Bouw containerschip op basis van Norstar romp

Gelukkig lees ik eerst door voordat ik begin te brullen, ik wilde meteen beginnen over de S die uitgegumd moet worden. Maar dat had je al ontdekt. Het zou overigens niet echt opvallen. Er zweven op 't forum ook foto's rond van een schip waar MAERKS op staat, dat is toch opvallender dat Line of Lines...
Maar je maakt er een geweldig schip van zo!

Die verlenging is echt goed gelukt, er is echt niets meer van te zien.
Ik ben benieuwd naar de opbouw, zal wel een hoog gebeuren worden, die Mærsk schepen zijn daardoor zonder containers aan boord werkelijk geen gezicht, en met containers zijn ze super stoer. Dan valt die hoge brug niet zo op omdat het tussen de stalen dozen in staat.

Ga zo door, ik kijk mee. Mooi werk tot nu toe!

Laatst bewerkt:
Hoi,
Weet je al hoe dat je ze gaat noemen?
Ben benieuwd hoe ze er uitgaat zien.
Maersk line is nl mijn baas. Ik vaar op de nederlandse vloot (wat er nog van over is) van Maersk.
Waren eerst Nedlloyd, P&O-Nedlloyd en nu dus Maersk.

De naam van de eigen deense maersk schepen is altijd een naam gevolgd dor Maersk. De naam is dan een familielid van de AP Möller dynasty.
Bijv: Caroline Maersk of Lars Maersk etc.
Charterschepen of schepen van overgenomen clubjes zijn vaak eerst Maersk gevolgd door een stad of zoiets Bijv Maersk Singapore of Maersk Sevile of Maersk Kalmar.

Gr.Tino

Mooi hoor. Met maersk lines kun je je eigen model (rederij?) maken:). Ik vind het wel origineel.
Succes met de bouw.
Gr Geert

Hoi,

Ik volg je verbouwing van de Norstar, maar hoop dat je niet de fout in gaat om de containers tegen elkaar aan te zetten. Er is bijna geen schip waar dat gebeurd. Op nagenoeg alle containerschepen zit er tussen 2 klampen containers minimaal 1 meter ruimte. Dit om ze vast te kunnen zetten.

Gr. Ron (Containerkraan machinist)

Nou 't is wel meer dan 1 meter. je hebt ook nog zoiets als 45 voeters die geladen moeten kunnen worden. Of je moet bij de vriescontainers kunnen.
Reken op een meter of 2 á 3. tussen de luiken oftewel Bay's (baaien) zoals wij die klampen noemen. Als er 2 20 voets op een leuk staan zit er wel een meter tussen voor de sjoringen

Gr.Tino

Hi Marco.

Een gewaagd project maar ziet er indrukwekkend uit.
En het belangrijkste de juiste kleuren, daar zullen Adam en Tom blij mee zijn, wat meer blauw op het water.

succes.

Leen.
(Maersk Master)

Nou, ik denk dat jij en Cees er ook blij mee zullen zijn Leen.

Een Maersk MarcoB met assistentie van het eigen bedrijf is altijd goed toch?

Dan wordt het straks nog vechten om welk schip de meeste assistentie krijgt. De Mailline of de Maersk ;)

William,

Geen probleem hoor, bij de Mailline vloot hebben we al voldoende havenslepers, en er zijn er nog een aantal in aanbouw, kortom we kunnen wat aan :cool:

Waarom wordt het niet de Maersk Norstar?? Beetje oud beetje nieuw?

Wij (MBVH) hopen binnenkort ook een containerbootje te begroeten, de Nedlloyd Honshu 1:50. Afmetingen zijn: 5,58 meter lang en 76 cm breed, gewicht (geschat) net geen 1000 kilo (!). Als het zover is zal ik een draadje starten over deze reus. Niet gelijk allemaal vragen gaan stellen, ook wij moeten nog even afwachten.

Groeten, Ron

Waarom wordt het niet de Maersk Norstar?? Beetje oud beetje nieuw?

Wij (MBVH) hopen binnenkort ook een containerbootje te begroeten, de Nedlloyd Honshu 1:50.

Groeten, Ron

Daar heb ik ook nog opgevaren. Gigantisch dure schepen maar wel de Rolls Royces van onze maatschapij.

Ben benieuwd.....
Gr.Tino

Zo, tijd voor een kleine update.

De afgelopen weken ben ik bezig geweest met de ondersteuningen waar Baggeraar naar vroeg, want nee, die dozen blijven niet vanzelf staan.

Ik heb kleine U kolommetjes gefreesd van polycarbonaat. In deze kolommetjes heb ik 4 gaten geboord, 3 x 1mm voor de railing en een 2mm gat aan de bovenzijde.
Bovenaan ligt er een horizontaal strookje kunststof in van 8 x 4 mm ook weer in een gefreesde sparing. Het andere uiteinde van dit horizontale balkje ligt in een gefreesde sparing in de romp aan de bovenkant van het gangboord. Onder elk uiteinde van elke container komt zo'n kolom en ook een halverwege voor de 20ft containers. De kolommetjes zijn onderling verbonden door een staaldraad van 1,5 mm die bovenaan door alle kolommen heen loopt. Dit om het onderling voldoende verband te geven.
Vervolgens wordt tussen de kolommen de railing geplaatst. De horizontale stangen daarvan lopen dus door de kolommetjes heen.
Om dit wat warrige verhaal te verduidelijken een paar foto's.
De eerste anderhalve meter staat, ik ben nu bezig met de rest.

full

full

full

Tot de volgende keer maar weer.

Marco

Laatst bewerkt door een moderator:
Met anderhalve meter ben ik al op driekwart... Jij moet dan nog een heul end...:D

Ziet er goed uit zo, je relingwerk tussen de steunen in is ook netjes, mooi schip.

Back