bouw beunschip 86-9,5

Hoi allemaal
Dit word mijn eerste echte serieuze modelboot
Het gaat om een beunschip van 86-9,5 zoals ik later zelf me schip zou willen hebben.
Mijn droom schip dus.

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat lijkt me nu nog eens een tof bouw project, kan je meteen zien waar je nog aanpassingen wil maken in de toekomst.
Succes met je droomschip in het klein.
Vgr Marc

Is er iets mis met spant 4 (vanaf voor gerekend)? Die is in de kim veel hoekiger als die ervoor en erachter. Verder lijken me de spanten niet allemaal symmetrisch. Op die manier gaat het niet stroken en krijg je nare bulten en deuken. Begrijp me goed, het is niet om te katten, maar om te voorkomen dat je straks een romp met bulten en kuilen hebt. Zelf heb ik mijn spantenraam voor een coastertje weer gesloopt, want ik kreeg de huidplaten (multiknik) er niet op. En nu is het zoeken waar het "lek" zit. Succes verder en maak er een mooi schip van. Gr. Klaas.

Hoi Klaas wat jij zegt klopt inderdaad. De spanten liggen op de foto ook niet helemaal netjes op elkaar zie ik nu ook. Maar er zal nog wel wat bij geschaafd moeten worden aan de spanten om het mooi te krijgen en er zal achter nog een spant bij komen. Ook aan de achterkant heb ik vandaag nog 2 spanten er bij getekend.

Vandaag even een schets gemaakt voor de kopschroef die ik er in wil plaatsen
Het zal een drie kanaals worden bb.sb.en naar voren
Door middel van een roer

Back