bouw brommerkar

OK, dat is een duidelijke verklaring.
mijn bandjes kan ik, als ik erop ga staan met één voet, ook zo tot de velg indrukken, maar voor tijdens het rijden zit er genoeg druk in en houd ik toch nog wat vering over. de kar zelf heeft relatief weinig massa dus kon ik het me ook veroorloven wat lucht af te laten.

Met kleiner wieltjes ga ik eigenlijk vanzelfsprekend uit van brede wielen.

Heb zelf jaren rondgereden met een surfkar achter de fiets, lekker kleine brede wieltjes en niet te hard opgepompt.
Heerlijk rijgedrag op elke ondergrond.

je moet ook een stukkje over de zandweg door,t bos en natuurlijk over het weggetje.
het fietspad is op sommige plaatsen ook niet helemaal lekker dus ik denk tog dat ik voor brede banden ga.
ik koop pas een oude kar na kerst dan heb ik weer wat geld en kan ik daar de kar van kopen.
ondertussen marktplaats goed in de gaten houden.

Ik fiets al een jaar met een fietskar die gewone fietswielen heefd en daar heb ik aan de voor en achterkant een vuren balk met schuim er over en alsnachterverlichting heb ik gewoon 2rode led lichjes;)

Fiets/brommerkar

Hallo forumisten,

De basis van onderstaande fietskar was een fietskar van de Blokker van 30 euro. Bijkomende kosten voor hout, parketlak, hang & sluitwerk en een dikwandige alu buis (disselverlenging) ca 90 euro.
Dus best betaalbaar.:banana:

En zo wordt mijn onderstaande luchtvloot(je) gemakkelijk getransporteerd (lees licht en met weinig weerstand):D.

full

Met vriendelijke groet,

Rob Hermens

Laatst bewerkt door een moderator:
Hele leuke kar!

full

En nog een leuk "ding":
full

Het inspireert me om ook eens te gaan knutselen voor gebruik in de zomer achter de ligfiets. Leuk topic!

Vriendelijke groeten
Aldert

Dit is de mijne wel achter de fiets maar mischien toch een idee want het weegt haast niks.
Het is een surfkar.

full
.

mvg p@ul

ik ga vanavond een kar ophalen bij iemand.
1,70 lang rn 65 hoog en breed.

zit nog wel wat werk aan.
zit geen koppeling op maar die slijp ik van mijn oude fietskar af en zet hem op deze kar.

ik heb hem opgehaald.
zit nog wel wat werk aan, moet zoiezo een nieuw kleurtje krijgen en van binnen wat ophanging voor vliegtuigen.

het materiaal, de verkoper beweerde dat het carbon was ik weet het niet zeker.
het is me net te flexibel allemaal en zo licht als carbon is het ook niet.

wat voor materiaal is dit?
ook belangrijk voor het schilderen.

foto,s:

IMG_20110629_215604.jpg

het materiaal:

IMG_20110629_220038.jpg

IMG_20110629_220043.jpg

Laatst bewerkt:
ik had destijds vering en schokbrekers op mijn fietskar, hij lag veel beter op de weg/fietskar dan die van mijn vliegmaat met starre ophanging.

succes met de kar

hier een plaatje van de mijn kar (ruim 20 jaar geleden)
CIMG4813Medium.jpg

De trekhaak driehoek was er met 3 bouten af te schoeven ivm stalling.

Ik weet niet wat voor brommer jij hebt, maar op m'n scooter (Yamaha Neo's) ging ik zo naar het veld:

DSCF0009.JPG

En uitgepakt zag dat er zo uit:

DSCF0008.JPG

Succes met de bouw van je kist!

als ik jullie een hart onder de riem mag steken.... bouwen gewoon die karretjes!, even het politiekantoor binnenlopen en vragen wat wel en niet mag, aangaande signalisatie en verlichting.
nadien heb je er hopen plezier van!
ik rijd nu al bjna 25 jaar met een zware motorfiets (bmw 1150 rt) en daar kan ook een swifje in met alle toebehoren.µ
ooit, lang geleden ben ik zo begonnen met een honda camino. je doet een hoop ervaring op en je hebt hopen plezier.
met die aanhanger trek je nadien in de zomermaanden ook nog eens lekker op vakantie naar het buitenland .... succes gegarandeerd en heel tof!

groetjes!

Back