bouw cat.

hallo,

zoals je misschien al hebt gezien ga ik een cat v2 bouwen vanuit een bouwkit (nadat ik de supreme heb verkocht, moet van mijn vader)

ik ben al vanalles wat gaan lezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

zit bij de bouwikit een duidenlijke handleiding?
welke motor op welke regelaar ik wil alles boven de 40km/h is goed. (moet ik dan aan borstelloos denken?
ik heb een nieuwen zenderset nodig welken raden jullie me aan?

ik heb het bouwverslag van maxcorvette doorgelezen maar van dat loopvlak snap ik niks van.
hardware vond ik dit: Hopf Modelltechnik SHOP

is dit wat???

het liefst bestelde ik alles bij een winkel.
maar nog bete bij de modelbouwwinkel om de hoek als het niet daar te duur is.
..:: Modelbouw De Zwaluw voor al Uw radiografische modellen en toebehoren ::..

als ik eraan begin zal ik een bouwverslag gaan bijhouden.

Niels

Laatst bewerkt:
Hoi niels,

nee, bij de kit zit geen handleiding, echter lijkt mij het bouwverslag van marcel ruim voldoende om de kit in elkaar te steken. Meer is het echt niet, kan niet fout gaan!

De loopvlakken worden pas aangebracht nadat de romp beplaat is. Deze zijn gemaakt van plaatjes balsa welke afgeschuind zijn naar de juiste hoek. Hierna is er 1mm berken overheen gegaan voor de versteviging. Het afschuinen kan je het makkelijkste doen nadat deze op de romp geplakt zijn

Motor + regelaar, zelfde als marcel heeft, die gaat 48,9km/h momenteel. Een Vortex VX6L12 op 12 cellen (2 x 6cell auto packs) en een 125A Etti regelaar (is overkill, maar is een van de goedkopere regelaars, welke wel super zijn overigens!)

hardware set van hopf is goed, OOK dit gebruikt marcel. Heb zelf ook aantal onderdelen bij Hopf al gehaald, is mooi spul voor weinig. Let wel op de verzendkosten van 16,50 euro..

Zwaluw modelbouw is een leuke zaak, heb daar jaren terug een Robbe katja gehaald en wat auto onderdelen. Alleen denk niet dat ze leverancier zijn van producten voor speedboten
(ja woon in friesland, maar was op doortocht met vakantie ;) )

zenderset, sja, wat wil je zelf? stick of stuurwiel? Wat mag het kosten? wat wil je er allemaal mee kunnen? Is een erg groot assortiment zenders tegenwoordig.
Wel een 40mhz zender nemen in ieder geval (of de nieuwe 2.4Ghz systemen)

Voor de rest, lees het bouwverslag van marcel aandachtig door en daarmee heb je 99,9% van alles wat je moet weten over de bouw van de romp !

succes en ben benieuwd,

grtz jurriaan

heej :)

ik ben zelf ook deze cat. aan het bouwen :D
ik vind het heel mooi en redelijk makkelijk bouwen :)
heb ook al een bouwverslag van gemaakt ;) bouwverslag-catamaran
die kan je ook wel door lezen denk ik ;)
en de 40 moet je zeker kunnen halen met deze boot bij mij komt er een 60A regelaar in met met minimaal 14 cellen en de motor word waarschijnlijk een graupner 700 neodym.

nick,

Laatst bewerkt door een moderator:
@ nick, Ik heb nog een filmpje gevonden van mijn oude cat, zijn alweer 'antieke bilder' onderhand..
snellelaatsterun2.flv - Video - Photobucket - Video and Image Hosting
vaarde hier met een 700 neodym op 16 cellen (sanyo 2400) en een robbe navy 570, dus dan heb je alvast een beetje een idee van de snelheid die je dan kan gaan varen. Met de huidige accu's kan dit nog wel wat harder gaan.. En deze cat liep vrij nat door het ontbreken van de loopvlakken (voor ruiger water gemaakt)

Dit was trouwens ook het laatste wat deze romp heeft gedaan..

Hi Niels,

Ik had je al gezegd dat ik geen elektro kenner ben :)
Juriaan is dat wel!
Als je toe bent aan de loopvlakken zal ik je wel nog wat tips geven. Ze zijn gemaakt zoals Jur al aangeeft.
Met mijn bouwverslag zou je hem met niet teveel moeite moeten kunnen bouwen.
Neem echter wel overal de tijd voor, het duurt gewoon even voordat je hem klaar hebt.
En vragen zijn er om gesteld te worden ;)
oh ja als je bij hopf besteld bestel dan ook meteen die antenne van hun: Hopf Modelltechnik SHOP

Marcel

Laatst bewerkt:
een vriend van mij heeb een borstelloze electro motor met de bijbehoorende regelaar.

het betreft een team orion vectra sphere lrp hij vraagt voor de motor+regelaar 100 euro is dat een goed idee

Laatst bewerkt:
kan je type iets duidelijker vermelden? zie nu LRP en team orion staan
Neem aan de regelaar LRP en de motor Team orion?

Als het een auto set is zal de regelaar waarschijnlijk te licht zijn. Een boot heeft een zwaardere regelaar met meer Amp's nodig.
En motor is 500 type denk ik?

maar, als het duidelijk is welk type t precies is kan ik er meer van zeggen

grtz

Laatst bewerkt:
op basis van de gegevens op hun site durf ik er niet wat over te zeggen. Ik zal eens even op het internet kijken naar de gegevens. Lijkt mij iets te licht, maar dat moet ik even nakijken :)

setje is niet geschikt voor in boten .

zowiezo gebruiken we geen sensor motoren in boten.
en voor de maxcat V2 is dit motor VEEL te zwak.

dit setje is zekerst niet aanteraden.

greetz jaimy

hallo,

ik heb zelf ook eens liggen te kijken voor een motor en een regelaar.

is dit wat
regelaar: roxxy bl controle 950-6 (kan ik deze wattergekoeld maken of een ventilator op zetten?)
motor: roxxy bl outrunner 4250-07

bespaard me verzendkosen dit hebben ze bij de modelbouwzaak om de hoek.

is dit een goede combinatie met elkaar. zoja welke snelheden kan ik hierma halen?

hoi niels

ik zou geen brusles moter nemen
als ze ko gaan kost het heel veel geld
als je zeer snel wil gaan dan moet je 2 - 700moters nemen
en een regelaar van 99,00 euro

gr. virgil

en dan heb ik 2 aandrijsets nodig dus scheelt het niet zoveel.
trouwens virgil je typt de hele tijd moter ipv motor.

Laatst bewerkt:
maar werkt deze combinatie nouw

is dit wat
regelaar: roxxy bl controle 950-6 (kan ik deze wattergekoeld maken of een ventilator op zetten?)
motor: roxxy bl outrunner 4250-07

regelaar 50 amp = zwak
motor outrunner = niet geschikt. kan geen koeling op en uit me hoofd ook t weinig toeren

hallo,

welke snelheden kan ik met borstelmotoren halen. en wat zijn dan goede motoren. ik wil minimaal dan deze snelheid halen van de BK#EP Twinstorm 800 RTR --> hier een filmpje KYOSHO Deutschland GmbH

Het blijft lastig om een motor keuze te maken, maar ik heb er nog lang te tijd voor.

Niels

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het grootste probleem met borstel motoren dat ze gewoon te weinig toeren maken.
Ik heb er een brushless inzitten op 12cellen en die draait eigenlijk te weinig toeren [29K] er kan geen grotere prop op dan 45mm dan raak je de strut.
Neem iets op 14/16 cellen en een motor die op 35-40k rpm komt, is wel duurder maar gaat veel langer mee dan borstel motoren.
Je gaat 3 maanden bouwen om daarna een bootje te hebben dat niet vooruit te branden is [Ja ok, 35 zal wel lukken, maar dat verveeld snel ;)].
Probeer een Vortex,Hacker,Feigao motor te kopen. Zet daar een ETTI 70/100/125A reg voor en je bent klaar. Ja kost iets meer maar wel veel meer plezier :D
Een cat heeft snelheid nodig om los te komen of moet heel licht zijn, het is geen V-romp.

Back