Bouw Cessna 172 naar 182

• Topicstarter Topicstarter tomos19
  • Startdatum Startdatum
update:

heb gisteravond nog even geknutseld.

kielvlak inmiddels klaar voor schuren+span papier:
full

even proefpassen: nu kan nog gecorrigeerd worden...
full

het hoogteroer was bijna klaar, toen het met een en ander op de grond viel :mad:
vanochtend lijm erop, en vanmiddag zie ik wel weer:
full

even een vraagje: het model krijgt dit kleuren schema:
full

wat is een beetje goede en simpele methode, om mallen te maken voor de groene+blauwe strepen?

groet,
Tomos19

Laatst bewerkt door een moderator:
wat is een beetje goede en simpele methode, om mallen te maken voor de groene+blauwe strepen?

Koop een vel transferpapier en spuit (of print) hierop de gewenste kleur. Uitsnijden in de juiste vorm en aanbrengen. Er zijn verschillende papiersoorten, water slide decal voor inktjet of voor laserprinter, maar ook zelfklevend voor op bijvoorbeeld CD's. En voor T-shirts is misschien ook te gebruiken, watervast maar moeten worden opgestreken.

Maar uitsnijden uit Frisketfolie en de gewenste kleuren spuiten kan natuurlijk ook. Heb je ervaring met spuiten?

Je hebt het voordeel dat je een witte basiskleur hebt en geen wit hoeft te printen, dat vraagt namelijk bijzondere printers. Je kunt nu zowel witte als transparante transfers gebruiken.

De bouw ziet er goed uit! Hoe zwaar is dat cockpit-kapje? Als je met rubber wilt vliegen telt elke gram en kan het goed zijn om het dak van dit kapje te verwijderen.

Wout

Maar uitsnijden uit Frisketfolie en de gewenste kleuren spuiten kan natuurlijk ook.

dat heb ik wel eens gedaan bij die plastic revell bouwdoosjes,
maar dat is plastic.
is dat bij ''tissue'' hetzelfde? of gaat dat uitlekken?

Hoe zwaar is dat cockpit-kapje? Als je met rubber wilt vliegen telt elke gram en kan het goed zijn om het dak van dit kapje te verwijderen.

de bovenkant word idd weggesneden voor het gewicht, maar de
achterkant ook.
het platte stukje van de bovenkant komt daarvoor in de plaats, omdat
het originele ruitje niet bij de 182 hoort.:)

Voordat je scherpe lijnen op tissue kan spuiten moet het al wel gelakt zijn. Eerst een laag blanke spanlak, dan een dun laagje wit en dan de kleur. Op mijn website staat een vertaling van een goede beschrijving bij de bouw van de comper swift. Ik moet nodig eens het volgende hoofdstuk daarvan vertalen

Back