Bouw city zeiltrailer

Normaal krijg je toch een papiertje met de kleurencode? Deze zijn negatief gestuurd dus gemeenschappelijke plus.

Je kan ook de printbanen volgen om zo te kijken welke draad bij welke led hoort :)

Ben er al uit welke draden welke welke ledjes aansturen... Maar Thanks.
Zit nu alleen met de Bluetooth module welke deze verlichting aan moet sturen. Gaan nu uitzoeken of dit gaat werken.

Ben ondertussen wat opgeschoten met de verlichting. Heb deze werkend gekregen nu alleen nog avondje solderen.
Maar dan kom ik uit bij de verlichting. Welke lampen moeten welke lampen voorstellen?

Lampje 1 (groene kabel) is het achteruitrijlicht licht.
Lampje 4 (gele kabel) is het knipperlicht.

Maar wat zijn de anderen?

full

Ps. De opmerking geel welke naar lamp 1 wijst is als indicatie voor de rechter en linker printplaat. Lamp 1 brand wit maar is fysiek geel.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
volgens mj
1 achteruit
2verlichting
3rem
4 knipper
5 mist
6verlichting
7rem
8 verlichting

en andere lamp zal n spiegelbeeld zijn. bij de echte lampen zit een 21w/5w bol er in
dat houd in dat op 1 lampje 2 functies zitten bijv. verlichting en rem

Hmm moet ik ff kijken want verlichting en remlicht zit bij mijn module in 1.
Dus verlichting brand "zwakker" en fel als je remt.

ik zal morgen is kijken of we nog van zulke lampen hebben liggen zo ja kijk ik even hoe het ingedeeld zit ik weet namelijk dat er enkele en dubbele bollen in zitten voor het licht en het remlicht

Als ik het goed heb begrepen werkt je licht module met zogenaamde "drivers"

Dit betekend eigenlijk dat je dus GEEN weerstanden hoeft te gebruiken en dat de driver de spanning en stroomsterkte ( 20mA ) zelf optimaal regelt.
op de printjes van je 7 kamer verlichting zitten ( als ik me niet vergis ) al weerstanden.. dit zou dus betekenen dat je die verlichting niet goed aan de praat zal krijgen..

een optie zal zijn de weerstanden te overbruggen met een draadbrugje ( lees wel eerst goed of je module idd met drivers werkt en of er wel of geen weerstanden nodig zijn..)
tip.. op de print staat een R en op de ander een L.. die staan er niet voor niets op natuurlijk, maar dat zal je al wel gezien hebben ;)

op de Foto die gepost heb zie ik anders wel een R staan.. onder het gat waar de kabels doorheen komen..op het ander prinje zal op die plek een L staan. ;)

op de achterkant van de printjes.. zullen naar aller waarschijnlijkheid kleine zwarte blokjes zitten.. dat zijn de weerstanden die ik bedoelde.. zijn er nergens zwarte blokjes te zien.. voor- en achterkant niet dan zijn er geen weerstanden aanwezig op de printjes..

Ps er zal toch wel een beschrijving bij je licht-unit zitten ??!?

Eerst even iets anders :D
Zie hier een filmpje van hoe mijn trailer nu via Bluetooth gekoppeld wordt aan mijn truck!

Op deze foto is het nog niet 100% af maar je begrijpt het idee.
Aan de andere kant van de witte schijf zit mijn kingpin met meenemer. Als deze door de truck in beweging wordt gezet draait de witte schijf. Deze duwt of trekt dan de staaf welke verbonden zo aan de potmeter. Deze potmeter schuift en geeft zo aan de servo tester het signaal door. Waarop dus de servo aangestuurd wordt en de as draait.
yru8epyp.jpg

agasety7.jpg

y7ymyhy9.jpg
Zou je ( of iemand anders ) mij misschien kunnen uitleggen hoe je alles moet aansluiten ?

Back