Bouw Banckert

hallo Jan
welkom op het forum

ik zou inderdaad nog wat van de spant afhalen
maar ik zou de spant ook lijmen met TEC7 (een siliconen LIJM)
als je hem lijmt met de voorgeschreven lijm dan bestaat de kans dat je de spant IN de romp gaat zien zitten later na het verven
zorg zeker dat je de boven bouw zo licht mogelijk bouwt want anders krijg je een wiebel boot

gr raf en succes

Raf,
als je lijmt moet je dan iets ruimte laten tussen spant en romp, lijkt mij als je hem ertegen klemt je evengoed een afdruk krijgt :confused:

De latjes op het dek hechten waarschijnlijk beter als je het te lijmen oppervlak een beetje ruwer maakt met schuurpapier.

Kan me herinneren dat bij mijn bankert destijds (20 jaar terug) ter hoogte van het spant waar het dek omhoog loopt er ruimte bleef tussen romp en bovendeel.

Succes met de bouw!

Kan me herinneren dat bij mijn bankert destijds (20 jaar terug) ter hoogte van het spant waar het dek omhoog loopt er ruimte bleef tussen romp en bovendeel.

Succes met de bouw!

Hoi,

ik heb er geen ruimte tussen past precies alleen gaat het om de breedte daar verschilt het wat,schuren en passen en meten dan moet het goed komen,

gr jan

Toch nog even een vraag van deze kant,

UHU hart werkt bij mijn niet echt op de romp ( staat wel op verpakking ) latjes laten steeds los na ze even te hebben aangeraakt , terwijl ik het kunstof heb opgeschuurt en 2 dagen hebben laten drogen maar komen steeds los????

wie weet raad/

gr jan

Laatst bewerkt:
Dreft of een ander merk afwasmiddel.
Wel goed naspoelen, en daarna niet meer met je vette vingers aan het te lijmen oppervlak komen ;)

Uhu Hart presteert het beste bij hout op hout, is mijn ervaring.

klopt ben ik ook achter , staat wel op verpakking maar al doende leert men of met vragen hier te stellen,
ben er nog niet uit hoe het te doen, maar er zijn vele soorten, denk aan stabilit na informatie te hebben gekregen,

gr jan

Back