doe nog iets fout, het volgende doe ik, ik ga naar mijn foto's daarvan kopieer ik de URL, dan duw ik hier op 'insert Image' en vul de URL in... Maar dan krijg ik dus niet de foto te zien, alleen de URL link :? ik doe dus iets verkeerd, maar ik kom er maar niet achter wat, sorry voor mij lastige gedoe :p

    [​IMG]

    De foto die nog niet erbij stond kreeg ik dus nu weer erop, maar nu heb ik jouwn code gekopieerd en snap ik niet hoe je aan die link gekomen bent, ik krijg steeds een andere...

    Nja, effe On Topic, ik heb vandaag nog wat doogebouwd en de vleugelpunten zitten er inmiddels op, ook zijn er nog wat kleine dingen aan de vleugel gedaan en ben ik aand e tweede vleugel begonnen, waar ik nu al wat schotjes van heb uitgesneden. Heb ook al hout voor de roeren, maar ik ben gaan twijfelen aan mijn constructie voor de roeren, ik kan ze massief maken of construeren, kwa gewicht en stevigheid scheelt het niet veel (getest) maar het is naar mijn idee mooier een constructie ervan te maken..

    Wordt vervolgd... :p

    Effe snel een update, De roeren worden niet massief, en de ondervleugel wordt momenteel gebouwd, effe wachten nog dat de toetsweek voorbij is dan kunnen we teminste vaart erachter zetten... 8)
     
  10. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Heey

    vliegt ie al :wink:

    Ben benieuwd naar het dingetje. Misscchien nog foto;s? :p

    gr,

    niels
     
  11. Rick Meijers

    Rick Meijers Guest

    Hee Niels

    Af? nee, haha, zo snel ben ik niet.
    Ik heb een tijdje geen updates meer geplaatst omdat ik het nogal druk had/heb.
    De bovenvleugel is nu op de bespanning en servo's na af, de ondervleugel is bijna af... ik ga een van deze dagen aan de romp beginnen.
    Ik zal proberen zo snel mogelijk wat foto's te plaatsen, en ik ga de servo's vandaag pas bestellen, dus het duurt nog even. Hopelijk zijn die in een weekje binnen, dan kan ik dan ook beginnen met de folie voor de vleugels, die moet ik ook nog kopen.
    Waarschijnlijk zal ie pas aan het einde van de vakantie het luchtruim beproeven :(

    Groetjes :wink:
     
  12. Rick Meijers

    Rick Meijers Guest

Deel Deze Pagina