Beste collega's,
ik bouwde de afgelopen periode een Agusta.
De mechaniek is een Raptor 550/600E (flybar).
Ik heb drie vragen:
- ik gebruik een Futaba GY440 als gyro, als ik deze van voeding voorzie dan flappert de staart servo (Futaba S9254) snel heen en weer ( zelfs verder dan zijn ingestelde eindpunten), als de initialisatie achter de rug is staat de servo mooi stil en doet hij zijn werk naar behoren, wat kan de oorzaak zijn van dat flapperen?
- Ik heb de mechaniek gevlogen zonder romp. Vloog vrij goed maar ik had problemen met het feit dat de heli in hooveren soms zonder snelheidsaanpassing een meter weg zakte. Met S slag bladen die ik erop zette nadat ik de romp om de mechaniek heen bouwde is dat wegzakken iets minder fel. Zitten mijn curves niet goed of waaraan ligt dat plotseling dalen?
- misschien voor velen van jullie een domme vraag maar ik stel ze toch, de staartblaadjes draaien als je erop kijkt links om, kan ik die zondermeer rechtsom laten draaien?
ik bouwde de afgelopen periode een Agusta.
De mechaniek is een Raptor 550/600E (flybar).
Ik heb drie vragen:
- ik gebruik een Futaba GY440 als gyro, als ik deze van voeding voorzie dan flappert de staart servo (Futaba S9254) snel heen en weer ( zelfs verder dan zijn ingestelde eindpunten), als de initialisatie achter de rug is staat de servo mooi stil en doet hij zijn werk naar behoren, wat kan de oorzaak zijn van dat flapperen?
- Ik heb de mechaniek gevlogen zonder romp. Vloog vrij goed maar ik had problemen met het feit dat de heli in hooveren soms zonder snelheidsaanpassing een meter weg zakte. Met S slag bladen die ik erop zette nadat ik de romp om de mechaniek heen bouwde is dat wegzakken iets minder fel. Zitten mijn curves niet goed of waaraan ligt dat plotseling dalen?
- misschien voor velen van jullie een domme vraag maar ik stel ze toch, de staartblaadjes draaien als je erop kijkt links om, kan ik die zondermeer rechtsom laten draaien?