Bouw 450 SE

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door AHoogendijk, 22 sep 2014.

  1. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    13.340
    Locatie:
    Rotterdam
    Bij ons is het meestal ook wel gemaaid.. Maar soms komt de maaier net een dag na mijn vliegdag ;-)
    Meestal zoek ik een mooi plekje op om de staart vrij te laten draaien, de kop draait altijd wel vrij.
    Alleen wordt de onderkant wel eens een beetje vochtig.

    Nu is ons veld trouwens nog redelijk heilig vergeleken met sommige vliegplekken..
    Ik weet nog 1 vliegplek daar maaide de hoofdrotor van de 600 het gras met opstijgen en landen.. en met de pootjes nog omlaag :D
    Ons veld moeten de vliegtuigen een beetje grotere wielen hebben, dan redden ze het nog wel.
    Maar bv mijn Puma 40 met een 46LA op de neus (niet zo'n erg sterke motor) komt met nat gras bijna niet omhoog..
     
  2. AHoogendijk

    AHoogendijk

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    764
    Locatie:
    Krabbendijke
    Hallo allemaal,

    Bedankt voor de adviezen plaatjes etc.

    Wat voor mij persoonlijk de uitdaging is, dat is alles binnenboord te houden aan kabels componenten etc.

    Mijn vorige ESC paste net onder de accu, deze niet plat, vandaar dat ik aan het zoeken ben.
    En de PRO van mij is smaller als de SE van Bas, dat is lastiger om alles in het frame te stoppen

    En hoewel de 2.4 volgens mij niet zo veel last van storing heeft probeer ik de ontvanger wel zover mogelijk van die grote stromen af te houden.
    Bovendien hou je de kabels dan ook kort.

    Dus mijn uitdaging is: motor, accu en ESC in het vooronder (binnen het frame)
    En de ontvanger achterin.
    Er komt nog wel een keer een plaatje langs.

    Maar nu is Bas weer eerst aan de beurt.

    Groeten

    Arie
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    13.340
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb de regelaar buiten hangen, aan de zijkant.
    Dat ding moet wel gekoeld worden.. kan wel zonder, maar liefst in de luchtstroom

    Ontvanger heb ik achterin, antennes achteruit eruit.
    Vbar op zn kop boven de ontvanger.

    Normale gyro had ik ook ooit op zn kop onder de staart hangen, aan het staartblok
     
  4. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    Regelaar heb ik eerst onder de lipo tray gehad en nu onder de maingear, werkt prima, er wordt niks warm of iets dergelijks en het is een stuk mooier dus is het ondanks dat het iets meer werk is prima te doen, bij een align 700l dominator of 550l dominator zit de regelaar ook helemaal onder de canopy weg gebouwd dus als hij echt te warm wordt is of je regelaar aan de wat krappe kant of je pwm instellingen staan waarschijnlijk te hoog.. dus de noodzaak om hem buiten het frame te bouwen zie ik niet zo.. buitenom dat het makkelijker en sneller is.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2015
  5. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.957
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    die van mijn 700er zit achter op:

    [​IMG]

    Groet
    Uwe
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    Een dominator uwe
     
  7. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.957
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Align 700e V2 , Serge
     
  8. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    Nee ik bedoel op een dominator uwe, op een v2 kan het best zijn dat hij achterop zit.. het gaat er ook niet om waar hij zit.. het gaat erom dat hij niet persee aan de buitenkant van je heli hoeft te hangen om gekoeld te worden en dat bij meer heli's de esc weg gebouwd zit onder canopy of frame en je dus ook niet de airflow hebt waar student aan refereert. Waarmee ik alleen wil zeggen dat dat niet persee nodig is. Als het echt te warm wordt is er vaak wel meer aan de hand.. bijv slechte lagers, pwm verkeerd of een te lichte esc/bec. Maar goed ik hou er over op, Bas is aan de beurt!
     
  9. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.957
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    tsja, idd heb je voor de motor een goede koeling nodig,
    als je hard vliegt,
    en als de motor en alles goed ingesteld is, moet de ESC het ook doen,
    zonder erg warm te worden, .. denk ik.

    Groet
    Uwe
     
  10. brutus

    brutus The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    20.630
    Locatie:
    Oldeberkoop
    :p zo erg was het ook weer niet bij ons, Teunis.... :cool:

    De groene prut op de hoofdrotor is het pulp wat de hekrotor in het rond strooit, NIET de hoofdrotor die door het gras maalt... ;)

    Die kleine BO 105 is namelijk vrijwel nooit groen van boven, simpel omdat de hekrotor ondanks dat het een 450 is, toch 16 cm van de grond is met de onderste blad-tip....

    Groet, Bert
     
  11. AHoogendijk

    AHoogendijk

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    764
    Locatie:
    Krabbendijke
    Ha mannen,

    Leuk al die adviezen voor mijn vader, maar nu ga ik weer verder, jullie zien de beide heli's wel terug.

    De rotorkop zit helemaal in elkaar en zit op de heli
    [​IMG]

    En alles beweegt netjes.

    Waarschijnlijk hebben we de achterste servo anders gemonteerd, want zoals we al dachten staat de link te scheef
    [​IMG]

    Dus hebben we de kogel van de ene kant
    [​IMG]

    Naar de ander kant verplaatst
    [​IMG]

    Nu zit hij wel recht

    Even de ontvanger van mijn vader geleend, dan kunnen we kijken of de servo's reageren
    [​IMG]

    En dat doen ze gelukkig

    Groeten Bas
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2015
  12. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    goed bezig hoor,

    goed opgelost met je servo horn en ballink. Hoe rechter onder de swashplate hoe beter.
     
  13. AHoogendijk

    AHoogendijk

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    764
    Locatie:
    Krabbendijke
    Hier nog even een foto met de kap er op
    [​IMG]

    Het gaat ergens op lijken he, maar ik kies denk ik toch voor de blauwe kap
    [​IMG]

    Nu nog wachten op onderdelen

    Groeten

    Bas
     
  14. AHoogendijk

    AHoogendijk

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    764
    Locatie:
    Krabbendijke
    De eerste spulletjes zijn binnen
    [​IMG]

    Een ontvanger met telemetry, nu hebben we er twee, beide op 2.4GHz.

    Nog een paar stekkertjes, en het telemetry display, dan kunnen we dat ook in orde maken

    Groeten Bas
     
  15. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.957
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ... Het lijkt meer en meer op een heli, Bas ...mooi !!

    .. en denk voor de keuze van de canopy,
    hoe jij het kan zien, als de heli in de lucht is,
    voor mij waren die kleur combinatie met geel goed te zien.

    Groet
    Uwe
     
  16. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    Ik zou voor extra veiligheid wel moertjes achterop de kogeltjes doen.
    Verder ziet het er prima uit.
     
  17. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.957
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    goede idee met de moertjes,
    heb ik niet eens gezien,
    in een ijzer-handel zo als 'Schilperoord' heb je die
    als je een schroefje mee neemt.

    gr. Uwe
     
  18. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    ik gok op M2 ;)
     
  19. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.389
    Locatie:
    Oirschot
    Het begint echt ergens op te lijken Bas, en geen half werk, goed bezig!
     
  20. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    Die bas heeft meer geduld met heli's bouwen dan ik ;-)
     

Deel Deze Pagina